VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Čisté příjmy PR agentur loni stouply téměř o čtvrtinu

Praha – Čisté příjmy PR agentur v Česku, očištěné od nákladů třetích stran, se loni zvýšily téměř o čtvrtinu na 714 milionů korun. Celé čtvrtině agentur vzrostly během loňského roku tržby o více než deset procent a polovina agentur se domnívá, že letošní rok pro ně bude ještě úspěšnější, než ten loňský. Uvedla to dnes Asociace PR agentur (APRA).

6.6.2016 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto:

Podle oborového průzkumu, který pro asociaci vyhodnotila poradenská společnost KPMG Česká republika, utržily české PR agentury v roce 2015 celkem 1,1 miliardy korun. Trhu i nadále dominují agentury sdružené v APRA, které dohromady reprezentují 80 procent českého trhu Public Relations.

Ceny agentury ani loni nezvyšovaly, už třetím rokem stagnují. Zhruba 80 procent agentur je nechalo na úrovních roku 2014, ostatní mírně zlevnili. „Loni se na českém trhu PR potkaly dva trendy: silný růst ekonomiky a silný růst konkurence. Výsledkem je zvýšení kvality služeb PR, které dnes jsou téměř stejné jako v západní Evropě," uvedl předseda Výkonné rady APRA Jan Kučmáš.

Nedostatek pracovníků

I přes to, že 30 procent agentur loni zvyšovalo mzdy, naprostá většina z nich má problém najít nové pracovníky. Zhruba 45 procent agentur uvedlo, že největší výzvou pro letošní rok je právě hledání nových pracovníků. „Trh ožil, zakázky přibývají a agentury se snaží najít talentované lidi, jak jen to jde. Tři čtvrtiny agentur hledají nové kolegy mezi novináři, 60 procent aktivně oslovuje absolventy škol a 65 procent agentur přiznává, že se tu a tam rozhlíží i v portfoliu svých konkurentů," dodal člen výkonné rady APRA Ondřej Kubala.

Klienti žádají po agenturách stále častěji služby v oblasti digitální komunikace. Nejvyšší nárůst aktivit zaznamenaly agentury u sociálních médií a vedení komunit a v průměru tvoří aktivity této disciplíny už 15 procent všech agenturních zakázek. Tři čtvrtiny agentur očekávají, že právě digitální disciplíny čeká v dalších letech největší rozvoj, naopak klasické vztahy s médii a společenská odpovědnost budou podle jejich názoru ustupovat do pozadí.

jsa mal

Autor: ČTK

6.6.2016 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Majáles v Praze.
28

První máj pohlídají těžkooděnci i policisté se psy a na koních

V jednom cyrušském domě si na balkoně nezapálíte
4 10

Bytové družstvo v Curychu zakázalo nájemníkům kouřit. I na balkoně

Trump úspěšně útočí. Soud pozastavil platnost Obamovy čistší energetiky

Americký odvolací soud definitivně vyhověl požadavku prezidenta Donalda Trumpa, aby byla pozastavena platnost Obamových regulací emisí oxidu uhličitého v tepelných elektrárnách nebo omezení těžby černého uhlí.

Učitel neunesl hajlování romského žáka, teď má obavy z jeho rodiny

Rodina školáka chce veřejnou omluvu. Případ řeší policie, na kterou se obrátil pedagog, jenž se bojí vydírání ze strany příbuzných školáka.

AKTUALIZOVÁNO

Tým kampaně Emmanuela Macrona vykázal ze svých akcí ruská média

Rusko obvinilo francouzského prezidentského kandidáta Emmanuela Macrona z diskriminace poté, co jeho volební štáb zakázal přístup na své akce agentuře Sputnik a televizní stanici Russia Today.

Čeští opraváři zemědělských strojů pojedou na dva roky se Zetorem do Zambie

/VIDEO/ Zambie je novou zemí na africkém kontinentu, kamspolečnost Zetor Tractors bude dovážet své stroje. Značka Zetor nově navázala spolupráci s partnerem Agriserve Agro. K symbolickému stvrzení spolupráce došlo na veletrhu Agritech EXPO 2017 konaném koncem dubna v zambijské Chisambě, kde byly předány první stroje novým majitelům.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies