Lidé si budou moci dobít kredit do mobilních telefonů také u pokladen obchodů Tesco, které tuto novou službu zákazníkům nabídnou od středy. Sdělila to dnes mluvčí Tesco Stores ČR Eva Karasová, podle které bude u pokladen prodejen Tesco možné pořídit kredit všech tří mobilních operátorů T-Mobile, O2 i Vodafone. Tesco službu zavedlo poté, co mobilní operátoři přestali v březnu předplacené karty dobíjet z terminálů loterijní firmy Sazka a lidé začali více využívat jiné způsoby doplnění kreditu.

"V květnu jsme otestovali pilotní provoz dobíjení v šesti pražských obchodech různých formátů a jedné čerpací stanici. Druhý týden po jeho spuštění si kartu dobilo již třikrát více zákazníků a v dalších týdnech jsme zaznamenali zhruba desetiprocentní nárůst prodeje. Předpokládáme, že zájem o tuto službu ještě více vzroste, až bude k dispozici na všech obchodech," uvedla marketingová manažerka Tesco Stores ČR Pauline Newmanová, podle které si zákazníci při zkušebním provozu dobíjeli kredit v průměrné hodnotě zhruba 250 korun.

U pokladny i na čerpací stanici

Nová služba bude od středy k dispozici ve všech 163 obchodech Tesco i na 18 čerpacích stanicích pohonných hmot, které obchodní řetězec Tesco v Česku provozuje. "V samoobsluhách Tesco Expres, jež postupně společnost přeměňuje z prodejen Koruna, bude služba zprovozněna v nejbližším období," podotkla Karasová.

Dobíjení u pokladen je podle Karasové jednoduché. Zákazník si na označeném místě vybere aktivační kartu svého mobilního operátora s nominální hodnotou, kterou chce dobít. Kartu předá pokladní a do příručního terminálu, který se používá pro platební karty, zadá telefonní číslo. "Po potvrzení správnosti dobíjeného telefonního čísla terminál vygeneruje kód, který pokladní naskenuje do pokladny jako standardní zboží a po ukončení transakce ještě předá zákazníkovi potvrzení o dobití z daného terminálu," uvedla Karasová.

Zahájení dobíjení mobilních telefonů u pokladnách obchodů Tesco podle dřívějšího vyjádření Karasové nesouvisí s tím, že mobilní operátoři kvůli mnohamilionovým dluhům zatím neobnovili tuto službu u terminálů společnosti Sazka, která je v konkurzu. "Na přípravě dobíjení mobilních telefonů jsme pracovali již delší dobu," podotkla Karasová.

Lidé utratí více než miliardu korun

Podle odborníků lidé měsíčně za dobíjení předplacených karet do mobilních telefonů utratí více než miliardu korun. Nejčastěji přitom k dobíjení využívali právě terminály společnosti Sazka a oblíbeným způsobem je i internetové bankovnictví.

Operátoři tvrdí, že se jim výpadek dobíjecí sítě Sazky podařilo nahradit jinými kanály. Více se prodávají dobíjecí kupony a rovněž vzrostl zájem o elektronické dobíjení kreditu u konkurenčních platebních sítí. Výrazně vyšší zájem zákazníků o dobíjení mobilních telefonů v posledních týdnech hlásí například hypermarkety Globus či družstevní prodejny COOP.

Čtěte také: Lidé dobijí mobilní telefony v obchodech