Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

ČSA skončí v zisku, ale jen díky prodeji majetku

Praha – Hospodaření Českých aerolinií zřejmě letos skončí díky prodeji majetku v zisku, ztráta z provozu ale bude stovky milionů korun.

20.10.2010
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Miroslav Kucej

Řekl to v úterý prezident firmy Miroslav Dvořák, který před rokem vystřídal Radomíra Lašáka.

Za rok 2009 měly ČSA ztrátu téměř 3,8 miliardy korun.
„Není to tak, že bych se tady prsil dobrými výsledky. Tohle je mezičas, který mě rozhodně nenaplňuje uspokojením,“ řekl Dvořák.

Podle něj je nyní důležité, že se firmě daří delší dobu držet provozní hotovost (tzv. cash low). Od letošního května se cash flow pohybuje na úrovni 700 milionů korun, před rokem prý přitom na účtech firmy chybělo 1,8 miliardy. „Teď vidím, že na zimu mám peníze, a to je pro mě důležité,“ uvedl Dvořák.Úplně zrušila například lety do Londýna.

Prezident Václav Klaus, který je dnes na pracovní návštěvě v britské metropoli, označil zrušení letů mezi Prahou a londýnským Heathrow za nepochopitelné. „Já ČSA vůbec nerozumím. Nechápu. Jsem naprosto zděšen, zdrcen, že ČSA takovouhle věc udělala,“ řekl ČTK Klaus. „Pokud vím, – to by mě teoreticky někdo z nich mohl opravit – tak ta letadla byla vždycky plná. Tady bylo obtížné dostat jedno volné místo. Takže té politice ČSA já vůbec nerozumím. Nerozumím jí už deset let a je to pořád stejně špatné,“ prohlásil Klaus.

Nabídka pro cestující zůstává stejná

Podle dřívějšího vyjádření Dvořáka, který je zároveň ředitelem Letiště Praha, se ostatním leteckým společnostem podařilo v Praze výpadek ČSA nahradit. Meziročně tak nabídka pro cestující zůstává zhruba stejná. Letiště Ruzyně přitom letos očekává zisk před zdaněním zhruba na úrovni miliardy, což je stejné jako loni a odpovídá plánům z počátku roku.

Dvořák proto většinu svého času věnuje ztrátovým aeroliniím a jejich reformě. Ta spočívá mimo jiné v novém holdingovém uspořádání, kdy se řada činností vyčlenila do samostatných dceřiných firem.

Samostatně jako Czech Airlines Handling funguje od ledna odbavování letadel a cestujících, v srpnu se vyčlenila údržba do Czech Airlines Technics, chartery zase spadají pod hlavičku Holidays Czech Airlines.

Posledně jmenovaná společnost už získala licenci pro provozování vlastních letů, od mateřských ČSA převzala dvě letadla a uzavřela nové smlouvy s 16 piloty. „Obnovili jsme na trhu šťouchanou o zákazníky,“ uvedl Dvořák k charterům. Právě nyní letecké společnosti a cestovní kanceláře jednají o kontraktech na příští léto, dominantním hráčem na trhu je Travel Service.

Autor: ČTK

20.10.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Češi jsou ve srovnání s Evropany ranní ptáčata

Ilustrační foto.
15

Jaké budou moderní sklady? Plné robotů a 40 metrů vysoké

Autistů přibývá. Terapii musí rodiče platit sami

Rvalo mi to srdce, vzpomíná na období před dvěma lety Magdaléna Čížková. Její dcera Markétka byla dlouho vysněným dítětem, které dělalo rodině jen radost. Zvládala první slova, vesele ukazovala předměty, rozpoznávala zvířátka. Jenomže pak přišel zlom. „Najednou jako by nám oslepla a ohluchla,“ popisuje maminka.

Zdravotnictví čeká velký třesk. Síť nemocnic prořídne

Nic podobného se prozatím žádnému z českých ministrů nepodařilo, přestože si to všichni přáli: koncentrovat lékařskou péči do velkých nemocnic. Zrušit část malých špitálů nebo je změnit na léčebny dlouhodobě nemocných je totiž politická sebevražda.

Geolog: Sesuvy na trase přes České středohoří nikdy hrozit nepřestanou

Posudky geologické služby v 90. letech umístění dálnice právě sem zásadně zamítaly. Zároveň navrhovaly mnohem bezpečnější řešení. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení