Stoupající počet zákazníků dávají České dráhy do souvislosti s obměnou vozového parku. Vloni dopravce investoval do nákupu a modernizace vozidel zhruba osm miliard korun, čímž průměrné stáří vozidel snížil o rok na 25,4 roku. Letos ČD za modernizaci podle mluvčího společnosti Petra Šťáhlavského zaplatí o miliardu méně. Do provozu uvedou zhruba 200 nových či modernizovaných lokomotiv, vozů a vlakových jednotek.

Nejvyšší nárůsty počtu cestujících dopravce zaznamenal na příměstských linkách a zároveň v dálkových rychlících a v mezinárodní dopravě. "Největší přírůstky zaznamenáváme na trase Praha - Brno, kde přepravujeme meziročně o více než 50 procent cestujících více," uvedl Šťáhlavský. Důvodem pro nárůst cestujících právě na této trati může být zavedení nižších akčních cen. Ty národní dopravce zavedl na tratích mezi Prahou a Brnem, Zlínem, Ostravou a Hradcem Králové tři dny po zahájení provozu konkurenční společnosti RegioJet. Na popud jejího majitele Radima Jančury se cenovou politikou ČD zabývá antimonopolní úřad.

České dráhy vloni hospodařily se ziskem 491,2 milionu Kč, zatímco v roce 2010 byly ve ztrátě 980,7 milionu Kč. Ke kladným hospodářským výsledkům jim pomohl zejména prodej zbytného majetku. Vozový park Českých drah v současnosti tvoří 5150 lokomotiv, vozů a vlakových jednotek. V současnosti dopravce zaměstnává zhruba 16.000 lidí.