VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dobírku využívá již méně než polovina nakupujících, zjistil průzkum

Praha – Popularita dobírky v Česku dál rychle klesá, letos ji využilo 47 procent zákazníků tuzemských e-shopů. Loni přes dobírku platilo za objednané zboží 63 procent nakupujících. Průměrná hodnota objednávky klesla o 166 na 1634 korun. V ČR je 6,5 milionu uživatelů internetu, s mobilem na internetu „surfuje" 3,6 milionu lidí. Vyplývá to z výzkumu o stavu obchodování prostřednictvím telekomunikací a internetu, který zveřejnil server Shoptet.cz.

15.11.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/ Martin Divíšek

Dobírka ale stále zůstává nejoblíbenějším způsobem platby. „Druhou volbou zákazníků je platba pomocí bankovního převodu. Největší nárůst, o 200 procent, zaznamenaly platby pomocí rychlých bankovních převodů, takzvaných platebních tlačítek. Nakupující se také přestali bát platit kartami," uvedl ředitel služby Shoptet.cz Miroslav Uďan. Ještě minulý rok podle výzkumu činily platby kartou pouze devět procent celkového objemu e-commerce, letos to bylo 14 procent.

Češi letos v internetových obchodech a na slevových serverech utratí 58 miliard korun, meziročně o 15 procent více. Počet on-line objednávek vzroste na 30 milionů, vyplývá z nedávné analýzy srovnávače cen Heureka.cz a údajů Asociace pro elektronickou komerci (APEK).

Nejméně jednou do roka nakoupí na internetu 79 procent Čechů, průměrná cena objednávky klesla na 1634 korun. „Důvodem může být i skutečnost, že lidé si na internetu pořizují věci běžné potřeby a nebojí se nakupovat častěji. Oproti minulému roku jsme zaregistrovali 22procentní nárůst těch, kteří nakupují v e-shopech vícekrát do roka," uvedl Uďan. Důvodem k nákupu na internetu je u 78 procent lidí úspora času.

Nejčastější nákupy

Lidé nejčastěji na internetu nakupují elektroniku, kosmetiku a oblečení. Průměrně za rok každý utratí za nákupy na internetu 4980 Kč, což je proti minulému roku o 80 korun více.

Prvenství mezi internetovými obchodníky i v roce 2012 obhájila Alza.cz s obratem téměř 7,7 miliardy korun. Na druhém místě je e-shop Mall.cz s obratem 4,4 miliardy korun. K pohybu došlo podle průzkumu na třetím a čtvrtém místě, obchod Kasa.cz s 940 miliony Kč byl sesazen e-shopem CZC.cz, jehož obrat byl 1,2 miliardy korun. Jedničkou mezi vyhledávači a srovnávači cen zboží je podle průzkumu Heureka.cz s podílem na trhu 54 procent, druhý je portál Zboží.cz s podílem 40 procent.

Internetoví prodejci ukrajují stále větší podíl z maloobchodních tržeb, v kamenných prodejnách se ale stále ještě prodá drtivá většina zboží. Podíl zboží prodaného on-line letos stoupne z 5,6 na 6,2 procenta celkových maloobchodních tržeb.

Autor: ČTK

15.11.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Premiér Bohuslav Sobotka během rozhovoru Deníku.
10

Vláda projedná sloučení tarifů, někteří lidé by se dočkali zvýšení platu

Hromadná nehoda kamionů na dálnici D1 u Brna ve směru na Vyškov. Měla tragické následky.
AKTUALIZOVÁNO
21

Hromadná nehoda na D1: zemřel řidič dodávky, za tragédii může stojící kolona

AUTOMIX.CZ

Lidé si utahují ze jména Karoq. Škodě navrhují jiné názvy, třeba Kardiaq a Svejq

Až česká automobilka Škoda představí nástupce kompaktního SUV Yeti, je možné, že už neponese lehce upravené jméno mýtického sněžného muže, ale poněkud zvláštní název Karoq. Ten si škodovka registrovala na patentovém úřadě začátkem března.

Dvě tváře břečťanu

Plevel, nebo požehnání, vítaná výživa, nebo alergizující rostlina. Všechno je v jednom. Něco jiného ovšem platí pro včely a ptactvo nebeské a něco jiného pro lidi.

Na západě Čech může v noci napadnout i několik centimetrů sněhu

Vlnící se studená fronta přinese dnes v noci do Česka déšť, který bude v polohách nad 600 metrů přecházet ve sněžení. Nejvydatnější srážky meteorologové předpovídají pro západ Česka. 

Na Facebooku vysílal vraždu své dcerky. Pak spáchal sebevraždu

Podle thajské policie se mladý muž natáčel při vraždě své dcery a celou událost přenášel živě na sociální síť Facebook. Nakonec si vzal život.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies