VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Do železnice z Týniště do Solnice, kde podniká Škoda, dá stát 750 milionů

Solnice - Stát investuje asi 750 milionů korun do zlepšení železniční tratě z Týniště nad Orlicí do Solnice na Rychnovsku. V Kvasinách u Solnice je rozvíjející se závod automobilky Škoda Auto. Kapacita tratě z Týniště do Solnice, kde je nákladní terminál Škody Auto, by se měla zvýšit na dvojnásobek.

15.4.2014 5
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jiří Kopáč

Novinářům to v pondělí řekl Vladimír Filip z hradeckého ředitelství Správy železniční a dopravní cesty. Závod Kvasiny čeká rozšíření výroby o čtvrtý model, patrně velký SUV.

Podle premiéra Bohuslava Sobotky (ČSSD), který dnes Solnici navštívil, by modernizací železnice investice do dopravní infrastruktury v regionu skončit neměly. Připomněl, že rozvoj Škody Auto přinese vedle nových pracovních míst i zvýšení dopravní zátěže. „Předpokládám, že ministerstvo průmyslu a kraj budou jednat o tom, jak by se stát měl dále věnovat rozvoji lokální infrastruktury. Je evidentní, že místní komunikace náporu nestačí, je potřeba pracovat na přípravě obchvatů obcí a měst," řekl Sobotka. Po obchvatu volají například lidé a radnice v Častolovicích.

Podle premiéra by v souvislosti s investicí automobilky také mohly ministerstvo průmyslu, kraj a Škoda Auto uzavřít memorandum o další spolupráci. V memorandu by pak podle Sobotky měly být uvedeny prioritní infrastrukturní akce, které by stát následně podpořil. Sobotka doplnil, že investici do dalšího rozvoje kvasinského závodu Škoda Auto nepodmínila konkrétními přísliby ze strany státu.

Přestavba nádraží v Týništi

Součástí nyní chystaného železničního projektu jsou například nová zabezpečovací zařízení ve stanicích, vybudování peronů pro pohodlné nastupování, nová kolejiště. Investice se dotknou stanic Týniště nad Orlicí, Lípa nad Orlicí, Častolovice a Rychnov nad Kněžnou. Například soupravy ze Solnice pojedou v budoucnu uceleně bez přepřahání v Častolovicích.

„Velmi důležitá je přestavba nádraží v Týništi nad Orlicí, které je po Hradci Králové a Chocni třetí nejdůležitější stanicí v oblasti," uvedl Filip. Investice je podle něj rozdělena do čtyř etap, přičemž první tři jsou již finančně pokryty. První etapa by budováním nových peronů měla začít letos v květnu. Čtvrtá etapa by mohla přijít na řadu v roce 2018.

Stát již do zóny investoval 1,5 miliardy korun

Závod Kvasiny nyní vyrábí modely Superb, Yeti a Roomster. Výroba nového modelu, údajně má jít o velký terénní vůz SUV s pracovním názvem Snowman, povede ke vzniku stovek pracovních míst, investice budou v řádu miliard korun. Podle některých zdrojů by výroba nového modelu mohla začít na konci příštího roku. Zatím ročně závod s 4500 zaměstnanci vyrobí přes 150.000 vozů.

Veřejné peníze již rozvoj rozvoj zóny Kvasiny-Solnice již významně podpořily v minulých letech. Stát spolu s krajem v letech 2005 až 2012 do zóny investoval asi 1,5 miliardy korun. Největší část peněz šla do oprav a výstavby silnic. Součástí byly například stavba požární stanice v Rychnově, čistírny odpadních vod v Solnici, opravy škol a výstavba jiné veřejné infrastruktury.

Autor: ČTK

15.4.2014 VSTUP DO DISKUSE 5
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Mistrovské oslavy v Brně. Hokejisté Komety přijeli mezi fanoušky na zaplněný Zelný trh v otevřeném autobuse.
AKTUALIZOVÁNO
81

Mistrovské oslavy v Brně: hokejisty přivítalo 12 tisíc fanoušků, obsadili i věž

Eliška Kolečkářová vzpomíná na dobu, kdy jí bylo teprve osmnáct let. Komunisti její rodině v roce 1951 vzali statek na Hodonínsku. Jejího otce Metoděje Hlobílka letos na konci března hodonínský okresní soud rehabilitoval.
9

Akce Kulak, pak samota, vypráví pamětnice

DOTYK.CZ

Kandidát na šéfa ČT Dvořák: do televize se vrátili respektovaní tvůrci

Představujeme jednotlivé finalisty volby generálního ředitele České televize. Všichni odpovídali na tytéž otázky, jež se týkaly jak zhodnocení současné podoby veřejnoprávní televize, tak i jejich vlastní vize. Dnes odpovídá současný generální ředitel České televize Petr Dvořák.

Jaké to je být vodičem nevidomého? Strach není na místě, respekt ano

/ROZHOVOR/ Život je o výzvách. Jednu takovou má za sebou i příbramský běžec Jan Šeděnka. Poprvé se stal vodičem nevidomé běžkyně.

Obří beranidlo postavili na hradbách Špilberku. Pomocí dobového jeřábu

Jako obrovští křečci se mohli cítit muži, kteří v sobotu odpoledne poháněli jeřáb při stavbě beranidla na Špilberku. Desetimetrové dřevěné součásti stroje totiž zvedali pomocí otočného kola, které rozhýbali díky vlastní chůzi v něm. Středověký jeřáb použili na zvedání dílů dobového beranidla k zatloukání pilotů. Oba stroje postavili jako součást výstavy Stavba jako Brno a návštěvníci je na hradě uvidí až do konce roku.

AKTUALIZOVÁNO

Bude to o prsa. Francie žije prezidentskými volbami. Rozhodnou nerozhodnutí?

Jen pár procent. Takový je rozdíl mezi kvartetem, který se pere o post prezidenta Francie. Bude to centrista Emanuel Macron, pravicový François Fillon, extrémistická Marine Le Penová, nebo ultralevicový Jean-Luc Mélenchon?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies