VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dráhy chtějí revitalizovat vagony za 125 milionů

Praha - Koženku na sedadlech ve vagónech druhé třídy by měla nahradit textilie. Rekonstrukce by se měly dočkat také záchody.

26.8.2011 1
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Milan Jaroš

České dráhy vypsaly výběrové řízení na revitalizaci stovky rychlíkových vagónů druhé třídy. Společnost hodnotu zakázky odhaduje na 125 milionů korun. Revitalizace je plánovaná do zimy 2012/2013. Nové vozy mají zlepšit úroveň cestování na dálkových tratích v Česku. Sdělil to dopravce, který bude ještě letos čelit nástupu konkurence v osobní železniční dopravě.

"Opraveny budou sedáky a koženka bude nahrazena příjemnějšími a pohodlnějšími textilními potahy. V celém voze budou nové povrchy podlah a stěn. Okna a nástupní dveře budou vyměněny za nové, což zlepší tepelnou pohodu ve vozech především v zimním období. Velkou pozornost věnujeme rekonstrukci záchodů včetně výměny velké části jejich vybavení," popsal změny ve vybavení vozů náměstek pro osobní dopravu Antonín Blažek.

Zakázka navazuje na na revitalizaci 110 rychlíkových vozů různého typu, které jsou již více než z poloviny v provozu, uvedl dopravce. České dráhy již nasazují více než 60 revitalizovaných vozů z předchozích zakázek na rychlíkové spoje především z Prahy do Českých Budějovic přes Příbram a Písek a z Prahy do Chebu přes Plzeň i Ústí nad Labem. Několik vozů je již v provozu také na Moravě v depu v Brně.

Na trh vstoupila konkurence

Snaha Českých drah o obnovu vozového parku v dálkové dopravě souvisí se vstupem konkurenčních společností na trh. Nové vozy určené pro trať Praha - Ostrava v minulých dnech představil majitel firmy Student Agency Radim Jančura, který chce provoz pod značkou RegioJet zahájit v průběhu září. Konkurovat Českým drahám se chystá i podnikatel Leoš Novotný, který se svou společností Leo Express uvažuje o vstupu na trh na konci příštího roku.

České dráhy se na modernizaci vagonů pro dálkovou osobní dopravu soustřeďují poté, co v uplynulých letech uzavřely sérii kontraktů na obnovu regionálních vlaků v objemu téměř 15 miliard Kč. "Pokud bychom chtěli v následujícím období vyměnit všechny starší vagony, kterých ČD mají 3000 a které jsou v průměru staré přes 30 let, vyžádalo by si to investice ve výši zhruba 150 miliard korun," řekl mluvčí společnosti Petr Šťáhlavský.

Rozšiřování a modernizaci vozového parku umožnily Českým drahám dlouhodobé smlouvy o provozu osobní dopravy z roku 2009. Na nákup a opravy lokomotiv a vagónů firma získala peníze také z dluhopisů; v červnu vydala dluhopisy za 300 milionů eur (asi 7,3 miliardy korun). Pro letošní rok firma plánuje do obnovy vagonů, lokomotiv a vlakových souprav investovat až 8,6 miliardy korun.

Čtěte také: Na kolejích se objeví první žlutý RegioJet

Autor: ČTK

26.8.2011 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Ilustrační fotografie.

Akademici odmítají děkana. Opisoval

Předseda ČSSD Bohuslav Sobotka
2 10

Analytici: Když ČSSD zvýší daně, lidé budou podvádět

AKTUALIZOVÁNO

Labe v Pardubicích vyplavilo mrtvolu ženy

Řeka Labe v Pardubicích vyplavila ve čtvrtek ráno mrtvé tělo. Voda mohla mrtvou ženu přivést z Labe či Chrudimky. Policie pátrá po totožnosti.

Nový objev! Planety kousek od Země mohou být plné života

Nová soustava má hned sedm planet, navíc tři z nich mohou být obyvatelné. To je objev, který rozhýbal vědecké kruhy.

DOTYK.CZ

Chyťte doktora! Nemocnice kupují lékaře už během studia. Nabízí jim i sto tisíc

Více než třetina špitálů láká adepty medicíny na štědrá stipendia, vyplývá z ankety regionálních redakcí Deníku. Další nemocnice to plánují.

FOTO: Na Šumavě řádili vlci. Dokázali zabít statného jelena

Mrtvý jelen, kterého se podařilo najít nedaleko Borových Lad na rozhraní Klatovska a Prachaticka, podle všeho výrazně ovlivní novodobý pohled na vlky na Šumavě. Dosud totiž měli ochránci přírody potvrzené zprávy jen o dvou jedincích, kteří se pohybovali nezávisle na sobě na velkém území. Tohoto jelena ale nejspíše ulovili dva, možná i tři vlci společně.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies