VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dráhy zmodernizují vagóny za miliardu

Praha – Cestování tuzemskými vlaky by mělo být o něco příjemnější než dosud. České dráhy chystají modernizací vagónů za více než jednu miliardu korun.

6.1.2010 16
SDÍLEJ:
Fotogalerie
4 fotografie

Modernizovaný vůz - První třídaFoto:

„Vedle vozů pro mezistátní vlaky a spoje InterCity projdou „omlazovací kůrou“ i velké osobní vagóny pro motorové rychlíky a osobní vlaky,“ uvedl náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu Antonín Blažek a dodal:

Co se změní?

„Tyto vagóny dostanou nové nástupní dveře ovládané tlačítky a za jízdy blokované proti otevření, nový interiér s pohodlnějšími, látkou potaženými sedačkami, přestavěn bude systém WC a dosazen bude audiovizuální informační systém. Na rozdíl od expresních vagónů ale nebudou osazeny klimatizací.“

České dráhy již koncem loňského roku 2009 vypsaly výběrové řízení na modernizaci 66 těchto vozů za zhruba 750 milionů korun. Několik desítek modernizovaných vozů tohoto typu již jezdí například na tratích z Prahy do Rakovníka nebo na jižní Moravě. Další vozy se podívají například na vlaky z Prahy do Turnova, budou zařazeny do souprav s motorovými vozy na jihu Moravy nebo ve východních Čechách.

Na řadě je EuroCity a InterCity

„Po dokončení tohoto projektu již nebudou u Českých drah staré nemodernizované velké čtyřnápravové osobní vozy pro motorové vlaky,“ dodal mluvčí drah Petr Šťáhlavský. Další peníze dráhy chtějí investovat do modernizace vagonů EuroCity a InterCity i méně rozsáhlé obnovy osobních vagonů, takzvanou revitalizaci. „Revitalizace vozů je nejrychlejší a nejméně nákladný postup jak zlepšit kulturu cestování,“ uvedl náměstek Blažek a uzavřel:

„Půjde především o přečalounění sedáků, výměnu koženky za příjemnější textilní potahy, výměnu podlah, opravu oken a WC nebo obnovu vnitřních stěn.“ Náklady na revitalizaci jednoho vozu by se měla pohybovat od několika stovek tisíc korun do 3 milionů podle rozsahu úprav. „V roce 2010 předpokládáme revitalizaci necelé stovky osobních vozů ve finančním objemu kolem 100 milionů korun. Další revitalizace budou probíhat i v dalších letech,“ zmínil mluvčí Šťáhlavský.

Autor: Dalibor Dostál

6.1.2010 VSTUP DO DISKUSE 16
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Hasiči na brnířovské návsi čerpají vodu pro boj s ohněm.
AKTUALIZUJEME
14

Požár na Domažlicku zasáhl asi tři hektary lesa

Ilustrační foto.
29

Provozovatel kiosku u Pekla skončil kvůli EET. Hledá se náhrada

Poslední rozhovor Věry Špinarové pro Deník: Stále miluji živá vystoupení

/ROZHOVOR/ Připomeňte si spolu s námi Věru Špinarovou v posledním velkém rozhovoru, který poskytla Deníku loni v prosinci - tři dny před svými půlkulatými narozeninami. Rozjímala tehdy například nad vánoční svátky, které měla moc ráda. Jen se jí nelíbil ten shon a nakupování…

DOTYK.CZ

Zbloudilé kulky v Riu: Násilí v brazilských ulicích má čím dál více obětí

Jedné letní noci šla brazilská rodina do restaurace v Iraja, v severní části Ria de Janeira. Pár nechal svoji dvouletou dceru Sofii hrát si na venkovním hřišti. Prostor byl chráněn od ulice bránou, takže se zdál ve městě s šokující mírou kriminality ještě relativně bezpečný. Bezpečí je v Riu stále jedním z hlavních témat. Iraja, kde bydlí hlavně příslušníci střední třídy, je obklopena nejvíce násilnými oblastmi a zločinci jsou tam poměrně aktivní.

Sexuální asistentky poskytly postiženým zatím 250 asistencí

Pětice sexuálních asistentek, jejichž služby využívají lidé s postižením či senioři, poskytla za téměř rok a půl svého působení na 250 asistencí. Na speciálně vyškolené pracovnice se obracejí nejen přímo klienti, ale také jejich příbuzní i zařízení pro handicapované. Společnost počítá do budoucna s vyškolením dalších asistentek, ale také asistentů.

Útočník z Londýna neměl vazby na IS

Britská policie nenašla žádné důkazy svědčící o tom, že by útočník z Londýna Khalid Masood měl vazby na radikály z takzvaného Islámského státu (IS) nebo Al-Káidy. Muž, který minulou středu u britského parlamentu zabil čtyři lidi a dalších 50 zranil, se ale zajímal o džihád, uvedla policie.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies