Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Družstevní prodejny se převlékají do nového

Praha - Jednota, Konzum a COOP chtějí sjednotit vzhled zhruba tři tisícovek svých družstevních prodejen. Investice má přijít na sedmdesát milionů korun.Má sloužit k jedinému: Připravit se na invazi velkých řetězců na venkov.

14.3.2008
SDÍLEJ:

Jednota Nová Paka.Foto: Jednota

V plánu je masivní reklamní kampaň propagující společnou značku COOP, počítá se i se zavedením sítě terminálů. Jejich prostřednictvím by se mohly podávat složenky či dobíjet mobilní telefony.

„Terminály bychom chtěli zprovoznit do června,“ uvedl Deníku předseda Svazu českých a moravských spotřebních družstev COOP Zdeněk Juračka. „Jejich přesný počet zatím neznáme, ale jsme schopni dodat terminály všem obchodům, které o ně projeví zájem,“ říká.

Přístroje mají prvotně sloužit zákazníkům z venkova, aby zůstali věrní svým místním prodejnám a nemuseli za doprovodnými službami dojíždět do měst. Stranou by ale neměly zůstat ani větší prodejny, a to z jednoho prostého důvodu, COOP totiž bude chtít svou síť terminálů pronajímat bankám. Tím by se obrátil zaběhnutý systém, doposud totiž finanční domy pronajímaly své platební terminály a obchody za ně platily.

„Máme spousty nabídek na zavedení bankovních systémů, ale odmítli jsme je. My si nejdříve vybavíme prodejny a pak bankám nabídneme naše služby, aby je mohly využívat pro své kreditní karty,“ vysvětlil Zdeněk Juračka s tím, že nákup terminálů by představoval investici ve výši třiceti milionů korun.

Společný kabát

Kromě terminálů chce COOP konkurenci zaskočit jednotnou podobou svých tří tisíc prodejen. Úprava obchodů by měla přijít na 70 milionů korun. Novou strategii boje proti zahraničním obchodním řetězcům má podpořit i masivní mediální kampaň.

„Kampaň bude probíhat jak na celostátní, tak i na regionální úrovni,“ uvedl René Břečťan z poradenské firmy Ogilvy One. „Zdůrazňovat bude především rodinný přístup, přátelskost personálu a blízkost obchodů k zákazníkům,“ prozradil Břečťan. Konkrétní podoba propagace zatím zůstává před veřejností utajena. Změna strategie družstevních prodejen přichází v době, kdy na vesnice a malá města mají namířeno velké obchodní řetězce, které tam chtějí stavět menší prodejny. Vstup na český trh nedávno oznámil i polský řetězec Žabka. Ten chce v Česku ještě letos postavit několik malých samoobsluh.

Vedou hypermarkety

Stále největší popularitě se u nás těší hypermarkety. Podle průzkumu společnosti Incoma Research v nich nakupuje 38 procent obyvatel. Hypermarkety jsou ovšem nejčastější místa nákupu i v dalších deseti zemích východní Evropy.

Autor studie Pavel Cabal ale upozorňuje, že na rozdělení trhu mají vliv i zvyklosti národní kultury. Týká se to například Chorvatska či Francie, kde lidé nejsou tak citliví na cenu a zároveň si raději koupí čerstvou zeleninu v malém obchodě.

Autor: Vojtěch Janda

14.3.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Slovenský zpěvák Peter Nagy.
8

Peter Nagy: Hudba je mimo tabulkový svět ekonomiky

Vladimír Mečiar
7

Mečiarovi je pětasedmdesát let. Oslavy může pokazit soud

Máte nevyžádaný hovor ze zahraničí? Nevolejte zpět, jde o podvod

Včera a dnes se desetitisíce zákazníků všech domácích mobilních operátorů potýkaly s prozváněním ze zahraničních telefonních čísel například z Alžírska, Pobřeží slonoviny či Afghánistánu. Útočníkům jde o to, aby jim prozváněný zavolal zpět. Ten za to pak zaplatí nemalou částku za mezinárodní hovor.

Pohledem Jana Kličky: Uhelní udavači aneb Právo na zdravé topení

Občane, ukažte, čím topíte! Takové  pravidlo začalo v Česku fungovat od ledna letošního roku.

AKTUALIZOVÁNO

Švýcarská policie dopadla útočníka s motorovou pilou

Franz Wrousis, který v ponděli zaútočil motorovou pilou v ulici Vorstad, je ve vazbě. Švýcarská policie jej podle BBC zatkla ve městě Thalwil, které se nachází asi 60 kilometrů od Schaffhausenu, kde došlo k incidentu.

Největší potenciál má ANO, SPD, Realisté a Piráti, ukázal průzkum

/ANKETA/ Hnutí ANO má největší volební potenciál, voliči velmi nadějně preferují i SPD. Vedle podpory tradičních parlamentních stran je zájem i o Realisty a Piráty.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení