VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Depo MHD ve Škodě Plzeň je po kolaudaci, zahájilo zkušební provoz

Plzeň - Depo pro zhruba 350 vozů Plzeňských městských dopravních podniků (PMDP) v areálu plzeňské Škodovky bylo v minulých dnech zkolaudováno, nyní je ve zkušebním provozu. Je to o rok dříve, než bylo plánováno, řekl Josef Bernard, generální ředitel Škody Transportation, která od ledna 2013 zajišťuje po 29 let kompletní servis a údržbu všech vozidel PMDP.

26.1.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Archiv VLP

Kontrakt na údržbu, opravy a stavbu rozsáhlého depa je za téměř 12 miliard korun.

"Všechny autobusy a trolejbusy tam přestěhujeme o prázdninách a naplno začne areál za 1,2 miliardy korun sloužit od září," řekl. Podle Bernarda Škodovka uspoří městu a PMDP na servisu za 30 let miliardu korun a na stavbě a financování další miliardu. "Nedávno jsme ještě dojednali slevu na financování ve výši 54 milionů Kč", uvedl.

Odstavný a opravárenský závod na ploše 11,6 hektaru je součástí revitalizace škodováckého areálu. Vznikly tam haly pro servis vozů, strojní myčky, lakovna, zastřešené parkování trolejbusů, venkovní plocha pro autobusy s čerpací stanicí a dva nezávislé příjezdy. "Je tam územní rezerva, kam by se určitě vešlo o 20 procent vozidel více, řekl ředitel.

Nedávná výroční zpráva Bezpečnostní informační služby označila depo za příklad problematického partnerství veřejného a soukromého sektoru. Podle BIS lze prostřednictvím PPP projektů vyvádět z veřejných rozpočtů peníze podobně jako prostřednictvím dotací z fondů EU. Město svolá jednání, kde budou vše vysvětlovat odborníci z PMDP a vrcholní představitelé Škodovky. Radnice tam chce pozvat i zástupce BIS.

"Nerozumím tomu. V ČR je spousta projektů, které se prodražují a prodlužují. Toto je jen z mála, který se udělal rychleji a levněji. Ve zprávě BIS jsem nenašel žádnou konkrétní informaci, žádný fakt, který by potvrdil oprávněnost jejich tvrzení. Ve světě jsou projekty obdobného typu naprosto běžné a zákazníci požadují po výrobcích čím dál častěji 30letý servis," dodal. Jako příklad uvedl tendr na dodávku 80 elektrických vlaků pro Severní Porýní-Vestfálsko. Podnik se ho účastní spolu s Alstomem. V kontraktu za desítky miliard korun, o jehož vítězi bude jasno v polovině roku, je zahrnutá také kompletní údržba na 30 let a výstavba obrovského depa. "Je to standardní záležitost, protože výrobci a specialisté umí údržbu kvalitněji a efektivněji," dodal.

Také v italském Cagliari vyhrála Škodovka servis svých tramvají a šance má podle Bernarda i jinde. "Velké zakázky chceme dodávat se servisem, ale záleží na tom, jak bude kontrakt vypsán. "O provozování full servisu jednáme minimálně se dvěma provozovateli veřejné dopravy. Plzeňský projekt se jim líbí," uvedl ředitel. Podle informací ČTK jde o jedno slovenské a jedno polské město.

Pokud by si město postavilo depo a provádělo servis 29 let samo, stálo by ho to podle analýz radnice 14 miliard Kč, tedy asi o dvě miliardy korun více. Zajišťovatel komplexní údržby, Škoda City Service, musí stavby i stroje depa trvale obnovovat, protože po 29 letech je městu předá s nejméně čtvrtinovou zůstatkovou hodnotou.

Autor: ČTK

26.1.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ministr financí a předseda hnutí ANO Andrej Babiš.
5 10

Andrej Babiš: Havel měl u nás zavést prezidentský systém

ilustrační fotografie
14

Pro a proti: Facka jako násilí. Zrušíme fyzické tresty dětí?

DOTYK.CZ

Města duchů. Navštivte reálná místa, kde vám může jít i o život

Pokud jste viděli film o Jamesi Bondovi Skyfall, pak si jistě vybavíte scénu, kdy hlavní záporná postava Raoul Silva nutí agenta 007 sestřelit z hlavy jeho milenky panáka alkoholu. To vše mezi betonovými ruinami budov, ze kterých snad mrazí ještě více, než ze samotné scény. Nejde však o počítačem vytvořené kulisy. Hašima, opuštěný ostrov u břehů Japonska, skutečně existuje. Stejně jako další „města duchů" po celém světě. Tady jsou některá z nich.

Ve skanzenu nahlížejí babičkám pod sukně

/FOTO/ – Jaké spodní prádlo se nosilo před sto lety? V chalupě ve Staré Vsi budete koukat!

Účet za lety do Mnichova dělá 60 milionů. Letiště Brno už linku dotovat nechce

Brno – Z vlastní kapsy dotuje Letiště Brno provoz letecké linky z Brna do Mnichova. Celkem ho spojení, které využívá v průměru padesát lidí denně, stálo doposud šedesát milionů korun. Jihomoravský kraj a město Brno přitom slíbili linku podpořit celkem pětačtyřiceti miliony korun. Zatím nedali nic.

Facebook je zajatcem politiky

Baracka Obamu dostal Facebook do Bílého domu. Zdeňka Škromacha bazénková selfie z politiky vylila. Jak si politické celebrity vedou na této sociální síti?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies