VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Do Česka dorazila první souprava Railjet Českých drah

Praha - Do Česka dnes přijel první vlak Viaggio Comfort Českých drah známý jako Railjet. Celkem má státní dopravce během letošního roku od společnosti Siemens převzít sedm těchto vozidel, které budou jezdit na trase Praha - Brno - Vídeň - Štýrský Hradec. Poprvé by cestující měli mít možnost se s novým vlakem svézt od změny jízdního řádu v polovině roku, řekl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

24.4.2014
SDÍLEJ:

Rychlovlak Railjet.Foto: DENÍK/Lukáš Ivánek

Celkem má státní dopravce za sedm objednaných vlaků zaplatit téměř 100 milionů eur (2,74 miliardy Kč). Část této sumy ve formě zálohy už České dráhy výrobci zaplatily ještě před měnovou intervencí České národní banky. Oficiálně České dráhy soupravu převezmou v Praze. V období od převzetí do zahájení zkušebního provozu bude dopravce na novém vlaku provádět výcvik personálu a další nezbytné kroky pro zahájení provozu, dodal Šťáhlavský.

Nové vlaky mají podle Českých drah výrazně zvýšit komfort cestování na jedné z nejvýznamnějších železničních tepen procházejících Českou republikou. Obměna vozidel zvýší úroveň cestování i na vybraných vnitrostátních linkách, kam by měly být přesunuty současné vozy, které dopravce na trase mezi Prahou a Vídní používá. Ty by se podle Českých drah mohly objevit například na linkách do Českých Budějovic nebo Chebu.

Railjety jsou netrakční soupravy (nemají vlastní pohonnou jednotku), soupravu tlačí lokomotiva Taurus, kterou si ČD pro pohon jednotek půjčují od rakouských drah. Vlaky mohou jet maximální rychlostí 230 kilometrů v hodině. Kapacita těchto vlaků je 442 míst k sezení. Z toho dopravce předpokládá šest míst v byznys třídě a dalších 42 sedadel v první třídě.

Kvůli nákupu jednotek Railjet se České dráhy před několika lety dostaly do sporu s tuzemským výrobcem Škoda Transportation, kterému vadilo, že dopravce nenakupuje vozidla v otevřeném výběrovém řízení, ale že využil opce rakouských drah. České dráhy tvrdily, že dohodnutá cena 200,5 milionu eur za původně uvažovaných 16 souprav byla výjimečně výhodná a vypsání výběrového řízení bránil i omezený čas, po který nabídka platila.

Letos v březnu nicméně České dráhy za nákup vozidel bez výběrového řízení potrestal Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) pokutou 25 milionů korun. Proti pokutě podal dopravce rozklad.

Autor: ČTK

24.4.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Plavecký areál Klíše.
33

Dotační úřad chce po Ústí vrátit čtvrt milionu za halu na Klíši

Budova Národní galerie. Ilustrační foto.
AKTUALIZUJEME
2 8

Národní galerie zavřela! Údajně kvůli ochrance

DOTYK.CZ

Města duchů. Navštivte reálná místa, kde vám může jít i o život

Pokud jste viděli film o Jamesi Bondovi Skyfall, pak si jistě vybavíte scénu, kdy hlavní záporná postava Raoul Silva nutí agenta 007 sestřelit z hlavy jeho milenky panáka alkoholu. To vše mezi betonovými ruinami budov, ze kterých snad mrazí ještě více, než ze samotné scény. Nejde však o počítačem vytvořené kulisy. Hašima, opuštěný ostrov u břehů Japonska, skutečně existuje. Stejně jako další „města duchů" po celém světě. Tady jsou některá z nich.

Řidiči autobusů se strachují: Budeme mít co jíst?

Řidiči autobusů zvažují stávku. Přestože měli dostat přidáno, na výplatních páskách se to moc neprojevilo. Většina řidičů si naopak stěžuje, že se jim plat ještě snížil.

Nízké daně podle ANO? Pohádka, tvrdí ODS

Sněmováni vládního hnutí ANO probíhá jako idylická slavnost. Andrej Babiš vyzval k jednotě a akčnosti celého týmu, čehož se delegáti drží. Momentálně vystupují ministři za ANO s projevy, které jsou přehlidkou úspěchů, jež mají ve svých resortech za sebou.

Nechtěné olympiády? Evropa dává od sportovního svátku ruce pryč

Tento týden je to půl roku, co se Rio de Janeiro okázalým závěrečným ceremoniálem loučilo s letní olympiádou. Vzduchem vanuly úsměvy, temné brazilské nebe rozblýskal pestrobarevný ohňostroj a představitelé Mezinárodního olympijského výboru (MOV) se spokojeně plácali po ramenou, jak celá mamutí sportovní akce nakonec dopadla.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies