VYBERTE SI REGION

Čokoládu Češi milují. V průměru jí spořádáme 6 kilo za rok

Praha – Každý Čech sní za rok v průměru kolem šesti kilogramů čokolády. Favority jsou čokolády mléčné nebo s oříšky, mandlemi či ovocem. Jednou týdně si je dopřává 30 procent lidí a čtvrtina Čechů jim neodolá několikrát v týdnu. Vyplývá to ze studie společnosti KPMG, která ji zveřejnila v den oslav Mezinárodního dne čokolády.

13.9.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Šíp

Chutí se při výběru čokolády řídí polovina lidí, třetina značkou výrobce a 12 procent si vybírá podle ceny. „V souvislosti s touto cukrovinkou se často zmiňuje takzvaný rtěnkový efekt. Zatímco výdaje za drahé přepychové zboží zákazníci v době hospodářské recese spíše omezují, za méně nákladné luxusní artikly jako třeba kosmetické přípravky nebo čokoláda naopak utrácejí více," uvedl Karel Růžička z KPMG. Podle prognóz by měly tržby za čokoládu v následujících pěti letech stoupnout o dvě procenta.

Největší podíl na celosvětovém trhu s čokoládou mají s 32 procenty západoevropské země a pětinu ovládá Severní Amerika, uvedla KPMG. Češi se spotřebou čokolády řadí k evropskému průměru. Jejími největšími jedlíky jsou v Evropě dlouhodobě Švýcaři, kteří si ročně dopřejí 12 kilogramů pochoutky. Přes deset kilogramů za rok snědí Němci, Belgičané a Britové.

Čokoládu neodmítne téměř žádný Čech

Podle průzkumu čokoládu neodmítne téměř žádný Čech. Třicet procent dává přednost mléčné čokoládě, zhruba stejný podíl lidí čokoládě s přísadami, po hořké sáhne pětina respondentů a po bílé desetina. S malým zájmem se setkávají netradiční chutě, ručně vyráběné a biočokolády, uvedl Růžička.

Podle průzkumu Češky nakupují v 55 procentech konkrétní druh čokolády a častěji sáhnou také po vybranějším zboží značky Lindt či Ferrero Rocher. Z mužů se cenou řídí každý sedmý. O chuťové parametry čokolád se zajímají více ženy, protože sledují výživové hodnoty potravin. Čokoláda je pro ně více odměnou.

Čokoládu si více než polovina Čechů kupuje kvůli momentální chuti na sladké. Pro 11 procent je impulsem běžný nákup zejména v supermarketech a jen čtyři procenta lidí na čokoládu chodí do specializovaných prodejen.

Hodnota celosvětového trhu s čokoládou činí téměř 110 miliard dolarů (2,2 bilionu korun). Budoucnost čokoládového průmyslu bude podle průzkumu patřit rozvíjejícím se ekonomikám. Například země BRIC (Brazílie, Rusko, Indie a Čína) se za uplynulý rok na růstu celosvětového maloobchodního trhu s cukrovinkami podílely z 55 procent.

Průzkum také upozorňuje na zdravotní aspekty nadměrné konzumace čokolády. V USA a Velké Británii proto vlády zvažují zavedení tzv. daně z tuku. Evropské země jako Dánsko a Maďarsko přitom již daň na nezdravé potraviny zavedly. V Japonsku šla vláda ještě dál a uvalila daň na ty společnosti a úřady obcí, které mají mezi zaměstnanci a obyvateli velký podíl osob s nadváhou.

KPMG provedla průzkum v červenci a zúčastnilo se ho na 500 lidí.

Autor: ČTK

13.9.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Předseda ODS Fiala: Zemanův projev ukázal na jeho sbližování s Babišem

Praha - Projev prezidenta Miloše Zemana ve Sněmovně při projednávání státního rozpočtu ukázal na jeho sbližování s ministrem financí Andrejem Babišem (ANO). Novinářům to dnes řekl předseda opoziční ODS Petr Fiala s tím, že to nepokládá za šťastné pro Česko. Zeman podle Fialy svými závěry popřel některé teze, které sám v projevu přednesl.

Nazí brněnští veslaři nafotili kalendář. Třásli jsme se jak ratlíci, smáli se

Brno /FOTOGALERIE/ – Namísto pravidelného tréninku zapózovali před objektivy fotoaparátů. Veslaři z brněnského ČVK se svlékli při tvorbě týmového kalendáře s cílem rozšířit povědomí o tradičním jihomoravském klubu a zvýšit zájem o veslování.

Devatero originálních adventních trhů

S blížícími se Vánocemi zaplavují náměstí evropských měst stánky s rozmanitými vánočními dárky, dekoracemi i místními specialitami. Ne všechny adventní trhy ale nabízejí tu samou atmosféru. Vánoční atmosféra se dá zažít i za polárním kruhem, pod zemí či na vodě, zjistil hotelový vyhledávač trivago.cz.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies