VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dálnice D 47 už brzy bude zase o něco delší

Ostrava - Autostráda D 47 bude od úterý průjezdná od Bohumína až po Bílovec. Zprovozněn totiž bude další úsek rychlostní komunikace, jehož součástí je například i Klimkovický tu­nel.

4.5.2008
SDÍLEJ:
Fotogalerie
5 fotografií

Lidé se seznamovali s novým úsekem dálnice D47 u KlimkovicFoto: DENÍK/Miroslav Kucej

Ještě v uplynulých dnech se po zbrusu novém asfaltovém koberci proháněli hlavně bruslaři a cyklisté. Od příštího úterka bude už takřka dvanáctikilometrový úsek dálnice D 47 vedoucí od Ostravy-Rudné do Bílovce patřit pouze autům. Oficiální otevření další části tolik očekávané dálnice začne v pravé poledne.

„Slavnostní akt se uskuteční u brněnského portálu Klimkovického tunelu. Součástí akce bude vysvěcení a uložení sošky svaté Barbory či projevy pozvaných hostů. Následně bude přestřižena páska a proběhne první projížďka po novém úseku,“ sdělil Deníku Roman Kluzák z Ředitelství silnic a dálnic.

Celková délka zprovozněných úseků dálnice, jež se má stát po svém úplném dokončení součástí páteřní tepny D 1, tak dosáhne bezmála třiceti kilometrů. Řidiči si budou moci vychutnat jízdu nejen po už otevřeném zavěšeném mostě přes Koblovská jezera, ale nyní i v kilometr dlouhém tunelu.

„Tunel byl vybudován z důvodu ochrany životního prostředí, a také kvůli minimalizaci vlivu komunikace na obec Klimkovice a blízké lázně Hýlov. Při stavbě byla věnována velká pozornost otázce bezpečnosti, takže tunel vyhovuje nejpřísnějším evropským kritériím. Unikátní je například díky použití takzvaného protipožárního betonu,“ vysvětlil vedoucí projektu Břetislav Polák ze společnosti Metrostav.

První, sedmnáctikilo­metrová část dálnice z Ostravy-Rudné do Bohumína byla slavnostně otevřena na počátku prosince loňského roku. Letos by k úseku do Bílovce měla přibýt ještě část z Lipníka nad Bečvou do Bělotína. „Ta by měla být zprovozněna v listopadu. Další dva úseky od Bělotína až do Bílovce pak budou řidičům zpřístupněny na podzim příštího roku,“ uvedl dále Kluzák s tím, že poslední část, která dálnici napojí od Bohumína na polskou autostrádu A 1, by mohla být hotova v květnu roku 2010.

Celá dálnice D 47 bude mít délku lehce přes osmdesát kilometrů a její výstavba přijde podle posledních odhadů na pětapadesát miliard korun. V úterý otevíraný úsek z Ostravy do Bílovce přitom spolkl více než sedm miliard.

Autor: Martin Pleva

4.5.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Nehoda pendolina u Studénky.
DOTYK.CZ

Přejezdy zabíjejí. Stát jich desítky ročně ruší, víc než stovku letos opraví

Ir Gavin Huban pochází z Gallway, ale už 16 let žije v České republice.

První rok jsem nerozuměl nikomu, říká český Ir Gavin Huban

AKTUALIZOVÁNO

Komíny budou kouřit dál, úředníků na jejich kontrolu není dost

Jako v Jiříkově vidění si musejí připadat úředníci z obcí s rozšířenou působností (ORP) při naplňování svých povinností v souvislosti s novelou takzvaného komínového zákona.

EXKLUZIVNĚ

Babiš píše Sobotkovi: „Na rozdíl od Vás mám v politice čistý štít“

Před pondělním odletem do Francie za rodinou stihl Andrej Babiš nejen podat návrh na zdanění korunových dluhopisů, ale také odeslat odpověď na dopis premiéra Bohuslava Sobotky ze 14. února. V ní například zdůvodňuje svůj poslanecký podnět, který se dotkne maximálně několika desítek lidí.

V ČSSR musela být před 40 lety kvůli havárii odstavena JE Jaslovské Bohunice

Jaderná elektrárna v Jaslovských Bohunicích nedaleko slovenské Trnavy byla první svého druhu na území někdejšího Československa. Její první reaktor, ve kterém se řetězová reakce rozběhla v říjnu 1972, ale sloužil k výrobě elektrické energie pouze necelých pět let. Před 40 lety, 22. února 1977, byl po havárii odstaven. Tuto etapu budování jaderné energetiky tak nyní připomíná pouze budova stojící vedle čtyř novějších bloků.

EXKLUZIVNĚ

Pražští radní projednají převzetí společnosti PVK

Praha - Radní v úterý projednají záměr převzetí společnosti Pražské vodovody a kanalizace (PVK), které stoprocentně vlastní francouzská firma Veolia. O jak velký podíl bude Praha usilovat, zatím není jasné. Radní také projednají rozvoj Nákladového nádraží Žižkov a harmonogram tvorby Metropolitního plánu. Na programu jednání je i nákup vozů pro městskou policii a veřejná zakázka na opravu Vinohradské ulice.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies