VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Čím se jezdí do práce? Vede auto

Region - Dojíždění do zaměstnání či školy řadu lidí odrazuje. Obzvlášť v regionech s vyšší nezaměstnaností však lidé musí počítat s tím, že za prací je potřeba vyrazit autem, vlakem či autobusem. Typickým příkladem je frýdecko-místecký okres.

22.10.2013 1
SDÍLEJ:

Cestující u jízdního řádu. Ilustrační snímek. Foto: Josef Pintér

V regionu žije přes sedmaosmdesát tisíc zaměstnaných osob. Podle údajů Českého statistického úřadu zde dojíždí v rámci města či obce zhruba dvanáct tisíc zaměstnaných lidí a šest tisíc školáků. Jedním z nich je i šestnáctiletý Jakub P. „Do školy jezdím autobusem městské hromadné dopravy, mám to zadarmo. Zvládl bych to i pěšky, ale trvalo by to o dost déle," upřesnil student z Frýdku-Místku.

Někteří musí dojíždět dál

Lidí, kteří dojíždějí do práce mezi obcemi okresu, je ještě více, přibližně sedmnáct a půl tisíce. Naopak u žáků, studentů a učňů je číslo nižší.

Řada lidí však cestou do práce překročí i hranice frýdecko-místeckého okresu. Z regionu s určitou pravidelností vyjíždí do zaměstnání dvanáct a půl tisíce lidí a sedm tisíc školáků. Většina z nich míří do Ostravy. Do frýdecko-místeckého regionu naopak dojíždí jen sedm a půl tisíce zaměstnaných osob. Statistiky navíc nereflektují blížící se přesun stovek horníků z Dolu Paskov na Karvinsko.

„V Nošovicích pracovat všichni nemůžou, takže někteří musejí dojíždět někam dál," konstatoval v ulicích Frýdku Místku Petr Šebesta, který je podle svých slov rád, že se do práce dostane v poklidu pěšky.

Vlak výrazně ztrácí

Starosti s dopravou do zaměstnání řeší lidé různě. Největší procento z nich podle statistických údajů spoléhá na vlastní automobil. Vlak oproti autobusu výrazně ztrácí, což je zčásti způsobeno tím, že autobusová doprava je dostupnější více lidem.

„Bydlím několik kilometrů od Frýdku-Místku, kde pracuji. Jezdím do práce autem. Kdybych jezdila sama, asi by se mi to finančně nevyplatilo, ale obvykle se sveze do města ještě někdo další," popsala svou situaci s dojížděním Kateřina Lhotáková.

Autor: Lukáš Morys

22.10.2013 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Pokus o puč ve Venezuele
1 10

Venezuelská krize: policista ve vrtulníku zaútočil na Nejvyšší soud

Vlakové nádraží v Brně-Židenicích.
AKTUALIZOVÁNO
18

Dopravní uzel? Židenické nádraží může převzít část vlaků z přetíženého hlavního

Česko zasáhly rozsáhlé kybernetické útoky, původci požadují výkupné

Aktuální vlna kybernetických útoků, jejichž původci požadují výkupné za odšifrování napadených zařízení, postihla i Česko. Aktuálně je země podle antivirové společnosti Eset devátým nejvíce zasaženým státem. Útoky, které odpoledne postihly Ukrajinu, se začaly šířit do dalších zemí. Antivirová firma Kaspersky Lab zatím celosvětově zaznamenala zhruba 2000 napadených uživatelů.

ČEZ dal peníze albánskému lobbistovi. Policie vyšetřuje proč

Česká policie se zabývá tím, proč energetická společnost ČEZ v roce 2009 za éry generálního ředitele Martina Romana poslala do Albánie ve dvou transakcích celkem sedm milionů eur (nyní asi 184 milionů Kč) na soukromý účet kosovského lobbisty Nue Kalaje. Albánské úřady mají podezření, že mohlo jít o peníze použité na úplatky pro tamní politiky a úředníky v době krátce poté, co ČEZ ovládl albánského distributora energie. Píše to dnešní Mladá fronta Dnes (MfD).

Mizérie. Úroda ječmene je oproti loňsku poloviční, schnou i další obiloviny

Mizerná. Tak označil letošní sklizeň ozimého ječmene předseda Okresní agrární komory na Břeclavsku Antonín Osička. V okrese odhaduje kvůli velkému suchu propad v průměru o čtyřicet procent. „Máme posečených asi padesát hektarů a výnos se pohybuje mezi dvěma a třemi tunami na hektar. U jarních ječmenů to nebude lepší. A podobně špatné to bude i u pšenice. Obilí nedozrálo a uschlo," řekl Osička s tím, že loni byl v okrese průměrný výnos ozimého ječmene 5,1 tuny na hektar.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies