Přes 30 vagonů přivezlo náklad oděvů, tašek a dalšího spotřebního zboží z obchodního centra I-wu ve východočínské provincii Če-ťiang. Trať o délce 12.000 kilometrů vlak překonal za plánovaných 18 dní. Vzhledem k různému rozchodu kolejí v jednotlivých zemích bylo nutné náklad několikrát překládat a měnit lokomotivy i vagony.

Toto železniční spojení je o čtyři pětiny levnější než letecká přeprava a o 30 dní rychlejší než plavba lodí, řekl serveru ITV Fang Sü-tung, manažer investiční skupiny Tchien-meng Industrial Investment. Vlak bude zpočátku jezdit jednou týdně, než se zjistí, jaká bude poptávka.

Čtěte také: Premiér Sobotka chce, aby Česko bylo dopravním uzlem mezi EU a Čínou

Trasa vede z Číny přes Kazachstán, Rusko, Bělorusko, Polsko, Německo, Belgii a Francii tunelem pod kanálem La Manche do Británie. Čínské státní železnice již provozují nákladní dopravu mezi Čínou a některými jinými evropskými městy, například Hamburkem a Madridem. Londýn bude patnáctým evropským městem, které se připojí k nové Hedvábné stezce, uvedl zpravodajský server BBC.

Bývalý britský premiér David Cameron si Čínu velmi předcházel a jeho plánem bylo udělat z Británie hlavní bránu pro vstup čínských investic na Západ. Jeho nástupkyně Theresa Mayová na něj navazuje a v rámci přípravy na odchod země z Evropské unie usiluje o získání miliard dolarů čínských investic, uvedla agentura Reuters.