VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dopravci postupně odchází od drahých čerpacích stanic

Praha - Kamionoví dopravci v Evropě v posledních letech odchází od dražších prémiových čerpacích stanic a více čerpají naftu u levnějších pump. Trend, který zesílil v letech 2013 až 2015, se týká i ČR. Vyplývá to z dnešních dat společnosti DKV Euro Service, která dopravcům poskytuje bezhotovostní platby prostřednictvím takzvané tankovací karty.

4.5.2016 1
SDÍLEJ:

Ilustrační snímekFoto: Deník

"Trend úspor na palivu je zřetelný i u České republiky, kde se objem vyčerpaného paliva u prémiových nadnárodních řetězců čerpacích stanic za poslední tři roky snížil ve prospěch levnější konkurence o deset procentních bodů," řekl na dnešním setkání s novináři výkonný ředitel české a slovenské pobočky DKV Ondřej Pavlík.

Podle něho přesvědčení, že nakupováním dražšího paliva dopřáváme motoru něco kvalitativně lepšího, začalo ustupovat během ekonomické krize mezi lety 2008 a 2009. Zároveň k tomu zapůsobil i fakt zlepšení efektivity státního dozoru nad kvalitou paliv v Evropě a tedy vnímání řidičů a majitelů přepravních firem, že téměř jakékoliv palivo je bezproblémové.

Tento trend se podle Pavlíka již projevil i v přesunech kapitálu a řada prémiových značek své sítě čerpacích stanic prodala konkurenci. Příkladem může být prodej sítě čerpacích stanic Shell v Itálii společnosti Kuwait Petroleum Corporation nebo odchod značek jako Aral a Agip z Česka.

Trend přechodu lidí k lacinějším čerpacím stanicím však není v Česku v rámci Evropy zdaleka nejsilnější. Ještě o pět procentních bodů více ztratily prémiové značky podle statistik DKV na sousedním Slovensku, ve Francii pak zaznamenaly odliv o 20 procentních bodů.

"V Česku jsou přitom cenové rozdíly mezi lokálními čerpacími stanicemi a pumpami velkých společností jedny z nejvyšších v Evropě," doplnil Pavlík s tím, že na litru nafty může jít až o osm Kč. Česko zároveň patří se svými zhruba 3600 veřejnými benzinkami k zemím s nejhustší sítí pump v celé EU.

Společnost DKV byla založená v roce 1934 v Německu. V současnosti její tankovací karty akceptuje 60.000 odběrných míst včetně 40.000 čerpacích stanic ve 42 zemích. Zaměstnává přes 700 pracovníků po celé Evropě a v roce 2015 vykázala obrat 5,8 miliardy eur.

Autor: ČTK

4.5.2016 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

EET ilustrační foto

Zmatení řezníci či pekaři. Nevědí, zda mají povinně dávat účtenky

Donald Trump
2 4

USA rozšířily možnosti pro deportace migrantů

Pohledem Realistů: Naše ambice jsou realistické

V minulých dnech jsme začali s představováním naší strany. Máme za sebou Prahu, Ostravu a Brno, další místa nás čekají. Svým příznivcům i široké veřejnosti podrobně vysvětlujeme svá východiska, plány i cíle. I naše ambice. 

Zrychlíme převody peněz, plánují banky

Místo pár sekund trvá platba na účet v jiném finančním ústavu až dny. Rýsuje se změna.

ODS půjde do sněmovních voleb s podporou Strany soukromníků

Opoziční ODS se dohodla na spolupráci se Stranou soukromníků před letošními volbami do Poslanecké sněmovny. Předseda ODS Petr Fiala o tom informoval poté, co dnes odpoledne spolupráci podpořila výkonná rada strany. Soukromníci by měli obsadit zhruba 40 míst na kandidátkách ODS, a to ve všech krajích. Podle Fialy svazek zabrání tříštění sil na pravicové straně politického spektra a posílí pozici obou stran do voleb.

Zákaz vjezdu starým autům. Brno zvažuje nízkoemisní zónu uvnitř velkého okruhu

Brno /INFOGRAFIKA, ANKETA/ – Změnit trasu při cestování po Brně budou muset řidiči starých automobilů pokud magistrát zavede nízkoemisní zóny. Jejich studii v úterý brněnští radní schválili. Auta s vysokým množstvím škodlivin ve výfukových plynech podle plánu čeká zákaz vjezdu do významné části města.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies