Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dráhy zmodernizují vagóny za miliardu

Praha – Cestování tuzemskými vlaky by mělo být o něco příjemnější než dosud. České dráhy chystají modernizací vagónů za více než jednu miliardu korun.

6.1.2010 16
SDÍLEJ:

Modernizovaný vůz - První třídaFoto:

„Vedle vozů pro mezistátní vlaky a spoje InterCity projdou „omlazovací kůrou“ i velké osobní vagóny pro motorové rychlíky a osobní vlaky,“ uvedl náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu Antonín Blažek a dodal:

Co se změní?

„Tyto vagóny dostanou nové nástupní dveře ovládané tlačítky a za jízdy blokované proti otevření, nový interiér s pohodlnějšími, látkou potaženými sedačkami, přestavěn bude systém WC a dosazen bude audiovizuální informační systém. Na rozdíl od expresních vagónů ale nebudou osazeny klimatizací.“

České dráhy již koncem loňského roku 2009 vypsaly výběrové řízení na modernizaci 66 těchto vozů za zhruba 750 milionů korun. Několik desítek modernizovaných vozů tohoto typu již jezdí například na tratích z Prahy do Rakovníka nebo na jižní Moravě. Další vozy se podívají například na vlaky z Prahy do Turnova, budou zařazeny do souprav s motorovými vozy na jihu Moravy nebo ve východních Čechách.

Na řadě je EuroCity a InterCity

„Po dokončení tohoto projektu již nebudou u Českých drah staré nemodernizované velké čtyřnápravové osobní vozy pro motorové vlaky,“ dodal mluvčí drah Petr Šťáhlavský. Další peníze dráhy chtějí investovat do modernizace vagonů EuroCity a InterCity i méně rozsáhlé obnovy osobních vagonů, takzvanou revitalizaci. „Revitalizace vozů je nejrychlejší a nejméně nákladný postup jak zlepšit kulturu cestování,“ uvedl náměstek Blažek a uzavřel:

„Půjde především o přečalounění sedáků, výměnu koženky za příjemnější textilní potahy, výměnu podlah, opravu oken a WC nebo obnovu vnitřních stěn.“ Náklady na revitalizaci jednoho vozu by se měla pohybovat od několika stovek tisíc korun do 3 milionů podle rozsahu úprav. „V roce 2010 předpokládáme revitalizaci necelé stovky osobních vozů ve finančním objemu kolem 100 milionů korun. Další revitalizace budou probíhat i v dalších letech,“ zmínil mluvčí Šťáhlavský.

Autor: Dalibor Dostál

6.1.2010 VSTUP DO DISKUSE 16
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Stephen Bannon.
8

Odcházející stratég Washingtonu: Trumpovo prezidenství je u konce

Melbourne, ilustrační foto
6 10

Kde se žije nejlépe? Vítězí Melbourne a Vídeň. Praha uzavírá šestou desítku

AKTUALIZUJEME / SLEDUJEME ON-LINE

Noční bouřka se prohnala Hradeckem, u Vlachova Březí zavřela silnici

Bouřka, která se prohnala zemí, neušetřila ani Jindřichohradecko. Několik tisícovek domácností v jižních Čechách je stále bez elektřiny. Mimo provoz také stále zůstávají některé železniční tratě.

Smršť zranění kosí hvězdy. Jsou tenisté přepracovaní?

Na kurtech připomínají nezničitelné superhrdiny. Roger Federer, Novak Djokovič, Andy Murray ti všichni umějí s tenisovou raketou v ruce věci, nad kterými se méně talentovaným jedincům tají dech. Přesto to ale jsou normální lidé, ne nezničitelné stroje na úspěchy. Poslední týdny to dokazují víc než kdy jindy.

AUTOMIX.CZ

Sen chalupářů. Nadšenec si z VW postavil pojízdnou chatku, jezdí až 160 km/h

Proč jezdit na chatu, když můžete jezdit přímo s chatou? Tohle sice nebyla záminka pro stavbu tohoto kuriózního vozidla, ale na pojízdné chatce si najde výhody snad každý. Je dílem britského mechanika a trochu překvapivě opravdu může i na silnici.

Jiří Kajínek nazul kopačky a hrál fotbal za rodné Prachovice

Páteční přátelské utkání prachovických fotbalistů s třemošnickým týmem recesistů vzbudilo rozruch. Proč? V prachovickém dresu nastoupil na stadion asi nejznámější rodák této obce – Jiří Kajínek.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení