VYBERTE SI REGION

Čína touží po světových značkách

Čína - Čína představuje jeden z nejrychleji se rozvíjejících luxusních trhů na světě. Čínští spotřebitelé se řadí na druhé místo hned po Spojených státech, pokud jde o utrácení za luxusní zboží, ať už jde o auta, šperky, šaty nebo kosmetiku, píše agentura Reuters.

20.4.2010
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Martin Třískala

Číňané nakoupí ročně luxusní zboží za 7,5 miliardy dolarů a jejich trh roste ročně o 15 procent, tvrdí ředitel China Market Research Group v Šanghaji Shaun Rein. Žádné čínské město se neoddává luxusu tak jako finanční metropole Šanghaj. Pro světovou výstavu Expo 2010, kterou bude hostit příští měsíc, slibuje lesk a pompéznost.

Důležitý trh

Calvin Klein v Šanghaji přebudoval starou textilku v místo pro extravagantní párty připomínající dekadenci tohoto města v 30. letech. Čínské finanční centrum, jež se kdysi označovalo za Paříž východu, si vybraly i americké módní a kosmetické značky, aby zde zahájily v pátek přehlídku podzimní kolekce. "Čína je pro nás důležitý trh," řekl prezident a výkonný ředitel Calvin Klein Inc. Tom Murry.

"V roce 2010 se Čína pro nás stane asijskou zemí číslo jedna. Překoná Koreu a Japonsko, které byly v posledním desetiletí našimi favority." Tato módní značka je jedna z mnoha, která dobývá vzkvétající čínský trh, zatímco jinde lidé v době světové finanční krize utrácejí méně. Murry soudí, že prodej Calvin Klein v Číně poroste v dohledné budoucnosti o 20 až 30 procent ročně.

Giorgio Armani, Dolce & Gabbana nebo Cartier

Obchodní domy a nablýskaná obchodní střediska předních značek zaplavila rušné obchodní zóny Chuaj-chaj a Nan-ťing West Road. Historické nábřeží Bund, známé svými budovami postavenými ve stylu art deco během rozkvětu koloniální éry na začátku minulého století, bylo rekonstruováno a nabízí nyní jedinečnou příležitost pro nákupy.

Břehy řeky lemují takové značky, jako jsou Giorgio Armani, Dolce & Gabbana a Cartier. Při nákupech máte dojem, že jste na Páté avenue v New Yorku.
Čínu v posledních desetiletí dobyl také Dior, Louis Vuitton, Gucci a Ermenegildo Zegna. Lépe se podle analytiků daří těm, kdo podnikají v menších městech, jako je Šen-jang nebo Harbin.

Pokud si společnosti budují image s vidinou finančních zisků, nemohou v Číně chybět. Čína je nejlidnatější zemí na světě s 1,3 miliardy obyvatel. I když příjem na hlavu ve městech byl loni relativně skromný, je v zemi 750.000 milionářů, přepočteno na americké dolary. "V Číně je luxus skutečně velký, jen ne každý na něj dosáhne," řekl Rein, který přiznává svoji slabost pro značky Louis Vuitton a Gucci. Daň z obratu možná vytlačí cenu zboží koupeného v Číně o 20 až 30 procent výš, než je cena stejných věcí v Hongkongu, ale čínské zákazníky prodejen luxusního zboží to nijak neznepokojuje.

Autor: ČTK

20.4.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Klaus odsoudil vynucený odchod Forejta a jeho diskreditaci

Praha - Bývalý prezident Václav Klaus rezolutně odsoudil podle něj vynucený odchod Jindřicha Forejta z funkce šéfa protokolu Pražského hradu. Zacházení s ním ho lidsky velmi zasáhlo, uvedl v prohlášení, které redakci poskytl Petr Macinka z Institutu Václava Klause. Forejt na svou funkci rezignoval v úterý, zdůvodnil to osobními a zdravotními důvody.

Antiislamista Konvička opustil Alternativu pro ČR

Praha - Antiislamista Martin Konvička k dnešnímu datu vystoupil z politické strany Alternativa pro Českou republiku, za kterou neúspěšně kandidoval v říjnových senátních volbách na Táborsku. Na facebooku uvedl, že k projektu přestal mít důvěru. Důvodem je i to, že strana nebyla schopná odstranit nedostatky, kvůli kterým vláda v pondělí rozhodla, že navrhne soudu pozastavit její činnost.

Nejnovější kasino v Las Vegas „hlídá“ obří drak od českých sklářů

Las Vegas /FOTOGALERIE/- Čeští skláři z Kamenického Šenova se výrazně podíleli na podobě prvního kasina v čínském stylu, které vzniklo v americkém Las Vegas. Herně s desítkami stolů a stovkami automatů totiž vévodí tunový skleněný lustr ve tvaru čínského draka od tuzemské firmy Preciosa Lighting. Kasino oficiálně otevřelo své brány minulý víkend.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies