Zpráva přichází poté, co japonské ministerstvo dopravy nařídilo všem domácím automobilkám přezkoumat jejich metody testování spotřeby paliva po skandálu automobilky Mitsubishi. Její prezident Tecuró Aikawa kvůli aféře odstoupí koncem měsíce z funkce.

Suzuki je čtvrtým největším výrobcem aut v Japonsku. Nesprávné zkušební metody automobilka používala od roku 2010 a týkají se zhruba 2,1 milionu vozů. Nesrovnalosti se netýkají vozů v zahraničí, dodala automobilka. Suzuki se specializuje na minivozy, tedy automobily s obsahem motoru do 660 kubických centimetrů. Ty jsou v Japonsku velmi oblíbené kvůli daňovým úlevám a lepším podmínkám při parkování. Suzuki ovládá v Japonsku zhruba třetinu trhu s minivozy.

Konkurenční Mitsubishi 
v dubnu přiznala, že její zaměstnanci u některých modelů manipulovali s testy spotřeby pohonných hmot 
a nadhodnocovali efektivitu využití paliva. Metody testování spotřeby odporující japonským předpisům prý firma používala od roku 1991.

Japonské ministerstvo dopravy po oznámení Mitsubishi požádalo automobilky v zemi, aby mu znovu předložily údaje 
o spotřebě paliva všech svých vozů.