VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Digitální věk televize začne v roce 2011

Praha - Ještě v letošním roce bude digitální signál přijímat přes 50 procent domácností. Pod digitálním příkrovem by pak celé Česko mohlo být v roce 2011. Ve středu to oznámily České Radiokomunikace.

28.5.2008 1
SDÍLEJ:

Krabička, bez které není možné přijímat digitální signál, pokud už není přímo vestavěna v televizoru.Foto: DENÍK/Miroslav Kucei

V současné době České Radiokomunikace vysílají digitálně v pěti lokalitách – na Ostravsku, Brněnsku, v Praze, Domažlicku a Ústecku. Ještě letos by měly digitální signál posílit pražské vysílače Praha město a Cukrák. K nim se v říjnu a prosinci přidají vysílače na Plzeňsku a Chomutovsku. Další rozšiřovaní digitálního pokrytí proběhne v dalších dvou letech, přičemž bude probíhat podle takzvaného prin〜cipu rozlivu.

„Princip rozlivu znamená jediné – analogový vysílač se nevypne do té doby, než bude obklopen digitálním signálem z okolních vysílačů,“ vysvětluje Kamil Levinský, ředitel úseku vysílacích služeb Českých Radiokomunikací.

V roce 2009 má být podle plánu digitální signál nad 63 procenty našeho území, přičemž jakousi dělící čáru bude představovat osa Liberec – Nymburk – Pelhřimov. Všichni na západ od těchto měst už budou moci přijímat digitální signál, východ zůstane analogový. Výjimkou jsou oblasti Ostravska a Brněnska, kde je digitální signál dostupný již dnes.

Poslední regiony - Zlínsko a Jesenicko

S dalším rozšířením se počítá v letech 2010 a 2011, přičemž jako úplně poslední se digitálního signálu dočkají lidé na Zlínsku a Jesenicku.

Diváci se nemusejí bát, že by o analogové vysílání přišli ze dne na den. Již dříve informoval ministr obchodu a průmyslu Martin Říman, že nejméně po dobu šesti měsíců bude možné oba signály najednou. Počítá se totiž s tím, že se vysílání nedostane ke všem hned od začátku, a tak se po tuto zkušební dobu budou odstraňovat případné nedostatky. Analogové vysílání by mělo v České republice definitivně skončit v roce 2012.

Spolu s plánem přechodu z analogového signálu na „digitál“ České Radiokomunikace zveřejnily i svou vizi týkající se vysílání ve vysokém rozlišení, takzvaného DVB T2.

„Kdyby šel vývoj podle našich představ, první pilotní program bychom rádi spustili v roce 2010. Budeme-li optimisty, standardní vysílání bychom mohli spustit o tři roky později,“ uvedl Kamil Levinský. Podle jeho odhadů totiž v té době už bude mít většina prodávaných televizí DVB T2 tuner.

Datum přechodu ze současného signálu DVB T na DVB T2 je důležité především pro majitele set top boxů. Budou je muset vyměnit za nové, modernější.

Autor: Vojtěch Janda

28.5.2008 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Andrej Babiš
AKTUALIZOVÁNO
29 10

Volby by vyhrálo ANO před komunisty, ČSSD a ODS ztratily

Petici, kterou sepsal  před dvěma týdny  Jiří Míka z Berouna,  už podepsaly tisíce lidí.
12 20

Pivaři chtějí výjimku ze zákona, sepsali petici

Ostravské moře? Jezero na haldě láká ke koupání

/FOTOGALERIE/ Čistá a teplá voda, žádné řasy a kameny, klid a pohoda. Za tím míří mládež z ostravského obvodu Jih na haldu v Hrabůvce, kde vzniklo po rekultivaci „ostravské moře". Pohyb tady nicméně společnost Vítkovice zapovídá.

Nová fakta o buchlovské mumii. Nejde o tělo muže

/FOTOGALERIE/ K překvapivému odhalení dospěli vědci při zkoumání mumie ze sbírek hradu Buchlova. Zjistili totiž, že nejde o ostatky muže, jak bylo doposud prezentováno, nýbrž ženy.

Horáček chce pomoct s podpisy dalším kandidátům. Hilšer je pro, Drahoš proti

Prezidentský kandidát Michal Horáček chce otevřít své mobilní petiční stánky pro sběr podpisů také Marku Hilšerovi a Jiřímu Drahošovi. Věří, že tím přispěje ke zvýšení kvality demokratického prostředí. Ti se v názoru na jeho iniciativu liší. Zatímco Marek Hilšer krok přivítal, tým Jiřího Drahoše je z něj spíše v rozpacích.

Google ustoupil. Nebude číst emaily svých klientů

Společnost Google již dříve uvedla, že skenovala emaily osobních účtů na Gmailu, aby mohla lépe zacílit reklamy. Nyní se však rozhodla od tohoto kroku ustoupit. Reklama sice v emailu zůstane, ale bude založena na nastavitelných preferencích uživateů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies