VYBERTE SI REGION

Dobírku využívá již méně než polovina nakupujících, zjistil průzkum

Praha – Popularita dobírky v Česku dál rychle klesá, letos ji využilo 47 procent zákazníků tuzemských e-shopů. Loni přes dobírku platilo za objednané zboží 63 procent nakupujících. Průměrná hodnota objednávky klesla o 166 na 1634 korun. V ČR je 6,5 milionu uživatelů internetu, s mobilem na internetu „surfuje" 3,6 milionu lidí. Vyplývá to z výzkumu o stavu obchodování prostřednictvím telekomunikací a internetu, který zveřejnil server Shoptet.cz.

15.11.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/ Martin Divíšek

Dobírka ale stále zůstává nejoblíbenějším způsobem platby. „Druhou volbou zákazníků je platba pomocí bankovního převodu. Největší nárůst, o 200 procent, zaznamenaly platby pomocí rychlých bankovních převodů, takzvaných platebních tlačítek. Nakupující se také přestali bát platit kartami," uvedl ředitel služby Shoptet.cz Miroslav Uďan. Ještě minulý rok podle výzkumu činily platby kartou pouze devět procent celkového objemu e-commerce, letos to bylo 14 procent.

Češi letos v internetových obchodech a na slevových serverech utratí 58 miliard korun, meziročně o 15 procent více. Počet on-line objednávek vzroste na 30 milionů, vyplývá z nedávné analýzy srovnávače cen Heureka.cz a údajů Asociace pro elektronickou komerci (APEK).

Nejméně jednou do roka nakoupí na internetu 79 procent Čechů, průměrná cena objednávky klesla na 1634 korun. „Důvodem může být i skutečnost, že lidé si na internetu pořizují věci běžné potřeby a nebojí se nakupovat častěji. Oproti minulému roku jsme zaregistrovali 22procentní nárůst těch, kteří nakupují v e-shopech vícekrát do roka," uvedl Uďan. Důvodem k nákupu na internetu je u 78 procent lidí úspora času.

Nejčastější nákupy

Lidé nejčastěji na internetu nakupují elektroniku, kosmetiku a oblečení. Průměrně za rok každý utratí za nákupy na internetu 4980 Kč, což je proti minulému roku o 80 korun více.

Prvenství mezi internetovými obchodníky i v roce 2012 obhájila Alza.cz s obratem téměř 7,7 miliardy korun. Na druhém místě je e-shop Mall.cz s obratem 4,4 miliardy korun. K pohybu došlo podle průzkumu na třetím a čtvrtém místě, obchod Kasa.cz s 940 miliony Kč byl sesazen e-shopem CZC.cz, jehož obrat byl 1,2 miliardy korun. Jedničkou mezi vyhledávači a srovnávači cen zboží je podle průzkumu Heureka.cz s podílem na trhu 54 procent, druhý je portál Zboží.cz s podílem 40 procent.

Internetoví prodejci ukrajují stále větší podíl z maloobchodních tržeb, v kamenných prodejnách se ale stále ještě prodá drtivá většina zboží. Podíl zboží prodaného on-line letos stoupne z 5,6 na 6,2 procenta celkových maloobchodních tržeb.

Autor: ČTK

15.11.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO

Pád vrtulníku pár kilometrů od zavaleného hotelu si vyžádal šest mrtvých

Petra Kvitová
1 5

Případ tenistky Kvitové: šlo o vydírání

Mount Everest se zřejmě zmenšil, může za to mohutné zemětřesení

Indie vyšle vědecký tým do Nepálu, aby přeměřil nejvyšší horu světa Mount Everest. Důvodem jsou šířící se zprávy, že kvůli mohutnému zemětřesení z roku 2015 tento horský velikán ztratil až několik centimetrů své výšky. Informovala o tom dnes agentura AFP.

Iráčtí uprchlíci, kteří žijí v Českém Těšíně, našli práci

Český Těšín - Pro všechny dospělé irácké křesťanské uprchlíky, kteří loni přijeli do Moravskoslezského kraje a nakonec se usídlili v Českém Těšíně na Karvinsku, se podařilo najít práci. V kraji z původních čtyř rodin nakonec zůstaly tři, celkem 13 lidí, řekla dnes novinářům Zuzana Filipková ze Slezské diakonie, která křesťanským uprchlíkům pomáhá s integrací.

Proč republika nekončí u Ostravy? Před 98 lety Češi uspěli v bitvě o Těšínsko

Sotva oschla krev první světové války, už se prolévala nová. Česko-polským Těšínskem se během sedmi dnů přehnal konflikt, díky němuž dnes v Bohumíně, Karviné nebo Třinci mluvíme česky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies