Většina plateb dovolených proběhne přes počítač anebo dokonce při osobní návštěvě pobočky. Vyplývá to z aktuálních statistik cestovní agentury Invia.

Dovolenou přes mobilní telefon nebo tablet si letos vybralo a objednalo zhruba 17 procent českých turistů. „K nákupu dovolených jsou však stále s přehledem nejvíce využívány počítače,“ upřesňuje marketingový ředitel cestovní agentury Invia Michal Tůma.

Také návštěvě kamenné pobočky se Češi ani v dnešní době nevyhýbají.

Bazén čili dovolená na zahradě

„Osobní kontakt a důvěra klientů v dlouholetou zkušenost cestovní kanceláře s danou destinací mají v procesu koupě dovolené stále svoji nezastupitelnou roli. Klienti vítají možnost konzultace svých preferencí ještě před samotnou koupí zájezdu a oceňují možnost klást otázky. Kvalitní webové stránky a online katalogy jsou tak často jen jakousi vstupní branou pro další jednání a podpis smlouvy v kamenné provozovně,“ říká výkonná ředitelka Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Tereza Picková.

Mobilní aplikace pro výběr a nákup dovolené jsou však dle odborníků pro některé cestující velice atraktivní. Využívají je zejména mladí lidé, kteří jsou v používání chytrých telefonů zběhlejší a běžně využívají mobilní bankovnictví.

Dovolená na zelené louce. Rekreanti si během letošního léta v kempech vybírali spíše nocování v chatkách. Stanů a karavanů ubylo hlavně v srpnu, kdy se zhoršilo počasí. Ilustrační foto.
Zahraniční dovolená pro děti? Podle lékařů jsou nejvhodnější evropské země

Náklady na uvedení mobilní aplikace jsou však pro mnoho cestovních kanceláří příliš vysoké. „Mobilní aplikace do nabídky služeb cestovních kanceláří pronikají pozvolna, ve svých nabídkách je reflektují především ty velké. Důvodem je větší kapitál nutný pro jejich vývoj,“ vysvětluje Picková.

Bodují tak prozatím především aplikace, které usnadní samotný pobyt a přípravu na cestu. U Čechů jsou stále populárnější nejen online průvodci s tipy na zajímavá místa, ale i praktické programy.

„V naší mobilní aplikaci má klient všechny důležité informace a dokumenty stále u sebe, a to včetně průvodce vybranou destinací, kterého může používat i v místech bez možnosti připojení na internet,“ říká Tůma z cestovní agentury Invia. Cestovatelé si tak dnes mohou pohodlně koupit vstupné, jízdenky nebo zařídit pojištění.

„Registrujeme velký zájem uživatelů o nastavení služeb v mobilních aplikacích pro cestování. Zákazník si díky nim mimo jiné může zařídit i cestovní pojištění, které má v tomto období svojí prodejní špičku,“ konstatuje Veronika Exnerová ze společnosti Vodafone.

Ilustrační foto
Jak přežít prázdniny? Nezvěte si zloděje a seznamte se s Drozdem