VYBERTE SI REGION

Dopravci začínají krachovat

Jindřichohradecko - Shánění zakázek a udržení práce pro zaměstnance je stále těžší i v dopravě.

21.2.2009 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Zdeněk Vaiz

Zatímco vloni byla na trhu práce i na Jindřichohradecku vysoká poptávka po řidičích nákladních aut, od konce roku ji řidiči kamionů ztrácejí. Někteří soukromí autodopravci přemýšlejí o tom, že „pověsí živnost na hřebík“.

„Bývalá manželka na mě útočí kvůli alimentům, ale co mám dělat, když jsem od ledna zase bez práce,“ zlobí se řidič kamionu, který nechtěl být jmenován. Problémy ale mají i soukromníci.

„Měl jsem dvě auta, ale velký mercedes jsem už musel kvůli krizi prodat. Nemůžu sehnat zakázky. Zbylo mi menší auto, a i to teď nabízím k prodeji. Mám závazky, které musím platit, a nikdo mi s platbou nepočká,“ svěřil se provozovatel nákladní autodopravy v Suchdole nad Lužnicí Jiří Skalický.

Podobně jako on i někteří další lidé, které živí nákladní doprava, netuší, co bude dál a zda se jim podaří najít alespoň jinou práci.
„Jsme na tom všichni stejně, do republiky se nic nedováží, jen minimálně. Firmy, které své výrobky vyvážely, jsou zavřené nebo omezily provoz. Naši zákazníci dělají pro automobilový průmysl a teď už vyrábí jen tři dny v týdnu. Ceny za dopravu se snížily o dvacet procent proti cenám, které byly před třemi měsíci,“ vysvětlil majitel společnosti Euro spedition Třeboň Vlastimil Bílek.

Také on potvrzuje, že leasingy na auta musí platit firma dál bez jakékoliv změny. O stálé platby se totiž strachují i ty firmy, které auto na leasing prodaly.

„Jezdí nám všech šestnáct aut. Máme nyní sedmnáct řidičů, protože jeden je dlouhodobě nemocný, tak jsme přijali nového. Nemůžeme si dovolit, aby auto stálo. Díky paní Holické, která se nám stará o zakázky, máme co vozit,“ uvedl Bílek. Podle jeho slov už také jednali o tom, že možná budou muset přikročit ke snížení mezd.

„Ceny nafty šly sice dolů, ale jen přes Vánoce, kdy jezdili jen pekaři a zásobování. Jen co vyjely kamiony, ceny vylezly na střední. Navíc se všude, například v Rakousku a Itálii, o hodně zdražilo mýto,“ uzavřel Bílek. Někteří jindřichohradečtí dopravci se shodují na tom, že zákazníci využívají situace a tlačí je k co nejnižším cenám. Dlouhodobé smlouvy jsou jen výjimkou.

„ICOM transport má nákladní dopravu zajištěnou dlouhodobými smlouvami u stálých partnerů, u kterých nenastal výrazný pokles poptávky po dopravě,“ uvedla tisková mluvčí společnosti Icom Lenka Dostálová.

„Pokles však pociťujeme v importních dopravách, kde nastal velký pokles poptávky po dodávkách zboží a surovin přímo do České republiky, ale nikoho z řidičů jsme nepropustili,“ upřesnila situaci Dostálová.

Autor: Stanislava Koblihová

21.2.2009 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

Babiš: Jsem manažer obyvatel této země a mám co nabídnout

Spuštění první fáze EET i snahy o zavedení různých výjimek udaly tón veřejné debatě končícího týdne. Kromě toho byl přijat zákon o střetu zájmů, který bude mít pro Andreje Babiše dalekosáhlé důsledky. Není divu, že během rozhovoru občas křičel, odbíhal pro různé materiály a maily od občanů, kroutil hlavou, ale také se srdečně smál. I když tvrdí, že je naštvaný, hlavně na Bohuslava Sobotku, evidentně je odhodlaný poprat se o vítězství ve volbách a další čtyři roky vést zemi.  

Muž, který postupně přestává ovládat své nohy a ruce: Chci žít naplno

Pracuje jako právník a každý den několik hodin cvičí, aby kvůli své nemoci neskončil nehybný na lůžku. Bojuje, a přes všechny obtíže s postupující ztrátou hybnosti rukou a nohou, které mu způsobuje nemoc nazvaná Charcot-Marie-Tooth (C-M-T), považuje svůj život za šťastný.

Prosinec bude teplotně průměrný, nejchladněji bude mezi svátky

Praha - Následující čtyři týdny budou teplotně průměrné, nejchladnější by mělo být období mezi svátky. Nejvíce srážek má spadnout už příští týden, celkový prosincový úhrn by ale neměl vybočit z dlouhodobého průměru. Vyplývá to z předpovědi Českého hydrometeorologického ústavu (ČHMÚ).

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies