VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dárcovským SMS je 6 let, vynesly už přes 293 milionů

Praha - Dárcovské textové zprávy z mobilních telefonů, zkráceně DMS, slaví o Velikonocích výročí. Poprvé začaly být využívány právě na tyto svátky v roce 2004. Šlo tehdy o charitativní sbírku Pomozte dětem, která je známa spíše jako kuře.

2.4.2010
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Eva Kořínková

Na charitativní účely přinesly DMS za dobu své existence už přes 293 milionů korun. Oznámila to mluvčí Fóra dárců Klára Šplíchalová. "Vzhledem k tomu, že od začátku jejich existence již bylo zasláno více než 10,8 milionu DMS, dá se říci, že ji prakticky zaslal každý obyvatel České republiky," řekla Šplíchalová.

Cunami, Haiti, povodně

Vůbec nejúspěšnější akcí v historii DMS byla Nadace Adra DMS ASIE, která byla určena na pomoc obětem cunami. Přišlo na ni více než 1,5 milionu DMS. V minulém roce největší úspěch sklidily DMS na pomoc obětem květnových a červnových povodní POVODNE09. Přišlo tehdy přes 600.000 DMS. Druhá nejúspěšnější byla loni tradiční akce Pomozte dětem. Na její konto lidé poslali přes 258.000 DMS. Letos lidi nejvíce oslovily DMS na pomoc obětem zemětřesení na Haiti. Do konce března se na ně poslalo přes 600.000 DMS v celkové hodnotě 16,6 milionu korun. Hned za ní se umístila se svou sbírkou Kapka naděje, na jejíž účet lidé poslali 89.000 DMS.

Na nápad s dárcovskými SMS přišel v roce 2003 učitel ze Smečna Ivo Jupa. "Přemýšlet jsem o tom začal někdy na začátku roku 2003 a příprava a prosazování nápadu trvalo více než rok," řekl před časem Slánským listům Jupa. "Spojil jsem se s organizací Fórum dárců, která zastřešuje dárce v České republice, a vešli jsme v jednání se všemi mobilními operátory. Bylo potřeba je přesvědčit, na stejné technologii vytvořit nové číslo, společné pro všechny typy dárcovských SMS, a dosáhnout toho, že své služby budou zpoplatňovat pouze režijními poplatky," dodal Jupa. K neziskové organizaci se musela dostat garantovaná částka vybraných peněz, veškeré náklady nesměly při použití DMS přesáhnout deseti procent.

Rovnou na účet

V současnosti se systém DMS rozšířil o projekt Daruj správně se stejnojmennými webovými stránkami. "Neziskovým organizacím umožňuje zapojit se do projektu DMS," řekla ČTK manažerka projektů DMS Vendula Prjachová. Lidem pak projekt umožňuje zjistit více informací o organizaci, kterou chtějí podpořit, a navíc zaslat peníze i jinak než přes DMS, například přímo přes účet nebo přes internet za využití platební karty či internetové peněženky PaySec.

Autor: ČTK

2.4.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Pražský hrad.

Porno na počítači prezidenta. Národní bezpečnostní úřad o tom nevěděl

Různě zdobené účtenky Andreje Babiše neznepokojují. Považuje je za výraz české lidové tvořivosti.
4

Účtenky za pivo? Sorry jako i agent Bureš

DOTYK.CZ

Největší poslanečtí snaživci? Na špici jsou Kalousek i Okamura

Už více než dvě stovky zákonů předložili současní poslanci. Sice jich protlačili jen 26, ale nesmutní z toho. Hlavně, že jsou vidět.

Tisíce květů vzácného šafránu bělokvětého rozkvetly u Lačnova

Tisíce květů vzácného šafránu bělokvětého rozkvetly nyní na loukách a zahradách v okolí Lačnova na Vsetínsku. Lokalit je 18, k největším patří například louka za školou nebo na Sucháčkových pasekách, tam bývá až 20.000 nebo 30.000 květů, řekl dnes Milan Orálek z Českého svazu ochránců přírody Valašské Meziříčí.

Kvůli dálnici D3 začnou brzy hlídat studny

Specialisté brzy zahájí monitoring studní v okolí budoucí dálnice D3 u Českých Budějovic. Sledovat se bude hlavně výše hladiny vody. V případě, že by byl později s vodou problém, budou mít totiž majitelé nárok na kompenzace, například prohloubení studní.

Jarolím: 6:0? Po první půli jsem těch branek čekal ještě víc

/ROZHOVOR od zvláštního zpravodaje Deníku/ První půle na výbornou, druhá už slabší, celkově však spokojenost. Tak ve zkratce zhodnotil kvalifikační výhru 6:0 nad San Marinem kouč české fotbalové reprezentace Karel Jarolím.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies