VYBRAT REGION
Zavřít mapu

CzechTourism mění logo. Je postavené na slovní hříčce

Praha – CzechTourism po více než 11 letech změnil české destinační logo. To neobsahuje obrazový symbol a využívá slovní hříčku v anglickém názvu České republiky, když koncovku slova Republic zaměňuje za Republike.

28.6.2012 3
SDÍLEJ:

Turistická značka logo.Foto: CzechTourism

Vítězné logo pro CzechTourism zpracovalo grafické studio Marvil za 2,5 milionu korun. Na dnešním setkání s novináři to uvedl generální ředitel národní turistické centrály CzechTourism Rostislav Vondruška.

"Děláme logo pro gramotné lidi a nepotřebujeme jim ukazovat obrázky, " uvedl Pavel Zelenka, šéf vítězného grafického studia. Podle něj je vyobrazení například palmy, sluníčka nebo srdíčka, které zahraniční turistické centrály využívají, přežité až kýčovité. Marvil se proto zaměřil na jednoduchý text.

Slovo like (líbit se, mít rád, podobat se něčemu) umožňuje podle Zelenky rozehrát širokou hru v obsahovém pojetí. Umožňuje využít slogany, které jsou zahraničním turistům známé z jiných kulturních souvislostí, například z názvů písní populární hudby. Takovéto zapojení loga do samotného sdělení je podle něj moderní trend, který je výhodný především pro online prezentace.

Podle Vondrušky jsou právě internetové prezentace formou, kterou CzechTourism bude do budoucna Česko jako dovolenkovou destinaci stále silněji propagovat. Ve významných zdrojových zemích, jako jsou Brazílie, Itálie, Nizozemsko a Rusko, je vysoký podíl internetově gramotné populace a internet je dominantní formou získávání informací při výběru dovolené.

Studio Marvil se svoji podobou loga zvítězilo v konkurenci dalších pěti studií, které prošly do závěrečného kola výběrového řízení. Podle Vondrušky nabídlo za zpracování grafického návrhu nejnižší cenu. Nové logo od příštího roku nahradí používanou českou vlaječku na všech informačních a propagačních materiálech CzechTourismu, bude využíváno v kampaních pro turisty a objeví se na dárkových předmětech. Marvil v minulosti vytvořil například logotyp a vizuální styl Skupiny ČEZ nebo Lesů ČR.

Autor: ČTK

28.6.2012 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

eet
6

EET: obchodníci s obuví mají strach ze sankcí a kontrol

Zeman ve sněmovně. 21.2.2016
3 4

Nevěřte zeleným fanatikům, vyzval poslance Zeman

Co je nepřijatelné? Večerní emaily nebo zdrobněliny v doméně

Lidé často v elektronické komunikaci podceňují pravidla slušného chování. Ať se jedná o emaily, esemesky nebo internetové diskuse. Jak na úřední mail?

Lidl dramaticky zvyšuje nástupní mzdu a srovnává platy v regionech

Praha - Diskontní řetězec Lidl zvýší od 1. března nástupní mzdu zaměstnanců v obchodech o 25 procent, ta tak dosáhne 23 333 korun při čtyřicetihodinovém úvazku. Průměrná mzda prodavačů a pokladních bude při stejném úvazku 24 897 Kč.

AUTOMIX.CZ

PŘEHLEDNĚ: Proč se škodovky jmenují, jak se jmenují?

Od konce 80. let česká automobilka Škoda svoje modely označuje výhradně slovními názvy. Na začátku této éry byl samozřejmě Favorit.

DOTYK.CZ

Příjmy začínajících vědců jsou pod hranicí chudoby

V České republice je přibližně 25 tisíc doktorandů. Mnozí na začátku studia pomýšlí na vědeckou dráhu. Ve vědě je přitom čím dál víc důležitá mezinárodní spolupráce. Podle slov předsedkyně České asociace doktorandek a doktorandů Kateřiny Cidlinské však českým studentům současný systém nedovoluje být na této mezinárodní úrovni zcela konkurenceschopní.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies