VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dopravní podnik kvůli krizi omezí v Brně počet spojů

Brno – Od 1. ledna 2010 ubude v Brně počet spojů. Brňané tak budou například o víkendech a mimo špičku déle čekat na tramvaje, autobusy i trolejbusy, změní se také trasy mnoha linek. Dopravní podnik totiž musí kvůli krizi šetřit.

11.12.2009 4
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Ondřej Surý

Autobusy, trolejbusy i tramvaje najezdí ročně kvůli plánovaným úsporám o dva a půl milionu kilometrů méně než letos. „Od města totiž dostaneme stejně peněz, jako loni, nesmíme zdražovat jízdné a navíc nám přibližně o pět procent klesl počet cestujících,“ vysvětlil důvody úsporných opatření generální ředitel dopravního podniku Bedřich Prokeš.

Změny se dotknou všech Brňanů, kteří využívají služby dopravního podniku. O několik minut se totiž prodlouží intervaly, ve kterých dopravní prostředky jezdí. „Změna se týká nepracovních dní a ranních a večerních hodin v pracovních dnech,“ upřesnil vedoucí dopravního odboru Jan Seitl. Čekání na zastávkách se v této době protáhne o dvě až pět minut.

Další úspory pocítí například vysokoškoláci, kteří jezdí autobusovými linkami 53 a 99 k vysokoškolským kolejím Palackého. Dopravní podnik se totiž rozhodl zrušit zastávku Kolejní v Králově poli a studenti tak budou muset chodit pěšky ze zastávky Technologický park. „Domníváme se, že třísetmetrová vzdálenost mezi těmito zastávkami není tak velký problém,“ uvedl Seitl.

ZMĚNY INTERVALŮ MĚSTSKÉ HROMADNÉ DOPRAVY
(od 1.1. 2010)

Pracovní dny Nynější interval /vytíženější spoje Nový interval /vytíženější spoje
- 5.00 – 6.00 15 /7-8 minut 20 /10 minut
- 19.00 – 20.00 15 /7-8 minut 20 /10 minut
- 20.00 – 21.00 20 /10 minut 20 /10 minut
- 21.00 – 23.00 20 /10 minut 30/ 15 minut

Nepracovní dny Nynější interval /vytíženější spoje Nový interval /vytíženější spoje
- 5.00 – 7.00 20 /10 minut 30/ 15 minut
- 7.00 – 8.00 20 /10 minut 20 /10 minut
- 8.00 – 20.00 15 /7-8 minut 20 /10 minut
- 20.00 – 21.00 20 /10 minut 20 /10 minut
- 21.00 – 23.00 20 /10 minut 30/ 15 minut

ÚPRAVY TRAS VYBRANÝCH LINEK
• Na linkách 53 a 99 bude zrušena zastávka Kolejní, mezi zastávkami Podnikatelská a Edisonova pojede linka přímo. Novou konečnou linky 99 se stane Technologický park.
• Přestane jezdit autobus číslo 72, nahradí ho posílené linky 42, 44, 49 a 84 a 50.
• V oblasti Husovic, Černých Polí, Lesné, Soběšic a Útěchova se změní trasa autobusů 45, 46 a 57. Linka 66 přestane jezdit úplně.
• Autobus 79 bude jezdit pouze v úseku Starý Lískovec, Labská – Autobusové nádraží.
• Tramvaj číslo 10 bude jezdit pouze po trase Stránská skála – Nové sady, smyčka. Ruší se její prodloužení ve špičce do Starého Lískovce
• Koncové úseky na trasách některých nočních linek budou i v nocích před nepracovními dny obsluhovány stejně jako před pracovními dny pouze jednou za hodinu. Změna se dotkne linek 89, 90, 93, 96 a 99.

Zdroj: DPMB

Autor: Zuzana Taušová

11.12.2009 VSTUP DO DISKUSE 4
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Miloš Zeman
66 7

Chováš se jako svině, vzkázal Zeman Sobotkovi

Požár v budově Grenfell Tower
AKTUALIZOVÁNO
3 30

Požár v Grenfell Tower způsobila lednička, potvrdila policie

Premiér Sobotka vyzval prezidenta Macrona: Zvyšujte platy v České republice

V Bruselu se dnes dopoledne odehrála důležitá schůzka mezi francouzským prezidentem Emmanuelem Macronem a státy Visegrádské skupiny. Setkání navrhl už před dvoudenním summitem EU v Bruselu Emmanuel Macron a jak předpokládal, hlavním tématem měla být politika přerozdělování uprchlíků a odpor střední Evropy k povinným kvótám. Toto téma však nakonec zcela zapadlo. Maďarsko, Polsko, Slovensko a v neposlední řadě i Česko vyložily na stůl zcela jiné karty.

AUTOMIX.CZ

Policie v nesnázích: kuriózní nehody strážců zákona

/FOTOGALERIE/ Na vozech mají heslo Pomáhat a chránit, nicméně i oni potřebují občas pomoc. Vidět policejní auto - ať státní či obecní policie - v nesnázích je sice trochu nezvyklé, ale občas k tomu dojde.

Třímetrový byt za 50 tisíc eur. Ceny pařížských nemovitostí letí raketově vzhůru

Honba Britů za životem v Evropské unii, která jim za dva roky zavře dveře, se neprojevuje jenom v mnohonásobném zvýšení žádostí o občanství v některé z unijních zemí. Britové začínají nakupovat nemovitosti a bohaté země EU z toho začínají profitovat. Francie v první řadě.

Německé automobilky se bojí tvrdého brexitu, ohroženy jsou tisíce míst

Takzvaný tvrdý brexit ohrozí 18 tisíc pracovních míst v německém automobilovém průmyslu. Podle analytiků Deloitte vozidla pro britské spotřebitele výrazně prodraží, což by mohlo mít za následek pokles prodeje automobilů až o pětinu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies