„Tento rozsah odpovídá stávajícímu objemu dopravy. Jako úhradu prokazatelné ztráty za projeté kilometry nám město poskytne finanční kompenzaci ve výši 142 milionů korun ročně,“ řekl ředitel Dopravního podniku města Pardubic Tomáš Pelikán.

„Další příspěvek ve výši 700 tisíc korun ročně dostaneme od města za provozování služby Speed Handicap. Tu poskytujeme imobilním občanům, které dopravujeme na objednání prostřednictvím automobilu s hydraulickou plošinou přímo z jejich domova tam, kam potřebují, například k lékaři, na úřady a podobně. Tito lidé samozřejmě platí jízdné, ale to nepokryje celkové náklady, které jsou s touto službou spojeny,“ upřesnil Tomáš Pelikán.

Od Nového roku došlo též k drobným změnám v jízdních řádech. „Šlo o posuny v časech některých spojů na základě připomínek od městských obvodů, průmyslové zóny či cestujících. Na několika linkách došlo k navýšení spojů, jinde naopak k vypuštění těch nejméně vytížených,“ informoval náš Deník ředitel Dopravního podniku města Pardubic.

Zřejmě nejvýraznější změnou je podle jeho slov garance nízkopodlažních spojů. „Zavázali jsme se, že o padesát procent navýšíme počet garantovaných nízkopodlažních spojů. V případě autobusů dokonce o víkendech cestujícím zaručujeme, že nízkopodlažní spoj přijede vždy,“ nechal se slyšet Tomáš Pelikán.