VYBERTE SI REGION

Dobeš: Priority v dopravě jsou závislé na financích pro rok 2012

Praha - Nový ministr dopravy Pavel Dobeš chce prosazovat například rozšíření elektronického mýtného na silnice nižších tříd.

1.7.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/archiv

Priority v resortu dopravy jsou závislé na rozpočtovém rámci pro rok 2012, uvedl dnes nastupující ministr dopravy Pavel Dobeš (VV) na společném brífinku s premiérem Petrem Nečasem při příležitosti svého uvedení do úřadu. Chce nicméně například prosazovat rozšíření elektronického mýtného na silnice nižších tříd. Některá témata také bude konzultovat se svým předchůdcem Radkem Šmerdou, například převod zaměstnanců Českých drah pod Správu železniční dopravní cesty (SŽDC).

Podle Dobeše nebude resort dopravy kopírovat program předchůdců na ministerstvu, bude naopak podporovat koncepci, která je vhodná pro ministerstvo a Českou republiku. "Nechci to stavět tak, že budu prosazovat Bártovu nebo Šmerdovu koncepci," uvedl i s odkazem na Šmerdova předchůdce ve funkci Víta Bártu (VV).

Rozšíření elektronického mýtného

Na rozdíl od bývalého ministra Šmerdy a stejně jako Bárta hodlá Dobeš prosazovat rozšíření elektronického mýtného na silnice nižších tříd, protože to vyplývá přímo z programu Věcí veřejných, kterým Dobeš dělá pražského manažera. Konkrétní podoba zpoplatnění silnic druhé a třetí třídy bude ale tématem dalších diskusí, uvedl nastupující ministr.

Plánovat dlouhodobé koncepce dopravy do roku 2015 až 2020 je podle Dobeše nerealistické. Poukázal v této souvislosti na rozpočtové rámce a také na to, že není jasné, kolik peněz dostane Česká republika z Evropské unie. Nastupující ministr uvedl, že je mu bližší spíše varianta bývalého ministra Šmerdy, který od vytváření dlouhodobé koncepce dopravy plánované Bártou upustil.

Na ministerstvu dopravy Dobeš plánuje ještě během dnešního dne obsadit post státního tajemníka, který bude ministrovým nejbližším spolupracovníkem. Předpokládá nicméně, že bude úzce spolupracovat také s prvním náměstkem Lukášem Hamplem. Kdo by měl do funkce státního tajemníka nastoupit, ministr zatím neuvedl.

Znalosti v oboru

Dobeš má základní znalosti z oboru, které jsou pro zastávání úřadu nezbytné, uvedl Nečas a připomněl, že Dobeš je nejmladším z jeho ministrů. Zároveň poděkoval odcházejícímu Šmerdovi, který ve funkci ministra působil od dubna. Nahradil tehdy Bártu, který musel odstoupit po zveřejnění informace, že údajně uplácel své stranické kolegy.

"Co se týká mého nástupce, kdykoliv bude cokoliv chtít, jsem ochoten mu pomoci," řekl Šmerda. Důležitá je podle něj kontinuita programů v resortu. Zároveň ale nepředpokládá, že by Dobešovi radil z pozice náměstka nebo jiného interního zaměstnance ministerstva dopravy. Před nástupem do funkce ministra Šmerda na ministerstvu dopravy působil jako státní tajemník a náměstek ministra Bárty.

Do funkce ministra dopravy dnes Dobeše jmenoval prezident Václav Klaus. Společně s ním jmenoval vicepremiérkou místopředsedkyni Věcí veřejných Karolínu Peake. Vést by měla legislativní radu vlády. Příchod dvou nových ministrů VV byl součástí dohody koaličních stran o pokračování ve vládě.

Čtěte také: Prezident Klaus jmenoval Peake a Dobeše novými ministry

Autor: ČTK

1.7.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Babiš: Jsem manažer obyvatel této země a mám co nabídnout

Spuštění první fáze EET i snahy o zavedení různých výjimek udaly tón veřejné debatě končícího týdne. Kromě toho byl přijat zákon o střetu zájmů, který bude mít pro Andreje Babiše dalekosáhlé důsledky. Není divu, že během rozhovoru občas křičel, odbíhal pro různé materiály a maily od občanů, kroutil hlavou, ale také se srdečně smál. I když tvrdí, že je naštvaný, hlavně na Bohuslava Sobotku, evidentně je odhodlaný poprat se o vítězství ve volbách a další čtyři roky vést zemi.  

Martin Svoboda: Za jedovatý alkohol má být potrestán výrobce, ne prodejce

/ROZHOVOR/ Když v září 2012 pacient havířovské nemocnice řekl lékařům, že oslepl po vypití alkoholu, který koupil jeho bratr ve stánku pod náměstím TGM v Havířově-Šumbarku, byl to stánek, kde byl provozní Martin Svoboda a kde šťárou policie, hygieniků a celníků začala metylová kauza, která zasáhla celou republiku a dokonce překročila její hranice.

Muž, který postupně přestává ovládat své nohy a ruce: Chci žít naplno

Pracuje jako právník a každý den několik hodin cvičí, aby kvůli své nemoci neskončil nehybný na lůžku. Bojuje, a přes všechny obtíže s postupující ztrátou hybnosti rukou a nohou, které mu způsobuje nemoc nazvaná Charcot-Marie-Tooth (C-M-T), považuje svůj život za šťastný.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies