VYBERTE SI REGION

ČSA skončí v zisku, ale jen díky prodeji majetku

Praha – Hospodaření Českých aerolinií zřejmě letos skončí díky prodeji majetku v zisku, ztráta z provozu ale bude stovky milionů korun.

20.10.2010
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Miroslav Kucej

Řekl to v úterý prezident firmy Miroslav Dvořák, který před rokem vystřídal Radomíra Lašáka.

Za rok 2009 měly ČSA ztrátu téměř 3,8 miliardy korun.
„Není to tak, že bych se tady prsil dobrými výsledky. Tohle je mezičas, který mě rozhodně nenaplňuje uspokojením,“ řekl Dvořák.

Podle něj je nyní důležité, že se firmě daří delší dobu držet provozní hotovost (tzv. cash low). Od letošního května se cash flow pohybuje na úrovni 700 milionů korun, před rokem prý přitom na účtech firmy chybělo 1,8 miliardy. „Teď vidím, že na zimu mám peníze, a to je pro mě důležité,“ uvedl Dvořák.Úplně zrušila například lety do Londýna.

Prezident Václav Klaus, který je dnes na pracovní návštěvě v britské metropoli, označil zrušení letů mezi Prahou a londýnským Heathrow za nepochopitelné. „Já ČSA vůbec nerozumím. Nechápu. Jsem naprosto zděšen, zdrcen, že ČSA takovouhle věc udělala,“ řekl ČTK Klaus. „Pokud vím, – to by mě teoreticky někdo z nich mohl opravit – tak ta letadla byla vždycky plná. Tady bylo obtížné dostat jedno volné místo. Takže té politice ČSA já vůbec nerozumím. Nerozumím jí už deset let a je to pořád stejně špatné,“ prohlásil Klaus.

Nabídka pro cestující zůstává stejná

Podle dřívějšího vyjádření Dvořáka, který je zároveň ředitelem Letiště Praha, se ostatním leteckým společnostem podařilo v Praze výpadek ČSA nahradit. Meziročně tak nabídka pro cestující zůstává zhruba stejná. Letiště Ruzyně přitom letos očekává zisk před zdaněním zhruba na úrovni miliardy, což je stejné jako loni a odpovídá plánům z počátku roku.

Dvořák proto většinu svého času věnuje ztrátovým aeroliniím a jejich reformě. Ta spočívá mimo jiné v novém holdingovém uspořádání, kdy se řada činností vyčlenila do samostatných dceřiných firem.

Samostatně jako Czech Airlines Handling funguje od ledna odbavování letadel a cestujících, v srpnu se vyčlenila údržba do Czech Airlines Technics, chartery zase spadají pod hlavičku Holidays Czech Airlines.

Posledně jmenovaná společnost už získala licenci pro provozování vlastních letů, od mateřských ČSA převzala dvě letadla a uzavřela nové smlouvy s 16 piloty. „Obnovili jsme na trhu šťouchanou o zákazníky,“ uvedl Dvořák k charterům. Právě nyní letecké společnosti a cestovní kanceláře jednají o kontraktech na příští léto, dominantním hráčem na trhu je Travel Service.

Autor: ČTK

20.10.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Policie intenzivně pátrá po pohřešované Míše Patricii Muzikářové.
11 21

Pátrání po pohřešované Míše o víkendu nabírá na intenzitě. Tým se rozšířil

Ilustrační foto.
8

Domácích zabijaček prasat ubývá

Motoristům se má ulevit při registru aut na úřadech. Emise budou v systému

Teplicko Je to dobrá zpráva pro všechny majitele aut. Motoristé už by totiž v budoucnu nemuseli chodit vyřizovat změny v registru vozidel pouze na úřady podle svého bydliště. Registrovat vozidlo by mohli na všech úřadech obcí s rozšířenou působností. „Novelu zákona schválili poslanci a poslali ji do Senátu. Ještě ji bude muset podepsat prezident. Zhruba za čtvrt roku by mohla začít platit," říká Michal Cuc, předseda Profesní komory STK a vedoucí STK Ivesur v Dubí a v Litoměřicích.

Před rokem zemřel europoslanec KSČM Miloslav Ransdorf

Europoslanec KSČM Miloslav Ransdorf, který zemřel náhle před rokem, 22. ledna 2016, byl výrazným komunistickým politikem posledních 25 let. Nejprve zasedal ve Federálním shromáždění, poté byl poslancem Sněmovny a od roku 2004 vykonával mandát v Evropském parlamentu. Ransdorf byl znám svým intelektuálním rozhledem, který oceňovali i jeho političtí oponenti. Dožil se 62 let.

Udělal si fajn selfie. Ostatní mysleli, že je sebevrah

Ústí nad Labem – „Je tam sebevrah," ukazovali kolemjdoucí na oblouk Benešova mostu. Na místě svítily majáčky policie a hasičů, byla sobota asi osm hodin večer, provoz na mostě byl uzavřen policií a vypnuto trakční vedení trolejbusů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies