VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dárcovským SMS je 6 let, vynesly už přes 293 milionů

Praha - Dárcovské textové zprávy z mobilních telefonů, zkráceně DMS, slaví o Velikonocích výročí. Poprvé začaly být využívány právě na tyto svátky v roce 2004. Šlo tehdy o charitativní sbírku Pomozte dětem, která je známa spíše jako kuře.

2.4.2010
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Eva Kořínková

Na charitativní účely přinesly DMS za dobu své existence už přes 293 milionů korun. Oznámila to mluvčí Fóra dárců Klára Šplíchalová. "Vzhledem k tomu, že od začátku jejich existence již bylo zasláno více než 10,8 milionu DMS, dá se říci, že ji prakticky zaslal každý obyvatel České republiky," řekla Šplíchalová.

Cunami, Haiti, povodně

Vůbec nejúspěšnější akcí v historii DMS byla Nadace Adra DMS ASIE, která byla určena na pomoc obětem cunami. Přišlo na ni více než 1,5 milionu DMS. V minulém roce největší úspěch sklidily DMS na pomoc obětem květnových a červnových povodní POVODNE09. Přišlo tehdy přes 600.000 DMS. Druhá nejúspěšnější byla loni tradiční akce Pomozte dětem. Na její konto lidé poslali přes 258.000 DMS. Letos lidi nejvíce oslovily DMS na pomoc obětem zemětřesení na Haiti. Do konce března se na ně poslalo přes 600.000 DMS v celkové hodnotě 16,6 milionu korun. Hned za ní se umístila se svou sbírkou Kapka naděje, na jejíž účet lidé poslali 89.000 DMS.

Na nápad s dárcovskými SMS přišel v roce 2003 učitel ze Smečna Ivo Jupa. "Přemýšlet jsem o tom začal někdy na začátku roku 2003 a příprava a prosazování nápadu trvalo více než rok," řekl před časem Slánským listům Jupa. "Spojil jsem se s organizací Fórum dárců, která zastřešuje dárce v České republice, a vešli jsme v jednání se všemi mobilními operátory. Bylo potřeba je přesvědčit, na stejné technologii vytvořit nové číslo, společné pro všechny typy dárcovských SMS, a dosáhnout toho, že své služby budou zpoplatňovat pouze režijními poplatky," dodal Jupa. K neziskové organizaci se musela dostat garantovaná částka vybraných peněz, veškeré náklady nesměly při použití DMS přesáhnout deseti procent.

Rovnou na účet

V současnosti se systém DMS rozšířil o projekt Daruj správně se stejnojmennými webovými stránkami. "Neziskovým organizacím umožňuje zapojit se do projektu DMS," řekla ČTK manažerka projektů DMS Vendula Prjachová. Lidem pak projekt umožňuje zjistit více informací o organizaci, kterou chtějí podpořit, a navíc zaslat peníze i jinak než přes DMS, například přímo přes účet nebo přes internet za využití platební karty či internetové peněženky PaySec.

Autor: ČTK

2.4.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
2 5

Češi porážejí Němce i Slováky. V hustotě benzínových pump

Marine Le Penová a Emanuel Macron, favorité voleb
AKTUALIZOVÁNO
46 16

Volby ve Francii: Do druhého kola postupují Macron a Le Penová

Macrona Paříž miluje. Dala mu o 29,2 procenta víc než Le Penové

Počty, které nelze nepřehlédnout. I když slibuje nesplnitelné, i když opisoval svůj volební program od Hollanda, v prvním kole letošních prezidentských voleb vyhrál centrista Emmanuel Macron nad extrémní pravičáckou Marine Le Penovou.

Stát chce výrazně zpřísnit držení nebezpečných biologických látek

Vředy, ze kterých vytéká zapáchající tekutina. Horečka, zvracení, bolest na hrudi a pak dušení. Takové účinky by mohla mít biologická zbraň šířící bakterie sněti slezinné. Nejpozději do dvou dnů po jejím vdechnutí by člověk zemřel.

Zeman a Drahoš zahájí sběr podpisů za svou kandidaturu

Prezident Miloš Zeman dnes zahájí sběr podpisů za svou opětovnou kandidaturu. Podrobnosti o podpisové kampani na dopolední tiskové konferenci oznámí jeho manželka Ivana, kterou Zeman určil za šéfku svého volebního týmu.

ČEZ už dlouhodobě s dětmarovickou elektrárnou nepočítá

Do deseti let by měla skončit elektrárna Dětmarovice. Počítá s tím vedení českého energetického gigantu – skupiny ČEZ, který chce v rámci celé České republiky do roku 2035 odstavit výraznou část kapacity uhelných zdrojů v tuzemsku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies