VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dopravci postupně odchází od drahých čerpacích stanic

Praha - Kamionoví dopravci v Evropě v posledních letech odchází od dražších prémiových čerpacích stanic a více čerpají naftu u levnějších pump. Trend, který zesílil v letech 2013 až 2015, se týká i ČR. Vyplývá to z dnešních dat společnosti DKV Euro Service, která dopravcům poskytuje bezhotovostní platby prostřednictvím takzvané tankovací karty.

4.5.2016 1
SDÍLEJ:

Ilustrační snímekFoto: Deník

"Trend úspor na palivu je zřetelný i u České republiky, kde se objem vyčerpaného paliva u prémiových nadnárodních řetězců čerpacích stanic za poslední tři roky snížil ve prospěch levnější konkurence o deset procentních bodů," řekl na dnešním setkání s novináři výkonný ředitel české a slovenské pobočky DKV Ondřej Pavlík.

Podle něho přesvědčení, že nakupováním dražšího paliva dopřáváme motoru něco kvalitativně lepšího, začalo ustupovat během ekonomické krize mezi lety 2008 a 2009. Zároveň k tomu zapůsobil i fakt zlepšení efektivity státního dozoru nad kvalitou paliv v Evropě a tedy vnímání řidičů a majitelů přepravních firem, že téměř jakékoliv palivo je bezproblémové.

Tento trend se podle Pavlíka již projevil i v přesunech kapitálu a řada prémiových značek své sítě čerpacích stanic prodala konkurenci. Příkladem může být prodej sítě čerpacích stanic Shell v Itálii společnosti Kuwait Petroleum Corporation nebo odchod značek jako Aral a Agip z Česka.

Trend přechodu lidí k lacinějším čerpacím stanicím však není v Česku v rámci Evropy zdaleka nejsilnější. Ještě o pět procentních bodů více ztratily prémiové značky podle statistik DKV na sousedním Slovensku, ve Francii pak zaznamenaly odliv o 20 procentních bodů.

"V Česku jsou přitom cenové rozdíly mezi lokálními čerpacími stanicemi a pumpami velkých společností jedny z nejvyšších v Evropě," doplnil Pavlík s tím, že na litru nafty může jít až o osm Kč. Česko zároveň patří se svými zhruba 3600 veřejnými benzinkami k zemím s nejhustší sítí pump v celé EU.

Společnost DKV byla založená v roce 1934 v Německu. V současnosti její tankovací karty akceptuje 60.000 odběrných míst včetně 40.000 čerpacích stanic ve 42 zemích. Zaměstnává přes 700 pracovníků po celé Evropě a v roce 2015 vykázala obrat 5,8 miliardy eur.

Autor: ČTK

4.5.2016 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Pomněnkový den. Ilustrační foto.
5

Policie pátrá po dvou stovkách ztracených dětí

Generální tajemník NATO Jens  Stoltenberg a Donald Trump
7

Trump přijel do Bruselu. Na programu má „těžké" rozhovory

Plochodrážní „obojživelník“ Franc: Dlouhá dráha docela bolí

/ROZHOVOR/ Závody na ploché dráze mají i jiné podoby, než jsou souboje na zhruba čtyřsetmetrových oválech na pražské Markétě nebo v Pardubicích. Hlavně v západní Evropě, ale i u nás v Mariánských Lázních, existují delší dráhy. Nejznámějším českým účastníkem MS na dlouhé dráze, které startuje dnes v německém Herxheimu, je jezdec z Markéty Josef Franc.

Otec doufá, že ústavní soudci zachrání jeho syna před sektou

Sedmiletý chlapec zatím nic netuší, ale o jeho dalším osudu dnes rozhodne Ústavní soud.

Zatajit dech a vydržet. Nová metoda lépe cílí na nádory

/FOTOGALERIE/- Nikdo neumí léčit rakovinu šetrněji než my, hlásí odborníci z pražského Protonového centra. Našli unikátní metodu, díky které dokážou sežehnout jen skutečně nemocnou tkáň. Jenomže další lékaři se k protonům staví rezervovaně. Podle šéfa odborné společnosti, která radioterapii zastřešuje, není tato léčba stále dostatečně ověřená. Její cena je navíc příliš vysoká.

AUTOMIX.CZ

Až budete prodávat auto: 10 rad, jak snadno a rychle zvýšit jeho cenu

Chystáte se prodat svoje auto? Potom se jistě snažíte dostat za svůj vůz co možná nejvyšší finanční sumu. Samozřejmě, že o ceně auta rozhoduje zejména model, jeho rok výroby, počet najetých kilometrů a především technický stav, ovšem jsou tu i detaily, které mohou cenu vozu zvýšit.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies