VYBERTE SI REGION

Doručení zásilky adresátovi? Pošťáci se nesnaží

Praha - Česká pošta se stále nesnaží doručovat balíky a doporučené zásilky a rovnou je ukládá na pobočkách. Doručovatelé mnohdy ani adresáta neinformují o tom, že si má zásilku vyzvednout. Uvedl to Český telekomunikační úřad (ČTÚ) ve své pravidelné hodnotící zprávě za loňský rok.

9.6.2011 2
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK

Pošta podle ČTÚ také opakovaně porušovala poštovní tajemství a zákazníci si stěžovali na nevhodnou otevírací dobu. Loni pošta na pokutách za porušení povinností zaplatila přes čtyři miliony Kč.

Podle mluvčího pošty Iva Mravinace ani v jednom případě nejde o systémové chyby, ale o pochybení jednotlivců. "Porušení poštovního tajemství pak rozhodně neznamená, že naši lidé prohlížejí zákazníkům dopisy. Pro možnou sankci stačí, že omylem vydají zásilku do neoprávněných rukou. Naštěstí jsou takové případy ojedinělé," řekl.

Pošta se podle ČTÚ potýkala s poklesem kvality poskytovaných služeb zejména v době Velikonoc, Vánoc či v období čerpání dovolených. Požadavek doručit 92,5 procent psaní do druhého dne pošta loni překročila, když dosáhla 93,2 procenta. V příštím roce se norma zvýší na 95 procent.

Stížnosti

Na nedostatky při doručování, mezi které patří i neuskutečněný pokus o doručení balíku, reagovaly tři čtvrtiny stížností, které úřad loni obdržel. Celkový počet stížností klesl meziročně na méně než polovinu, což podle ČTÚ souvisí se zřízením funkce poštovního ombudsmana. Celkem ČTÚ poště uložil 28 pokut v celkové výši 4,03 milionu korun.

Zlepšení naopak ČTÚ zaznamenal v oblasti informování zákazníků. "Celkový stav však nelze dosud hodnotit jako ideální," uvedl ČTÚ ve zprávě.

Jednou z možností zlepšení stavu a hodnocení otevíracích dob pošt by mohlo být zavedení poštovních agentur nebo v menších lokalitách kombinace mobilních obslužných míst a výdejních míst. Ta v mnohých případech zajišťují delší časovou dostupnost při vyzvedávání uložených poštovních zásilek. Úřad ale upozornil na malou informovanost zákazníků, ale i pracovníků pošty, o mobilních obslužných místech.

Česká pošta provozuje 3370 poboček. Počet doručených obyčejných zásilek se loni zvýšil o 0,4 procenta na 515,5 milionu. O deset procent na 10,1 milionu se snížil počet doručených balíků.

Čtěte také: Pošta spustila test: Balíky doručuje v den podání

Autor: ČTK

9.6.2011 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:
AKTUALIZOVÁNO

Průměrná mzda v ČR se ve 3. čtvrtletí zvýšila na 27.220 Kč

Praha - Průměrná mzda v Česku ve třetím čtvrtletí meziročně vzrostla o 1170 korun na 27.220 Kč, tedy o 4,5 procenta. Reálně, po odečtení inflace se lidem výdělek zvýšil o čtyři procenta. Informoval o tom dnes Český statistický úřad (ČSÚ). Podle něj na růst mezd v mnoha oblastech tlačil nedostatek pracovníků, o které zaměstnavatelé mezi sebou soutěžili. Růst výdělků se shoduje s odhady analytiků.

AKTUALIZOVÁNO

Případ úplatků Horkého a lobbistky Mrencové se vrací do Chebu

Plzeň - Okresní soud v Chebu se bude kauzou korupce zabývat znovu.

Děti na Hájích ve Slaném našly cestou do školy mrtvolu

Slaný - Děti ve Slaném na Kladensku zažily v pondělí ráno šok. Cestou do základní školy totiž narazily na mrtvolu. Mladý muž, který nejevil známky života, ležel nedaleko nemocnice v lesoparku Háje. Podle informací kladenské policejní mluvčí Michaely Novákové přivolaný lékař konstatoval smrt a zároveň ale předem vyloučil cizí zavinění.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies