VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dalším regionálním tratím hrozí zánik

Praha - Ve správním řízení, které předchází zrušení, se ocitlo sedm nových tratí. Část železnice se ale podaří zachránit.

16.2.2011 3
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Karel Rozehnal

Souboj o budoucnost malých železničních tratí se dál přiostřuje.

Jak už Deník informoval na podzim, Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) tehdy navrhla prvních deset tratí do takzvaného správního řízení, po němž obvykle následuje úplné zrušení tratě a vytrhání kolejí. Nyní, skoro čtvrt roku poté, se situace znovu komplikuje.

Města a obce, které leží podél tratí, podaly odvolání proti případnému zrušení železnice a ministerstvo dopravy správní řízení dočasně zastavilo. Minimálně osm železničních úseků tak prozatím uniklo „hrobníkovi z lopaty“. Týká se to třeba úseku Broumov – Otovice ve východních Čechách, úseku od Aše ke státní hranici v západních Čechách a oddychový čas zatím mají i na jižní Moravě, kde oddálili rušení úseku Čejč – Uhřice. SŽDC teď musí všechna odvolání znovu prověřit.

„Přerušení správního řízení nařídil Drážní úřad poté, co byly vzneseny námitky. Nyní budou probíhat jednání o možném využití konkrétních tratí,“ potvrdil včera Deníku mluvčí SŽDC Pavel Halla.

Černá listina roste

Mezitím ale přibyli další adepti na ukončení provozu. Podle informací Deníku se ve správním řízení ocitlo dalších sedm tratí. Jde například o úseky Heřmanův Městec – Chrudim město v Pardubickém kraji nebo úsek Děčín – Teplice lesní brána v Ústeckém kraji. V Olomouckém kraji se na černou listinu nově dostal i úsek z Litovle do Mladeče. I v případě těchto tratí budou moci starostové či občanské iniciativy podávat odvolání a zrušení trati tak odvrátit.

Proti trhání kolejí a definitivnímu zániku tratí se kromě starostů opakovaně vyslovují i soukromí dopravci ze Sdružení železničních společností (SŽS). Podle nich je to ekonomicky ještě méně výhodné než udržovat trať bez pravidelné dopravy.

„Zrušení jednoho kilometru trati a uvedení krajiny do původního stavu vyjde na šest milionů korun, což nepovažujeme za dobré nakládání s veřejnými prostředky,“ šéf SŽS Jiří Mužík.

„Tratě, kde se už pravidelně nejezdí, by ale měly dostat bezúplatně obce nebo spolky, které by tam provozovaly aspoň turistický provoz,“ navrhuje šéf SŽS.

Čtěte také: Ministerstvo zastavilo rušení trati z Aše na hranice

Autor: Jan Klička

16.2.2011 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nehoda pendolina u Studénky.
DOTYK.CZ

Přejezdy zabíjejí. Stát jich desítky ročně ruší, víc než stovku letos opraví

Ir Gavin Huban pochází z Gallway, ale už 16 let žije v České republice.

První rok jsem nerozuměl nikomu, říká český Ir Gavin Huban

AKTUALIZOVÁNO

Komíny budou kouřit dál, úředníků na jejich kontrolu není dost

Jako v Jiříkově vidění si musejí připadat úředníci z obcí s rozšířenou působností (ORP) při naplňování svých povinností v souvislosti s novelou takzvaného komínového zákona.

EXKLUZIVNĚ

Babiš píše Sobotkovi: „Na rozdíl od Vás mám v politice čistý štít“

Před pondělním odletem do Francie za rodinou stihl Andrej Babiš nejen podat návrh na zdanění korunových dluhopisů, ale také odeslat odpověď na dopis premiéra Bohuslava Sobotky ze 14. února. V ní například zdůvodňuje svůj poslanecký podnět, který se dotkne maximálně několika desítek lidí.

V ČSSR musela být před 40 lety kvůli havárii odstavena JE Jaslovské Bohunice

Jaderná elektrárna v Jaslovských Bohunicích nedaleko slovenské Trnavy byla první svého druhu na území někdejšího Československa. Její první reaktor, ve kterém se řetězová reakce rozběhla v říjnu 1972, ale sloužil k výrobě elektrické energie pouze necelých pět let. Před 40 lety, 22. února 1977, byl po havárii odstaven. Tuto etapu budování jaderné energetiky tak nyní připomíná pouze budova stojící vedle čtyř novějších bloků.

EXKLUZIVNĚ

Pražští radní projednají převzetí společnosti PVK

Praha - Radní v úterý projednají záměr převzetí společnosti Pražské vodovody a kanalizace (PVK), které stoprocentně vlastní francouzská firma Veolia. O jak velký podíl bude Praha usilovat, zatím není jasné. Radní také projednají rozvoj Nákladového nádraží Žižkov a harmonogram tvorby Metropolitního plánu. Na programu jednání je i nákup vozů pro městskou policii a veřejná zakázka na opravu Vinohradské ulice.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies