VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dohoda o D47 není pro stát výhodná, tlačí ho ke kapitulaci

Praha - Většinu nákladů na opravy dálnice D47 by měl nést stát. Návrh dohody mezi ním a firmou Eurovia, o kterém píšou dnešní Lidové noviny, také mimo jiné předpokládá, že stát by se měl vzdát nároků na náhradu škody. Návrh předložený Eurovií ministerstvu dopravy tak podle listu "rozhodně není výhodný pro stát". LN uvádějí, že se jim podařilo dokument získat.

12.12.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Alena Šatrová

Ministr dopravy Zdeněk Žák přitom v úterý uvedl, že firma opraví úseky s největším zvlněním, na kterých byla v minulosti snížená maximální dovolená rychlost, a bude i nadále dálnici monitorovat a na své náklady udržovat, dokud bobtnání jejího tělesa neustane.

Podle LN Eurovia v návrhu slibuje, že bude monitorovat zvlnění vozovky a že odbornými garanty budou znalci, s nimiž již dříve spolupracovala. "Některé vady by podle dokumentu opravovala na své náklady Eurovia. Jde ale o méně závažné nedostatky. Ale náklady na ty podstatné, jako je statika mostů či zvlnění vozovky, budou rozděleny v poměru 60 procent ŘSD a 40 procent Eurovia," uvádí list. V dalším bodu se prý píše, že "společnost Eurovia přitom v žádném případě nenese jakékoliv náklady na odstranění takových poruch, které byly či budou způsobeny v důsledku vyšší moci".

Stát by meměl vyžadovat náhradu škody

Návrh dohody navíc podle LN předpokládá, že stát by se měl vzdát nároků na náhradu škody. ŘSD škoda vznikla, když "stavebníci nedodali smluvené množství oceli do mostních konstrukcí, ale nezapomněli si stavební materiál vyfakturovat", uvádí deník. ŘSD by podle navržené dohody mělo vzít zpět rozhodčí žaloby. "A to včetně žaloby týkající se valorizace, o níž má v nejbližší době jednat rozhodčí soud a podle informací LN je velká naděje na to, že verdikt dopadne ve prospěch státu," uvádějí LN.

Dodávají, že kromě výše popsaných úskalí dohody hrozí tomu, kdo ji uzavře, že se dopustí trestného činu. "Konkrétně porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže. Nelze totiž zadat zakázku bez výběrového řízení, v tomto případě jde o opravy dálnice D47," uvedly LN.

Zvlnění části povrchu D47 se objevilo krátce po uvedení dálnice do provozu v roce 2008. Podle ŘSD Eurovia nedodržela domluvený postup stavby a většina vad vznikla použitím nekvalitního podkladového materiálu. Eurovia to odmítla. Koncem října se mezi firmou a ministerstvem dopravy rozhořel nový spor o údajně chybějící štěrkové drti na části dálnice. Tuto vadu měly prokázat, nebo vyvrátit nové kopané sondy. Dosud se však s nimi nezačalo.

Autor: ČTK

12.12.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto
1 10

Sociální demokraty táhnou dolů vlastní kostlivci

JOŽO RÁŽ při rozhovoru pro Deník.
9

Členové kapely ELÁN: Společná hrobka? To by nám ještě chybělo!

Zeman při setkání vyjádřil Valachové podporu, ta trvá na demisi

Prezident Miloš Zeman na dnešní schůzce v Brně seznámil odcházející ministryni školství Kateřinu Valachovou (ČSSD) s podporou, které se jí dostává od učitelů a sportovců. Jak však uvedla následně ministryně novinářům, očekává, že prezident bude postupovat dle ústavy.

Král drsných bonmotů na jižní Moravě. Zeman zamíří do armaturky i za zbraněmi

Nedemokratická cesta, jak se politika zbavit, je kalašnikov. Od tohoto výroku prezidenta Miloše Zemana při poslední oficiální cestě na jižní Moravu uplynulo 490 dnů. A právě v tento den Zeman v Brně zahájí čtvrtou návštěvu. Do regionu ale prezident přijel už v neděli. „Večer se v Brně setkal s ministryní školství Kateřinou Valachovou," potvrdil mluvčí hlavy státu Jiří Ovčáček.

OBRAZEM: Koncert kapely Rammstein

V pražské Eden Areně se 28. května uskutečnil koncert skupiny Rammstein.

AUTOMIX.CZ

Čím jezdí legendy akčních filmů? Možná se budete divit

Filmový průmysl 80. a 90. let byl doslova továrnou na akční hrdiny, jejichž představitelé jsou dodnes legendami svého oboru. A často ve filmech jezdili zajímavými auty. Nás ale zajímal, jakými vozy tito herci jezdí ve skutečném světě. Vlastní stejně legendární vozy, jako jsou oni samotní a jejich role?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies