VYBERTE SI REGION

Čím se jezdí do práce? Vede auto

Region - Dojíždění do zaměstnání či školy řadu lidí odrazuje. Obzvlášť v regionech s vyšší nezaměstnaností však lidé musí počítat s tím, že za prací je potřeba vyrazit autem, vlakem či autobusem. Typickým příkladem je frýdecko-místecký okres.

22.10.2013 1
SDÍLEJ:

Cestující u jízdního řádu. Ilustrační snímek. Foto: Josef Pintér

V regionu žije přes sedmaosmdesát tisíc zaměstnaných osob. Podle údajů Českého statistického úřadu zde dojíždí v rámci města či obce zhruba dvanáct tisíc zaměstnaných lidí a šest tisíc školáků. Jedním z nich je i šestnáctiletý Jakub P. „Do školy jezdím autobusem městské hromadné dopravy, mám to zadarmo. Zvládl bych to i pěšky, ale trvalo by to o dost déle," upřesnil student z Frýdku-Místku.

Někteří musí dojíždět dál

Lidí, kteří dojíždějí do práce mezi obcemi okresu, je ještě více, přibližně sedmnáct a půl tisíce. Naopak u žáků, studentů a učňů je číslo nižší.

Řada lidí však cestou do práce překročí i hranice frýdecko-místeckého okresu. Z regionu s určitou pravidelností vyjíždí do zaměstnání dvanáct a půl tisíce lidí a sedm tisíc školáků. Většina z nich míří do Ostravy. Do frýdecko-místeckého regionu naopak dojíždí jen sedm a půl tisíce zaměstnaných osob. Statistiky navíc nereflektují blížící se přesun stovek horníků z Dolu Paskov na Karvinsko.

„V Nošovicích pracovat všichni nemůžou, takže někteří musejí dojíždět někam dál," konstatoval v ulicích Frýdku Místku Petr Šebesta, který je podle svých slov rád, že se do práce dostane v poklidu pěšky.

Vlak výrazně ztrácí

Starosti s dopravou do zaměstnání řeší lidé různě. Největší procento z nich podle statistických údajů spoléhá na vlastní automobil. Vlak oproti autobusu výrazně ztrácí, což je zčásti způsobeno tím, že autobusová doprava je dostupnější více lidem.

„Bydlím několik kilometrů od Frýdku-Místku, kde pracuji. Jezdím do práce autem. Kdybych jezdila sama, asi by se mi to finančně nevyplatilo, ale obvykle se sveze do města ještě někdo další," popsala svou situaci s dojížděním Kateřina Lhotáková.

Autor: Lukáš Morys

22.10.2013 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

Hlavní třídy se zcela promění, Praha dá na jejich obnovu miliardu

Praha /INFOGRAFIKA/ - Během dvou let se velké třídy v metropoli zcela promění. Začnou rekonstrukce čtyř ulic, které dostanou úplně novou podobu. Vše vyjde na více než miliardu korun.

Klub Kanál dostal "trest" za rvačky. V lednu musí zavřít

Písek – Dance club Kanál v Chelčického ulici v Písku bude mít po celý leden zavřeno. Rada města schválila stejně jako před rokem u nedalekého podniku La Noche odejmutí výjimky prodlužující provozní dobu. Důvodem byly rvačky, ke kterým zde letos došlo. „Musíme měřit všem stejně," podotkl místostarosta Písku Jiří Hořánek.

Britové poprvé utratili více za vinyly než za stažené desky

Londýn - Příjmy z prodeje vinylových desek v Británii minulý týden poprvé předstihly příjmy ze stahování nahrávek, oznámilo britské sdružení maloobchodníků v zábavním průmyslu (ERA). Za vinylové desky lidé podle ERA utratili 2,4 milionu liber (asi 76 milionů Kč), zatímco za stahování 2,1 milionu liber (zhruba 66,5 milionu Kč). Loni ve stejném období přitom tento poměr činil 1,2 milionu liber za vinyly ku 4,4 milionu liber za digitální hudbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies