VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dráhy zmodernizují vagóny za miliardu

Praha – Cestování tuzemskými vlaky by mělo být o něco příjemnější než dosud. České dráhy chystají modernizací vagónů za více než jednu miliardu korun.

6.1.2010 16
SDÍLEJ:
Fotogalerie
4 fotografie

Modernizovaný vůz - První třídaFoto:

„Vedle vozů pro mezistátní vlaky a spoje InterCity projdou „omlazovací kůrou“ i velké osobní vagóny pro motorové rychlíky a osobní vlaky,“ uvedl náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu Antonín Blažek a dodal:

Co se změní?

„Tyto vagóny dostanou nové nástupní dveře ovládané tlačítky a za jízdy blokované proti otevření, nový interiér s pohodlnějšími, látkou potaženými sedačkami, přestavěn bude systém WC a dosazen bude audiovizuální informační systém. Na rozdíl od expresních vagónů ale nebudou osazeny klimatizací.“

České dráhy již koncem loňského roku 2009 vypsaly výběrové řízení na modernizaci 66 těchto vozů za zhruba 750 milionů korun. Několik desítek modernizovaných vozů tohoto typu již jezdí například na tratích z Prahy do Rakovníka nebo na jižní Moravě. Další vozy se podívají například na vlaky z Prahy do Turnova, budou zařazeny do souprav s motorovými vozy na jihu Moravy nebo ve východních Čechách.

Na řadě je EuroCity a InterCity

„Po dokončení tohoto projektu již nebudou u Českých drah staré nemodernizované velké čtyřnápravové osobní vozy pro motorové vlaky,“ dodal mluvčí drah Petr Šťáhlavský. Další peníze dráhy chtějí investovat do modernizace vagonů EuroCity a InterCity i méně rozsáhlé obnovy osobních vagonů, takzvanou revitalizaci. „Revitalizace vozů je nejrychlejší a nejméně nákladný postup jak zlepšit kulturu cestování,“ uvedl náměstek Blažek a uzavřel:

„Půjde především o přečalounění sedáků, výměnu koženky za příjemnější textilní potahy, výměnu podlah, opravu oken a WC nebo obnovu vnitřních stěn.“ Náklady na revitalizaci jednoho vozu by se měla pohybovat od několika stovek tisíc korun do 3 milionů podle rozsahu úprav. „V roce 2010 předpokládáme revitalizaci necelé stovky osobních vozů ve finančním objemu kolem 100 milionů korun. Další revitalizace budou probíhat i v dalších letech,“ zmínil mluvčí Šťáhlavský.

Autor: Dalibor Dostál

6.1.2010 VSTUP DO DISKUSE 16
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

eet
6

EET: obchodníci s obuví mají strach ze sankcí a kontrol

Výhled na České středohoří. Vzadu Milešovka
0 14

Obludné plány na zastavění vrcholu Milešovky šly k ledu

Co je nepřijatelné? Večerní emaily nebo zdrobněliny v doméně

Lidé často v elektronické komunikaci podceňují pravidla slušného chování. Ať se jedná o emaily, esemesky nebo internetové diskuse. Jak na úřední mail?

Lidl dramaticky zvyšuje nástupní mzdu a srovnává platy v regionech

Praha - Diskontní řetězec Lidl zvýší od 1. března nástupní mzdu zaměstnanců v obchodech o 25 procent, ta tak dosáhne 23 333 korun při čtyřicetihodinovém úvazku. Průměrná mzda prodavačů a pokladních bude při stejném úvazku 24 897 Kč.

AUTOMIX.CZ

PŘEHLEDNĚ: Proč se škodovky jmenují, jak se jmenují?

Od konce 80. let česká automobilka Škoda svoje modely označuje výhradně slovními názvy. Na začátku této éry byl samozřejmě Favorit.

DOTYK.CZ

Příjmy začínajících vědců jsou pod hranicí chudoby

V České republice je přibližně 25 tisíc doktorandů. Mnozí na začátku studia pomýšlí na vědeckou dráhu. Ve vědě je přitom čím dál víc důležitá mezinárodní spolupráce. Podle slov předsedkyně České asociace doktorandek a doktorandů Kateřiny Cidlinské však českým studentům současný systém nedovoluje být na této mezinárodní úrovni zcela konkurenceschopní.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies