VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Čtyřčlenná domácnost utratí měsíčně v maloobchodě 24.520 korun

Praha - Průměrná čtyřčlenná domácnost v ČR utratila v loňském roce v maloobchodě 24.520 Kč za měsíc. Loni tak spotřební vydání domácností stouplo o jedno procento. Průměrná rodina celkem utratí ročně na osobu více než 120.000 korun. Ve struktuře spotřeby tvoří maloobchodní položky celých 60 procent. Vyplývá to z údajů Českého statistického úřadu, které dnes zveřejnil Svaz obchodu a cestovního ruchu.

16.4.2015 8
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Vít Šimánek

Tržby maloobchodu a velkoobchodu včetně prodejů aut loni činily 3,6 bilionu korun. Tržby za automobily (409 miliard korun) se na celkových tržbách podílely z 11 procent, velkoobchod tvořil 62 procent. Podíl tržeb maloobchodu (956 miliard Kč) činil 27 procent, přičemž více než z poloviny se na nich podílely malé a střední podniky.

Po sektoru průmyslu (33 procent) je obchod druhým nejdůležitějším sektorem z hlediska podílu na hrubé přidané hodnotě (HDP mínus daně a dotace). Sektor obchodu, dopravy a ubytování se na hrubé přidané hodnotě podílel téměř 18 procenty (692 miliard Kč). Deset největších obchodních řetězců loni vyvezlo z ČR potravinářské výrobky v hodnotě 20 miliard korun především do zemí EU.

Počet lidí, kteří pracují v sektoru obchodu, činí dlouhodobě 700.000. Podíl sektoru obchodu na celkové zaměstnanosti přesahuje 14 procent, včetně podnikatelů (OSVČ) pak podíl obchodu na celkové zaměstnanosti dosahuje až 18 procent.

Podle dřívějších informací Svazu obchodu a cestovního ruchu investice do obchodní sítě v českém maloobchodu i velkoobchodu od 90. let minulého století přesáhly 600 miliard korun. Umožnil to nejen příliv zahraničního kapitálu, ale také tuzemské investiční aktivity.

Význam on-line nakupování v českém maloobchodu každý rok rychle roste. Podíl internetových obchodů na celkových maloobchodních tržbách činil podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) loni v Česku 7,1 procenta, což je zhruba stejně jako v sousedním Německu. V roce 2013 byl tento podíl 6,1 procenta. Letos tržby e-shopů za zboží stoupnou o 15 procent na 77 miliard korun. Češi také objednají přes internet služby za 26 miliard korun, meziročně o téměř čtvrtinu víc, vyplývá z odhadu APEK a srovnávače cen Heureka.cz.

Autor: ČTK

16.4.2015 VSTUP DO DISKUSE 8
SDÍLEJ:
David Rath.
11

Soud zamítl Rathovu žalobu kvůli nákladům spojených s vazbou

Ilustrační foto
9

Zdravotním sestrám zřejmě bude stačit nižší vzdělání než nyní

Maminky na brigádě? Dál hrozí, že přijdou o „rodičák"

Maminky, které chtějí od raného věku dítěte pracovat, dávat potomka do jeslí či mateřinek a nepřijít přitom o rodičovskou, mají smůlu. V novele zákona o státní sociální podpoře totiž zůstal stávající limit 46 hodin měsíčně, kdy může být dítě do dvou let v předškolním zařízení. Pokud rodič hodinovou dotaci překročí, ztratí nárok na rodičovskou.

Létající auta? Za tři roky, slibuje Uber

Na včerejší tiskové konferenci společnosti Uber byly představeny futuristické plány na zprovoznění létajících taxi. Šéf Uberu Jeff Holden nastínil, že půjde o malé letadlo vyvíjené spolu s dalšími inovačními společnostmi.

Penta pokračuje v zahraničních akvizicích. Podle Dospivy není na prodej

Finanční skupina Penta miliardáře Marka Dospivy hodlá i letos pokračovat v zahraničních akvizicích, do nichž se pustila v loňském roce. Celková aktivita firem, které má skupina v portfoliu, se loni zvýšila meziročně o 21 procent, zisk skupiny o čtvrtinu. Podle Dospivy není Penta na prodej.

Obchody musí stáhnout německé pudinky, mohou mít v sobě kov

Státní veterinární správa nařídila stáhnout z prodeje pudinkové dezerty od německého výrobce Neuburger Milchwerke GmbH & Co. Německé dozorové orgány informovaly prostřednictvím systému rychlého varování RASFF ostatní členské země o přítomnosti kovového úlomku v balení dezertu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies