VYBERTE SI REGION

Dráhy chtějí revitalizovat vagony za 125 milionů

Praha - Koženku na sedadlech ve vagónech druhé třídy by měla nahradit textilie. Rekonstrukce by se měly dočkat také záchody.

26.8.2011 1
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Milan Jaroš

České dráhy vypsaly výběrové řízení na revitalizaci stovky rychlíkových vagónů druhé třídy. Společnost hodnotu zakázky odhaduje na 125 milionů korun. Revitalizace je plánovaná do zimy 2012/2013. Nové vozy mají zlepšit úroveň cestování na dálkových tratích v Česku. Sdělil to dopravce, který bude ještě letos čelit nástupu konkurence v osobní železniční dopravě.

"Opraveny budou sedáky a koženka bude nahrazena příjemnějšími a pohodlnějšími textilními potahy. V celém voze budou nové povrchy podlah a stěn. Okna a nástupní dveře budou vyměněny za nové, což zlepší tepelnou pohodu ve vozech především v zimním období. Velkou pozornost věnujeme rekonstrukci záchodů včetně výměny velké části jejich vybavení," popsal změny ve vybavení vozů náměstek pro osobní dopravu Antonín Blažek.

Zakázka navazuje na na revitalizaci 110 rychlíkových vozů různého typu, které jsou již více než z poloviny v provozu, uvedl dopravce. České dráhy již nasazují více než 60 revitalizovaných vozů z předchozích zakázek na rychlíkové spoje především z Prahy do Českých Budějovic přes Příbram a Písek a z Prahy do Chebu přes Plzeň i Ústí nad Labem. Několik vozů je již v provozu také na Moravě v depu v Brně.

Na trh vstoupila konkurence

Snaha Českých drah o obnovu vozového parku v dálkové dopravě souvisí se vstupem konkurenčních společností na trh. Nové vozy určené pro trať Praha - Ostrava v minulých dnech představil majitel firmy Student Agency Radim Jančura, který chce provoz pod značkou RegioJet zahájit v průběhu září. Konkurovat Českým drahám se chystá i podnikatel Leoš Novotný, který se svou společností Leo Express uvažuje o vstupu na trh na konci příštího roku.

České dráhy se na modernizaci vagonů pro dálkovou osobní dopravu soustřeďují poté, co v uplynulých letech uzavřely sérii kontraktů na obnovu regionálních vlaků v objemu téměř 15 miliard Kč. "Pokud bychom chtěli v následujícím období vyměnit všechny starší vagony, kterých ČD mají 3000 a které jsou v průměru staré přes 30 let, vyžádalo by si to investice ve výši zhruba 150 miliard korun," řekl mluvčí společnosti Petr Šťáhlavský.

Rozšiřování a modernizaci vozového parku umožnily Českým drahám dlouhodobé smlouvy o provozu osobní dopravy z roku 2009. Na nákup a opravy lokomotiv a vagónů firma získala peníze také z dluhopisů; v červnu vydala dluhopisy za 300 milionů eur (asi 7,3 miliardy korun). Pro letošní rok firma plánuje do obnovy vagonů, lokomotiv a vlakových souprav investovat až 8,6 miliardy korun.

Čtěte také: Na kolejích se objeví první žlutý RegioJet

Autor: ČTK

26.8.2011 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

Politici nechápou, co je věda, jak funguje, říká nositel Nobelovy ceny za fyziku

Brno - Vědci se musí místo výzkumu věnovat papírování, kritizoval nositel Nobelovy ceny za fyziku Claude Cohen-Tannou-dji. „Moje děti se věnují vědě také a tráví šedesát procent času sepisováním zpráv," řekl ve čtvrtek fyzik publiku na VUT v Brně.

Taneční soutěž StarDance vyhrál Piškula před Bankem a Plodkovou

Praha - Vítězem osmé řady taneční soutěže StarDance se stal herec Zdeněk Piškula, který tančil s Veronikou Lálovou. Ve finále dnes předstihl lyžaře Ondřeje Banka s Evou Krejčířovou. Třetí skončila v diváckém hlasování herečka Jana Plodková s Michalem Padevětem. Odborná porota v přímém přenosu České televize ohodnotila stejným počtem bodů dnešní výkony Piškuly a Plodkové, Bank v tomto pořadí zůstal třetí.

Veterinární správa varuje chovatele před ptačí chřipkou

Benešov – Odbor životního prostředí na základě výzvy Státní veterinární správy upozornil občany a zvláště drobnochovatele drůbeže na výskyt ptačí chřipky. „V současné době se už v několika státech Evropy objevila řada případů vysoce patogenní ptačí chřipky u volně žijících ptáků i v chovech drůbeže," uvedl vedoucí odboru Tomáš Heřmánek.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies