VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Diváci oceňují možnost sledovat televizní pořady kdykoliv na webu

Praha – Lidé na internetových stránkách domácích televizí vyhledávají konkrétní videa. Často sledují několik epizod oblíbených seriálů najednou a zájem mají i o předpremiéry nových dílů. Vyplývá to z vyjádření velkých televizí, které videoarchivy zdarma či za poplatek nabízejí. Nejstarším archivem disponuje veřejnoprávní Česká televize, která zpravodajské pořady začala uchovávat v roce 2000.

28.1.2014 2
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: čtk

Televize se shodují v tom, že internetová videa sledují diváci mladší, než je tomu u klasického vysílání na obrazovce. „Největším specifikem chování našich diváků je jejich zaměření na konkrétní pořady," upozornil ředitel On-line divize FTV Prima Daniel Grunt. Největší zájem je podle něj o pořady typu Partička, Česko Slovensko má talent a především reality show jako VyVolení, které loni v září Primě pomohli k odbavení dokonce poloviny všech videí zhlédnutých na českém internetu.

Ze zkušenosti televizí vyplývá, že diváci oceňují zejména možnost podívat se na pořad kdykoliv a kdekoliv. Mluvčí Novy Anna Suchá poukázala na to, že lidé často sledují několik epizod seriálů najednou. „Nejvyšší konzumaci filmové nabídky registrujeme o víkendech. Velmi významně roste sledovanost na chytrých zařízeních, která za posledních 18 měsíců narostla ze dvou procent na 40 procent," poznamenala Suchá, podle níž se chování českých uživatelů nijak neliší od zkušenosti zahraničních operátorů, jakým je například Netflix.

Česká televize, která v iVysílání aktuálně nabízí přes 75.000 hodin záznamu, se podle mluvčí Plívové řídí „jednoduchou a transparentní" strategií a umisťuje do archivu všechny vhodné pořady, u nichž jsou dostupná potřebná práva. Televizi se navíc podařilo získat licence i pro starší díla vyrobená před rokem 1993, díky čemuž na web zařazuje i tituly jako Hříšní lidé města pražského nebo Dobrodružství kriminalistiky.

Podobná pravidla má i komerční televize Prima, která svůj archiv spustila v roce 2012 a i ona zvolila strategii poskytování obsahu zdarma. „Na web Prima Play nasazujeme veškeré pořady, na které máme práva. Jde zejména o vlastní tvorbu, o kterou je zároveň největší zájem," zmínil Grunt. Na Prima Play, která videa zdarma nabízí, se objevují i zahraniční seriály a filmy jako například sága Twilight, které jsou k dispozici v takzvaném režimu „catch up", tedy zpravidla jeden až dva týdny po odvysílání. Televize má také práva na zhruba 80 procent dokumentů z kanálu Prima ZOOM. Prima v současnosti zároveň testuje doplňkovou strategii se zpoplatněným obsahem Prima Play Premium, kde nabízí přímé přenosy Ligy mistrů.

Nova není zadarmo

Jinou cestou jde zatím televize Nova, která nabízí přístup do placené prémiové služby VOYO, kde je k dispozici kompletní archiv domácí tvorby a dalších pořadů. Předplatitelé mohou sledovat i přímé přenosy na kanálu Nova Sport, placený kanál VOYO Cinema nebo on-line streaming ostatních stanic Novy, kde to umožňují internetová práva. Služba VOYO s měsíčním předplatným byla spuštěna na konci roku 2011 a od té doby registruje více než 30.000 aktivních předplatitelů.

Zpoplatněný archiv loni spustila také TV Barrandov, která na web umisťuje pouze pořady vlastní tvorby.

Důležitou roli podle televizí hraje ukazatel návštěvnosti pořadů umístěných na webu. „Používáme standardně dvě metriky hodnocení, a to je počet přehraných videí a počet uživatelů, kteří si videa přehráli. Metrika sledování sledovanosti na internetu je celkem rozdílná od měření sledovanosti v TV. Na internetu se měří v podstatě jen započatá videa, kdežto v TV se měří průměrná sledovanost každou vteřinu vysílání pořadu od začátku do konce včetně reklamních breaků," popsal některé rozdíly Grunt z Primy.

Za důležitý ukazatel považuje sledovanost také Nova. „Zajímá nás, co je pro předplatitele VOYO nejatraktivnější. Pořady a seriály umístěné na VOYO neobsahují žádnou reklamu, takže čísla o sledovanosti nehodnotíme z inzertního hlediska. Hodnotíme počet zhlédnutí od premiéry, podle výkonnosti ve dne a tak dále," doplnila Suchá.

Pirátství řeší právníci

Shoda mezi provozovateli panuje také v boji proti internetovému pirátství. Například Nova využívá nejnovější takzvané DRM technologie, a to Widevine od společnosti Google a PlayReady od Microsoftu. Vedle toho usiluje o aktivní mazání obsahu z úložišť. Neoprávněné zveřejňování sleduje i Česká televize, která každý případ řeší prostřednictvím právního oddělení. Naopak internetové pirátství na webu zatím nemusela řešit televize Barrandov, uvedla její mluvčí Petra Hrušová.

Autor: ČTK

28.1.2014 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:
Andrej Babiš
DOTYK.CZ

Jste zloděj formátu, jaký tu nikdy nebyl, uslyšel Babiš na svém mítinku

Kybernetický útok, ilustrační foto
AKTUALIZOVÁNO
9 8

Ukrajina hlásí kyberútok. Nebezpečný email se šíří světem, zasáhl i Česko

Stříbrný tým z Eura pohledem vedoucího: Pohodář, srdcař i dva mimozemšťané

Je to takový renesanční muž českého reprezentačního áčka v malém fotbale. Stará se o chod týmu jako jeho vedoucí, trénuje gólmany, do toho na mistrovství Evropy v Brně zajištoval komunikaci se zahraničními účastníky.

Ostatky Horákové jsou 67 let po její popravě stále neznámo kde

Ani 67 let po justiční vraždě právničky Milady Horákové není zřejmé, jak komunistický režim naložil s jejími ostatky.

Záhadná smrt bezdomovce Indiána: viděl jsem, jak ho surově mlátí, tvrdí svědek

Smrt ústeckého bezdomovce Jaroslava Dvořáka začala šetřit krajská kriminálka. Přihlásil se jí mladík, který viděl, jakým způsobem bývalý hokejista zemřel. Redaktor Deníku mluvil se svědkem, ještě než se přihlásil na policii.

AUTOMIX.CZ

Teď umřu... Richard Hammond se konečně vyjádřil k nehodě, co přesně se stalo?

Jsou to už více než dva týdny, co moderátor Richard Hammond ošklivě boural ve Švýcarsku s elektromobilem Rimac Concept One. Na konci vrchařské trati vyletěl ze silnice, a urazil 300 metrů dolů z kopce, než se auto zastavilo a shořelo.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies