VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dalším regionálním tratím hrozí zánik

Praha - Ve správním řízení, které předchází zrušení, se ocitlo sedm nových tratí. Část železnice se ale podaří zachránit.

16.2.2011 3
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Karel Rozehnal

Souboj o budoucnost malých železničních tratí se dál přiostřuje.

Jak už Deník informoval na podzim, Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) tehdy navrhla prvních deset tratí do takzvaného správního řízení, po němž obvykle následuje úplné zrušení tratě a vytrhání kolejí. Nyní, skoro čtvrt roku poté, se situace znovu komplikuje.

Města a obce, které leží podél tratí, podaly odvolání proti případnému zrušení železnice a ministerstvo dopravy správní řízení dočasně zastavilo. Minimálně osm železničních úseků tak prozatím uniklo „hrobníkovi z lopaty“. Týká se to třeba úseku Broumov – Otovice ve východních Čechách, úseku od Aše ke státní hranici v západních Čechách a oddychový čas zatím mají i na jižní Moravě, kde oddálili rušení úseku Čejč – Uhřice. SŽDC teď musí všechna odvolání znovu prověřit.

„Přerušení správního řízení nařídil Drážní úřad poté, co byly vzneseny námitky. Nyní budou probíhat jednání o možném využití konkrétních tratí,“ potvrdil včera Deníku mluvčí SŽDC Pavel Halla.

Černá listina roste

Mezitím ale přibyli další adepti na ukončení provozu. Podle informací Deníku se ve správním řízení ocitlo dalších sedm tratí. Jde například o úseky Heřmanův Městec – Chrudim město v Pardubickém kraji nebo úsek Děčín – Teplice lesní brána v Ústeckém kraji. V Olomouckém kraji se na černou listinu nově dostal i úsek z Litovle do Mladeče. I v případě těchto tratí budou moci starostové či občanské iniciativy podávat odvolání a zrušení trati tak odvrátit.

Proti trhání kolejí a definitivnímu zániku tratí se kromě starostů opakovaně vyslovují i soukromí dopravci ze Sdružení železničních společností (SŽS). Podle nich je to ekonomicky ještě méně výhodné než udržovat trať bez pravidelné dopravy.

„Zrušení jednoho kilometru trati a uvedení krajiny do původního stavu vyjde na šest milionů korun, což nepovažujeme za dobré nakládání s veřejnými prostředky,“ šéf SŽS Jiří Mužík.

„Tratě, kde se už pravidelně nejezdí, by ale měly dostat bezúplatně obce nebo spolky, které by tam provozovaly aspoň turistický provoz,“ navrhuje šéf SŽS.

Čtěte také: Ministerstvo zastavilo rušení trati z Aše na hranice

Autor: Jan Klička

16.2.2011 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Problémy britských aerolinek se protáhly až do neděle.
4

Líbánky ze všechny peníze. Problémy British Airways ještě nekončí

Mezi mrtvými v Mississippi byl i zasahující policista.

V Mississippi postřílel muž osm lidí. Zřejmě tahanice o děti

Mírný pád Miloše Zemana. Poslední průzkum ukázal pokles jeho preferencí

Postoj prezidenta Miloše Zemana ve vládní krizi mu sebral část voličů. Naopak přibylo potenciálních voličů bývalého předsedy Akademie věd ČR Jiřího Drahoše. I přesto by teď nejvíc Čechů v prezidentských volbách hlasovalo pro Zemana. Vyplývá to z průzkumuspolečnosti Median pro Český rozhlas.

Vandal poškodil hrob generála a prezidenta Francie de Gaulla

Asi třicetiletý muž, jehož totožnost zatím policie nezná, se včera pokusil dostat do hrobu hrdiny francouzského odboje a slavného prezidenta Charlese de Gaulla v malé obci Colombey-les-Deux-Eglises v severním francouzském departamentu Haute-Marne.

Zlatou palmu v Cannes si odnesl Östlundův film The Square

Koprodukční drama švédského režiséra a scenáristy Rubena Östlunda The Square si odneslo nejvyšší cenu mezinárodního filmového festivalu v Cannes - Zlatou palmu. 

AUTOMIX.CZ

Čím jezdí legendy akčních filmů? Možná se budete divit

Filmový průmysl 80. a 90. let byl doslova továrnou na akční hrdiny, jejichž představitelé jsou dodnes legendami svého oboru. A často ve filmech jezdili zajímavými auty. Nás ale zajímal, jakými vozy tito herci jezdí ve skutečném světě. Vlastní stejně legendární vozy, jako jsou oni samotní a jejich role?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies