Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dalším regionálním tratím hrozí zánik

Praha - Ve správním řízení, které předchází zrušení, se ocitlo sedm nových tratí. Část železnice se ale podaří zachránit.

16.2.2011 3
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Karel Rozehnal

Souboj o budoucnost malých železničních tratí se dál přiostřuje.

Jak už Deník informoval na podzim, Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) tehdy navrhla prvních deset tratí do takzvaného správního řízení, po němž obvykle následuje úplné zrušení tratě a vytrhání kolejí. Nyní, skoro čtvrt roku poté, se situace znovu komplikuje.

Města a obce, které leží podél tratí, podaly odvolání proti případnému zrušení železnice a ministerstvo dopravy správní řízení dočasně zastavilo. Minimálně osm železničních úseků tak prozatím uniklo „hrobníkovi z lopaty“. Týká se to třeba úseku Broumov – Otovice ve východních Čechách, úseku od Aše ke státní hranici v západních Čechách a oddychový čas zatím mají i na jižní Moravě, kde oddálili rušení úseku Čejč – Uhřice. SŽDC teď musí všechna odvolání znovu prověřit.

„Přerušení správního řízení nařídil Drážní úřad poté, co byly vzneseny námitky. Nyní budou probíhat jednání o možném využití konkrétních tratí,“ potvrdil včera Deníku mluvčí SŽDC Pavel Halla.

Černá listina roste

Mezitím ale přibyli další adepti na ukončení provozu. Podle informací Deníku se ve správním řízení ocitlo dalších sedm tratí. Jde například o úseky Heřmanův Městec – Chrudim město v Pardubickém kraji nebo úsek Děčín – Teplice lesní brána v Ústeckém kraji. V Olomouckém kraji se na černou listinu nově dostal i úsek z Litovle do Mladeče. I v případě těchto tratí budou moci starostové či občanské iniciativy podávat odvolání a zrušení trati tak odvrátit.

Proti trhání kolejí a definitivnímu zániku tratí se kromě starostů opakovaně vyslovují i soukromí dopravci ze Sdružení železničních společností (SŽS). Podle nich je to ekonomicky ještě méně výhodné než udržovat trať bez pravidelné dopravy.

„Zrušení jednoho kilometru trati a uvedení krajiny do původního stavu vyjde na šest milionů korun, což nepovažujeme za dobré nakládání s veřejnými prostředky,“ šéf SŽS Jiří Mužík.

„Tratě, kde se už pravidelně nejezdí, by ale měly dostat bezúplatně obce nebo spolky, které by tam provozovaly aspoň turistický provoz,“ navrhuje šéf SŽS.

Čtěte také: Ministerstvo zastavilo rušení trati z Aše na hranice

Autor: Jan Klička

16.2.2011 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
12

Řidičáky. Letos jich zbývá vyměnit ještě půl milionu

Zleva Michal Urbánek, Kamil Jirounek, Radomír Kučera a Peter Kmeť
5 10

Jde o pokus o násilné převzetí mojí firmy, tvrdí zakladatel Oleo Chemical

AUTOMIX.CZ

Takto by mohla vypadat Škoda Kodiaq Coupé RS. A co říkáte na Karoq Coupé?

Česká automobilka Škoda se chce v nejbližší době víc soustředit na vozy typu SUV. Je to logické, zákazníci o ně mají čím dál větší zájem. Jednou z možností, jak by mladoboleslavská značka mohla svou nabídku "esúvéček" a crossoverů v budoucnu rozšířit, je třeba i uvedení nových kupé-SUV.

Hlas z regionů: Ligu by měla vyhrát Slavia

/INFOGRAFIKA/ O setkání novináře a politika se toho napovídá hodně. Pravda, někdy to bohužel dopadne jinak, než má. Ale v tomto případě se žádné pikle nekonaly.

Potvrzeno! Francii postihla katastrofální neúroda vinných hroznů

Když na jaře varovali francouzští vinaři, že silné mrazy zničily jejich celoroční snažení, mnozí doufali, že se réva nakonec vzpamatuje. Bohužel, černé předpovědi se vyplnily.

V bankomatech je Windows XP, lze ho ovládnout během minuty

Ke každému bankomatu se dá jednoduše připojit USB kabelem, peníze pak lze ukrást během minuty. Několika zlodějíčkům v Asii se tak před časem podařilo jednoduše vybrat peníze. Experti vysvětlují, jak jsou bankomaty málo zabezpečené.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení