VYBERTE SI REGION

Čína touží po světových značkách

Čína - Čína představuje jeden z nejrychleji se rozvíjejících luxusních trhů na světě. Čínští spotřebitelé se řadí na druhé místo hned po Spojených státech, pokud jde o utrácení za luxusní zboží, ať už jde o auta, šperky, šaty nebo kosmetiku, píše agentura Reuters.

20.4.2010
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Martin Třískala

Číňané nakoupí ročně luxusní zboží za 7,5 miliardy dolarů a jejich trh roste ročně o 15 procent, tvrdí ředitel China Market Research Group v Šanghaji Shaun Rein. Žádné čínské město se neoddává luxusu tak jako finanční metropole Šanghaj. Pro světovou výstavu Expo 2010, kterou bude hostit příští měsíc, slibuje lesk a pompéznost.

Důležitý trh

Calvin Klein v Šanghaji přebudoval starou textilku v místo pro extravagantní párty připomínající dekadenci tohoto města v 30. letech. Čínské finanční centrum, jež se kdysi označovalo za Paříž východu, si vybraly i americké módní a kosmetické značky, aby zde zahájily v pátek přehlídku podzimní kolekce. "Čína je pro nás důležitý trh," řekl prezident a výkonný ředitel Calvin Klein Inc. Tom Murry.

"V roce 2010 se Čína pro nás stane asijskou zemí číslo jedna. Překoná Koreu a Japonsko, které byly v posledním desetiletí našimi favority." Tato módní značka je jedna z mnoha, která dobývá vzkvétající čínský trh, zatímco jinde lidé v době světové finanční krize utrácejí méně. Murry soudí, že prodej Calvin Klein v Číně poroste v dohledné budoucnosti o 20 až 30 procent ročně.

Giorgio Armani, Dolce & Gabbana nebo Cartier

Obchodní domy a nablýskaná obchodní střediska předních značek zaplavila rušné obchodní zóny Chuaj-chaj a Nan-ťing West Road. Historické nábřeží Bund, známé svými budovami postavenými ve stylu art deco během rozkvětu koloniální éry na začátku minulého století, bylo rekonstruováno a nabízí nyní jedinečnou příležitost pro nákupy.

Břehy řeky lemují takové značky, jako jsou Giorgio Armani, Dolce & Gabbana a Cartier. Při nákupech máte dojem, že jste na Páté avenue v New Yorku.
Čínu v posledních desetiletí dobyl také Dior, Louis Vuitton, Gucci a Ermenegildo Zegna. Lépe se podle analytiků daří těm, kdo podnikají v menších městech, jako je Šen-jang nebo Harbin.

Pokud si společnosti budují image s vidinou finančních zisků, nemohou v Číně chybět. Čína je nejlidnatější zemí na světě s 1,3 miliardy obyvatel. I když příjem na hlavu ve městech byl loni relativně skromný, je v zemi 750.000 milionářů, přepočteno na americké dolary. "V Číně je luxus skutečně velký, jen ne každý na něj dosáhne," řekl Rein, který přiznává svoji slabost pro značky Louis Vuitton a Gucci. Daň z obratu možná vytlačí cenu zboží koupeného v Číně o 20 až 30 procent výš, než je cena stejných věcí v Hongkongu, ale čínské zákazníky prodejen luxusního zboží to nijak neznepokojuje.

Autor: ČTK

20.4.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Divocí koně v Milovicích zvládají zimu dobře
14

Divokým koním nevadí mráz, ale vlhko

TK k projektu registru smluv probíhala 16. ledna v Praze. Na snímku Michal Bláha, Hlídač smluv.
EXKLUZIVNĚ
29 26

Autor Hlídače smluv pomůže Horáčkovi s prezidentskou kampaní

Vyhubení Židů zpečetili nacisté ve Wannsee za 90 minut

Berlín - Pouhou hodinu a půl stačilo nacistickým špičkám k definitivnímu ortelu nad miliony evropských Židů. Porada v berlínské vile Wannsee před 75 lety, 20. ledna 1942, nerozhodla o vyhubení Židů, protože holokaust probíhal už od přepadení SSSR 22. června 1941, nýbrž sloužila ke koordinaci mezi různými úřady.

Theresa Mayová o brexitu. Velká Británie nechce podrývat jednotnou EU

Londýn – „Nevstupujeme do jednání s Evropskou unií s tím, že jednání zkrachují. Žádná dohoda by byla pro Británii lepší než špatná dohoda."

Bezpečně se v Česku cítí čtyři z pěti lidí, víc než před rokem

Praha - Pocit bezpečí v Česku proti loňsku vzrostl. Bezpečně se zde cítí 81 procent lidí, před rokem to bylo 76 procent, zjistil průzkum Centra pro výzkum veřejného mínění (CVVM). Bezpečnostní situaci v Evropě ale víc než polovina hodnotí jako špatnou a podle čtyř z pěti dotázaných se v uplynulých pěti letech zhoršila.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies