VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Do regionálních vlaků dráhy investují pět miliard

Praha - Dráhy chystají vůbec největší nákup regionálních vlaků za posledních několik let.

14.9.2010
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Archiv Student Agency

České dráhy vypíší dvě mezinárodní soutěže na dodávku 46 moderních regionálních vlaků, jejichž předpokládaná hodnota je 4,7 miliardy korun. ČTK to sdělil mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. Jde o největší nákup nových vlaků pro regiony za poslední léta.

Dráhy hodlají nakoupit 15 elektrických jednotek a 31 motorových vlaků. „Cestující na mnoha regionálních spojích čekají do tří let radikální změny v komfortu na železnici,“ uvedl náměstek generálního ředitele ČD Antonín Blažek.

Klimatizace a moderní design

Pasažéři by se měli dočkat klimatizovaných vlaků s moderním designem uvnitř i zvenku, podlaha bude na úrovni nástupiště, dveře budou ovládané tlačítky. Informace o průběhu cesty a názvy zastávek dodá cestujícím audiovizuální informační systém.

Odhadovaná hodnota elektrických vlaků je 2,1 miliardy korun, z toho by měla přispět Evropská unie částkou přes 800 milionů korun. Soupravy s maximální rychlostí až 160 kilometrů v hodině vyrazí do konce roku 2013 na tratě v Ústeckém, Pardubickém, Královéhradeckém a Olomouckém kraji.

Nové dvouvozové motoráky za 2,6 miliardy korun by měly vyjet na krajské tratě do jara 2013. Unie bude spolufinancovat 19 souprav částkou 646 milionů korun. Vlaky s maximální rychlostí 120 kilometrů v hodině budou jezdit v Karlovarském, Ústeckém, Libereckém, Plzeňském, Středočeském a Zlínském kraji.

Přispěje Evropská unie

Nákup nových vlaků pro kraje je na dráze novinkou. Dopravce dosud sázel především na rekonstrukce starých strojů, například klasické červené lokálky řady 810 předělává na žluté jednotky Regionova. Do nákupu nových vlaků se dráhy pustily po loňském uzavření desetiletých smluv s kraji, na nákupech se podílejí finance EU skrze Regionální operační programy.

Celkový objem letos vypsaných soutěží na nové vlaky pro kraje má být zhruba devět miliard. Například pro Liberecký kraj a Vysočinu už podnik objednal 33 motorových vlaků za 1,8 miliardy korun od společnosti Stadler Pankow.

Autor: ČTK

14.9.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Eliška Kolečkářová vzpomíná na dobu, kdy jí bylo teprve osmnáct let. Komunisti její rodině v roce 1951 vzali statek na Hodonínsku. Jejího otce Metoděje Hlobílka letos na konci března hodonínský okresní soud rehabilitoval.
6 9

Akce Kulak, pak samota, vypráví pamětnice

Koruna, ilustrační foto
19 7

Co s korunou po intervencích? Zavedení eura je v kurzu

Volby ve Francii ONLINE: volební místnosti v obležení voličů

Lid Francie hlasuje v prvním kole voleb, je o ně bezprecedentní zájem. Ve volebních místnostech se tvoří fronty, jaké nebyly k vidění posledních 35 let. Očekáváme nesmírně vyrovnané výsledky.

Roman Prymula: Češi mají nižší práh bolestivosti než Číňané

Jaký je rozdíl mezi poslancem a lékařem? Lékař svojí operaci dokončí. Pokud to nezvládne, práci za něj dokončí hned jiný tým. Poslanec to má jinak: pacienta klidně v polovině operace zašije a odejde. Pak se počká na nový tým, který celou operaci provede znovu, říká nový náměstek ministra zdravotnictví Roman Prymula. V úřadu bojoval za univerzitní nemocnice, tradiční čínskou medicínu a očkování. 

Inkluze není nepřítel, dojímá příběh chlapce s vzácným syndromem

/ROZHOVOR, VIDEO/ Nechci pro své dítě nic speciálního, chci jen, aby měl stejnou šanci, jako ostatní.  Tato slova napsala Hana Kubíková z Liberce. Maminka kluka se vzácným Wiliamsovým syndromem. Už několik let se snaží své okolí přesvědčit, že inkluze nemusí být strašákem. „Člověk může hodně dokázat, pokud to aspoň zkusí," říká.

Bělobrádek: Minimální mzdu dramaticky zvedat nebudeme

V Česku není nyní podle vicepremiéra Pavla Bělobrádka (KDU-ČSL) prostor pro "dramatický růst" minimální mzdy. Řekl to dnes v pořadu Partie televize Prima. Reagoval tak na požadavek odborů zvednout od ledna nejnižší výdělek o 1500 korun na 12 500 korun. Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) před pár dny řekl, že by minimální mzda měla odpovídat 40 procentům průměrné mzdy. S tím souhlasí i zaměstnavatelé ze Svazu průmyslu a dopravy. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies