VYBERTE SI REGION

Dárcovským SMS je 6 let, vynesly už přes 293 milionů

Praha - Dárcovské textové zprávy z mobilních telefonů, zkráceně DMS, slaví o Velikonocích výročí. Poprvé začaly být využívány právě na tyto svátky v roce 2004. Šlo tehdy o charitativní sbírku Pomozte dětem, která je známa spíše jako kuře.

2.4.2010
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Eva Kořínková

Na charitativní účely přinesly DMS za dobu své existence už přes 293 milionů korun. Oznámila to mluvčí Fóra dárců Klára Šplíchalová. "Vzhledem k tomu, že od začátku jejich existence již bylo zasláno více než 10,8 milionu DMS, dá se říci, že ji prakticky zaslal každý obyvatel České republiky," řekla Šplíchalová.

Cunami, Haiti, povodně

Vůbec nejúspěšnější akcí v historii DMS byla Nadace Adra DMS ASIE, která byla určena na pomoc obětem cunami. Přišlo na ni více než 1,5 milionu DMS. V minulém roce největší úspěch sklidily DMS na pomoc obětem květnových a červnových povodní POVODNE09. Přišlo tehdy přes 600.000 DMS. Druhá nejúspěšnější byla loni tradiční akce Pomozte dětem. Na její konto lidé poslali přes 258.000 DMS. Letos lidi nejvíce oslovily DMS na pomoc obětem zemětřesení na Haiti. Do konce března se na ně poslalo přes 600.000 DMS v celkové hodnotě 16,6 milionu korun. Hned za ní se umístila se svou sbírkou Kapka naděje, na jejíž účet lidé poslali 89.000 DMS.

Na nápad s dárcovskými SMS přišel v roce 2003 učitel ze Smečna Ivo Jupa. "Přemýšlet jsem o tom začal někdy na začátku roku 2003 a příprava a prosazování nápadu trvalo více než rok," řekl před časem Slánským listům Jupa. "Spojil jsem se s organizací Fórum dárců, která zastřešuje dárce v České republice, a vešli jsme v jednání se všemi mobilními operátory. Bylo potřeba je přesvědčit, na stejné technologii vytvořit nové číslo, společné pro všechny typy dárcovských SMS, a dosáhnout toho, že své služby budou zpoplatňovat pouze režijními poplatky," dodal Jupa. K neziskové organizaci se musela dostat garantovaná částka vybraných peněz, veškeré náklady nesměly při použití DMS přesáhnout deseti procent.

Rovnou na účet

V současnosti se systém DMS rozšířil o projekt Daruj správně se stejnojmennými webovými stránkami. "Neziskovým organizacím umožňuje zapojit se do projektu DMS," řekla ČTK manažerka projektů DMS Vendula Prjachová. Lidem pak projekt umožňuje zjistit více informací o organizaci, kterou chtějí podpořit, a navíc zaslat peníze i jinak než přes DMS, například přímo přes účet nebo přes internet za využití platební karty či internetové peněženky PaySec.

Autor: ČTK

2.4.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Mrazy v letošní zimě ještě zdaleka neskončily.
AKTUALIZOVÁNO
1

Česko svírá silný mráz. Noční teploty klesnou až k minus 20 stupňům

Ilustrační foto.
28 6

Nová škola pro sestry by měla vyřešit jejich nedostatek

Brno podepsalo smlouvu o Hyperloopu. Má přispět také k rozvoji vědy ve městě

Brno – Kapsle létající tubami rychlostí čtrnáct set kilometrů v hodině může znít jako sci-fi, přesto se na vývoji těchto technologií Brno chce podílet. Zástupci města i Jihomoravské kraje ve středu podepsali dohodu o spolupráci s firmou Hyperloop Transportation Technologies. Ještě letos chtějí začít pracovat na studii proveditelnosti projektu. „Náklady velmi hrubě odhaduji na pět milionů korun pro kraj i Brno," sdělil náměstek krajského hejtmana pro oblast vědy a inovací Jan Vitula.

Spláchnou, zvednou prkénko, těžko se v nich orientuje - to jsou japonské toalety

Nejvyspělejší toalety najdete v japonském Tokiu. Prkénko se samo zvedne, je vyhřívané a můžete si tady pustit zvuky tekoucí vody. Výrobci nyní zjednodušují jejich obsluhu.

Na KLDR budou shlížet bývalí vůdci. Kim staví na nejvyšší hoře sousoší dynastie

Severokorejský diktátor Kim Čong-un utrácí miliony dolarů za výstavbu nového sousoší, které bude znázorňovat trojici dosavadních vůdců KLDR - tedy jeho, jeho otce Kim Čong-ila a dědečka Kim Ir-sena. Socha se má tyčit na vrcholu nejvyšší severokorejské hory Pektu. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies