„Také u jiných spojů je dnes běžné, že mají zařazen pouze jeden vůz první třídy," uvedl mluvčí Českých drah Petr Štáhlavský. Rozdíl mezi první a druhou třídou u rychlovlaků pendolino spočívá pouze v servisu a barvě potahů, připustil mluvčí. Změna vozidla z první na druhou třídu si tak nevyžádá náklady spojené s konstrukčními změnami, protože typ sedaček a rozestupy mezi nimi jsou u obou tříd stejné.

Kromě bezplatného občerstvení a denního tisku je tak rozdíl mezi třídami dán především cenou. Zatímco obyčejná jízdenka mezi Prahou a Ostravou ve druhé třídě vyjde na 295 korun bez rezervace, za jízdu první třídou si ČD účtují 687 korun. K ceně je nutné ještě připočíst 200 korun za povinnou místenku. Ta je v současnosti kvůli letní akční nabídce snížena na 35 korun a v případě nákupu jízdenky přes internet je bezplatná.