VYBERTE SI REGION

Dalším regionálním tratím hrozí zánik

Praha - Ve správním řízení, které předchází zrušení, se ocitlo sedm nových tratí. Část železnice se ale podaří zachránit.

16.2.2011 3
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Karel Rozehnal

Souboj o budoucnost malých železničních tratí se dál přiostřuje.

Jak už Deník informoval na podzim, Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) tehdy navrhla prvních deset tratí do takzvaného správního řízení, po němž obvykle následuje úplné zrušení tratě a vytrhání kolejí. Nyní, skoro čtvrt roku poté, se situace znovu komplikuje.

Města a obce, které leží podél tratí, podaly odvolání proti případnému zrušení železnice a ministerstvo dopravy správní řízení dočasně zastavilo. Minimálně osm železničních úseků tak prozatím uniklo „hrobníkovi z lopaty“. Týká se to třeba úseku Broumov – Otovice ve východních Čechách, úseku od Aše ke státní hranici v západních Čechách a oddychový čas zatím mají i na jižní Moravě, kde oddálili rušení úseku Čejč – Uhřice. SŽDC teď musí všechna odvolání znovu prověřit.

„Přerušení správního řízení nařídil Drážní úřad poté, co byly vzneseny námitky. Nyní budou probíhat jednání o možném využití konkrétních tratí,“ potvrdil včera Deníku mluvčí SŽDC Pavel Halla.

Černá listina roste

Mezitím ale přibyli další adepti na ukončení provozu. Podle informací Deníku se ve správním řízení ocitlo dalších sedm tratí. Jde například o úseky Heřmanův Městec – Chrudim město v Pardubickém kraji nebo úsek Děčín – Teplice lesní brána v Ústeckém kraji. V Olomouckém kraji se na černou listinu nově dostal i úsek z Litovle do Mladeče. I v případě těchto tratí budou moci starostové či občanské iniciativy podávat odvolání a zrušení trati tak odvrátit.

Proti trhání kolejí a definitivnímu zániku tratí se kromě starostů opakovaně vyslovují i soukromí dopravci ze Sdružení železničních společností (SŽS). Podle nich je to ekonomicky ještě méně výhodné než udržovat trať bez pravidelné dopravy.

„Zrušení jednoho kilometru trati a uvedení krajiny do původního stavu vyjde na šest milionů korun, což nepovažujeme za dobré nakládání s veřejnými prostředky,“ šéf SŽS Jiří Mužík.

„Tratě, kde se už pravidelně nejezdí, by ale měly dostat bezúplatně obce nebo spolky, které by tam provozovaly aspoň turistický provoz,“ navrhuje šéf SŽS.

Čtěte také: Ministerstvo zastavilo rušení trati z Aše na hranice

Autor: Jan Klička

16.2.2011 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Donald Trump.
8

Donald Trump se stane 45. prezidentem USA. Budeme sledovat on-line

Sídlo na prodej v kalifornském Bel Air.
8

Tohle je nejdražší dům na prodej v USA. V ceně jsou auta za 770 milionů

AKTUALIZOVÁNO

V italském hotelu zavaleného lavinou přežilo nejméně osm lidí, z toho dvě děti

Italští záchranáři dál pátrají v troskách hotelu Rigopiano na úpatí pohoří Gran Sasso po obětech laviny, která tento objekt ve středu zavalila v důsledku zemětřesení. Podle italských médií narazili na přeživší, vyprostit se zatím podařilo jen ženu a její dceru.

AKTUALIZOVÁNO

Pravice napadla kontroly kotlů v domácnostech, obrátila se na Ústavní soud

Poslanci TOP 09 a ODS dnes u Ústavního soudu napadli loni schválenou novelu zákona o ochraně ovzduší, podle které mohou úřady kontrolovat, čím lidé topí doma v kotlích. Podle pravicové opozice odporuje ústavě fakt, že úřady mohou ke kontrolám přímo v domácnostech přistoupit bez předchozího rozhodnutí soudu. Ministr životního prostředí Richard Brabec (ANO) je přesvědčen, že novela i kontroly před soudem obstojí.

Nejbohatší startupisté v Indii chtějí kapitál, ale ne americkou konkurenci

Zakladatelé největších indických technologických startupových firem Flipkart a Ola, kteří soupeří s americkými konkurenty Amazon a Uber, chtějí, aby byli v zemi ochráněni před americkou konkurencí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies