VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Další problémy v Toyotě: firma svolává 7,4 milionu aut do servisů

Tokio - Japonská automobilka Toyota Motor Corp. svolává do servisů po celém světě 7,4 milionu vozů, zejména některých modelů Vitz, Yaris a Corolla. Mohou za to problémy s elektrickým ovládáním oken.

10.10.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/Ondřej Šmíd

Automobilka dnes uvedla, že v USA musí překontrolovat 2,47 milionu vozů. V Číně svolává do servisů 1,4 milionu vozů a v Evropě 1,39 milionu vozů. Na domácím trhu překontroluje 459.300 vozů. Oznámené stažení vozů Toyoty ke kontrole je podle agentury Reuters největší jednorázovou kontrolou vozů od roku 1996, kdy americká Ford Motor svolala do servisů 7,9 milionu vozů.

Mluvčí Toyoty Šino Jamadová dodala, že mezi svolanými vozy mimo Japonsko jsou modely Yaris, Vios, Corolla, Matrix, Auris, Camry, RAV4, Highlander, Tundra, Sequoia, xB a xD vyrobené v letech 2005 až 2010. Zdůraznila také, že v souvislosti se závadou nebyly hlášeny žádné nehody, zranění či úmrtí.

Oprava závady zabere zhruba 40 minut. Společnost odmítla sdělit, jak velké náklady si opatření vyžádá a jaký by mohlo mít dopad na její budoucí zisky. Analytik Koiči Sugimoto ze společnosti BNP Paribas Securities odhadl náklady na minimálně deset miliard jenů (2,5 miliardy Kč).

„Sedm milionů vozidel je samozřejmě velké číslo. Situace se ale zřejmě nevyvine tak jako minule, kdy se zákazníci ve Spojených státech vyhýbali nákupům vozů Toyota," uvedl Sugimoto.

Spolehlivá auta

Toyota byla v uplynulých letech nucena svolat miliony vozů kvůli různým problémům, včetně nechtěného zrychlování automobilů. To mělo negativní dopad na její pověst výrobce kvalitních a spolehlivých vozů. V loňském roce byla Toyota navíc těžce zasažena ničivým zemětřesením v Japonsku a rozsáhlými záplavami v Thajsku.

V prvním pololetí letošního roku se však již Toyota vrátila do čela světového automobilového trhu, když předstihla v prodeji amerického konkurenta General Motors. Automobilka působí rovněž v České republice, kde provozuje společný podnik TPCA s francouzskou firmou PSA Peugeot Citroën.

Autor: ČTK

10.10.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Sněmovna, ilustrační foto
2 8

Parlament dostane v příštím roce přidáno. Na fasádu i odchodné

Kamionová doprava na dálnici
18 4

Nechceme levné pracovní síly z východní Evropy, vzkazuje Macron

Petr Janda: Nechci se rouhat, ale hudebních nápadů mám pořád mraky

/ROZHOVOR, VIDEO/ Ještě držím pohromadě to je nejen název nové desky Petra Jandy, kterou mu k nedávným pětasedmdesátinám vydal Supraphon, ale i jasný vzkaz fanouškům, že je tento guru českého bigbítu stále ve skvělé formě.

Bez přesčasů by chyběly tisíce lékařů a sester

Čtyři stovky lékařů a tisíc sester. Přesně tolik nových zaměstnanců by musely sehnat české nemocnice, pokud by měly ze dne na den začít dodržovat zákoník práce. Vyplývá to z propočtů Asociace krajů České republiky. Pro představu: zhruba stejný počet zdravotníků pracuje ve všech špitálech Karlovarského kraje.

Václav Klaus: Nešlo o vládní krizi, ale o zahájení volební kampaně

Bývalý český prezident Václav Klaus vidí podstatu koaličních hádek v tom, že poprvé zažíváme situaci, kdy jsou ve vládě dvě stejně silné strany. Ty se musejí proti sobě vymezit, aby jim volič uvěřil, že každá chce něco jiného. „Nic hrozivého se neděje, všechny instituce normálně fungují. Nešlo o vládní krizi, ale o bouřlivé zahájení volební kampaně," hodnotí události posledních dní.

Lidovci pokukují po premiérovi. Volí vedení

Šéf hnutí ANO Andrej Babiš polepil zemi plakáty, v nichž se ptá, o čem lidé sní. Kdyby měl odpovědět sám, možná by uvedl číslo 9,99. Právě takový volební zisk lidovců a STAN by přivítal. O nesnadno dosažitelné hranici pro vstup do sněmovny ale nemluví jen on. I proto Babiš nevěří, že tuto volební koalici křesťanští demokraté nakonec schválí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies