VYBERTE SI REGION

Dobírku využívá již méně než polovina nakupujících, zjistil průzkum

Praha – Popularita dobírky v Česku dál rychle klesá, letos ji využilo 47 procent zákazníků tuzemských e-shopů. Loni přes dobírku platilo za objednané zboží 63 procent nakupujících. Průměrná hodnota objednávky klesla o 166 na 1634 korun. V ČR je 6,5 milionu uživatelů internetu, s mobilem na internetu „surfuje" 3,6 milionu lidí. Vyplývá to z výzkumu o stavu obchodování prostřednictvím telekomunikací a internetu, který zveřejnil server Shoptet.cz.

15.11.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/ Martin Divíšek

Dobírka ale stále zůstává nejoblíbenějším způsobem platby. „Druhou volbou zákazníků je platba pomocí bankovního převodu. Největší nárůst, o 200 procent, zaznamenaly platby pomocí rychlých bankovních převodů, takzvaných platebních tlačítek. Nakupující se také přestali bát platit kartami," uvedl ředitel služby Shoptet.cz Miroslav Uďan. Ještě minulý rok podle výzkumu činily platby kartou pouze devět procent celkového objemu e-commerce, letos to bylo 14 procent.

Češi letos v internetových obchodech a na slevových serverech utratí 58 miliard korun, meziročně o 15 procent více. Počet on-line objednávek vzroste na 30 milionů, vyplývá z nedávné analýzy srovnávače cen Heureka.cz a údajů Asociace pro elektronickou komerci (APEK).

Nejméně jednou do roka nakoupí na internetu 79 procent Čechů, průměrná cena objednávky klesla na 1634 korun. „Důvodem může být i skutečnost, že lidé si na internetu pořizují věci běžné potřeby a nebojí se nakupovat častěji. Oproti minulému roku jsme zaregistrovali 22procentní nárůst těch, kteří nakupují v e-shopech vícekrát do roka," uvedl Uďan. Důvodem k nákupu na internetu je u 78 procent lidí úspora času.

Nejčastější nákupy

Lidé nejčastěji na internetu nakupují elektroniku, kosmetiku a oblečení. Průměrně za rok každý utratí za nákupy na internetu 4980 Kč, což je proti minulému roku o 80 korun více.

Prvenství mezi internetovými obchodníky i v roce 2012 obhájila Alza.cz s obratem téměř 7,7 miliardy korun. Na druhém místě je e-shop Mall.cz s obratem 4,4 miliardy korun. K pohybu došlo podle průzkumu na třetím a čtvrtém místě, obchod Kasa.cz s 940 miliony Kč byl sesazen e-shopem CZC.cz, jehož obrat byl 1,2 miliardy korun. Jedničkou mezi vyhledávači a srovnávači cen zboží je podle průzkumu Heureka.cz s podílem na trhu 54 procent, druhý je portál Zboží.cz s podílem 40 procent.

Internetoví prodejci ukrajují stále větší podíl z maloobchodních tržeb, v kamenných prodejnách se ale stále ještě prodá drtivá většina zboží. Podíl zboží prodaného on-line letos stoupne z 5,6 na 6,2 procenta celkových maloobchodních tržeb.

Autor: ČTK

15.11.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Na Kladensku se zřítilo auto ze třicetimetrového srázu

Kladensko - Kuriozní dopravní nehoda se stala v pondělí po poledni v lesním porostu mezi obcemi Svárov a Podkozí. Auto zde vyjelo ze silnice a mezi stromy se řítilo dlouhým srázem dolů na spodní vozovku pod serpentinou. Vozidlo skončilo pod kopcem na spodní vozovce převrácené na střechu. Starší řidič utrpěl zranění a byl převezen do pražské nemocnice. 

CNN: Pražské vánoční trhy jsou mezi desítkou nejlepších na světě

Praha - Mezi desítku nejlepších vánočních trhů na světě zařadila americká televizní stanice CNN tržiště na Staroměstském a Václavském náměstí v Praze. Reportér zaměřený na cestování ocenil každodenní otevírací dobu stánků i blízkost obou hlavních tržišť, stejně jako kvalitu zdejších klobás a piva.

K soudu s Čechem v Súdánu přišli i zástupci ambasády EU

Chartúm/Praha - Dnešní soudní stání v Chartúmu s českým misionářem Petrem Jaškem přišli sledovat i zástupci ambasády Evropské unie. Sdělila to česká velvyslankyně v Káhiře Veronika Kuchyňová Šmigolová, jejíž úřad má působnost také pro Súdán. Jašek čelí v africké zemi obvinění z protistátní činnosti a v minulosti se jej zastal Evropský parlament.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies