VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dráhy: Zpoždění měl loni každý 13. vlak

Praha – Zhruba každý 13. vlak, který loni vypravily České dráhy, měl zpoždění. Předloni to byl každý jedenáctý. Za třetinu všech zpoždění na železnici mohly nenadálé události, například nehody či kalamity.

19.1.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK

Nejméně spolehlivé spoje byly vnitrostátní i mezinárodní rychlíky, z nichž zhruba každý pátý nedodržel jízdní řád. Informoval o tom mluvčí dopravce Petr Šťáhlavský.

U rychlíků a dálkových vlaků kategorií EuroCity, InterCity, Expres mělo loni v závislosti na typu soupravy zpoždění 13,3 až 22,4 procenta vlaků. Ve srovnání s předchozím rokem 2010 se přitom jejich přesnost o tři až pět procent zlepšila. Přesto přibližně každý pátý až osmý spoj přijel či odjel později.

U vnitrostátních osobních a spěšných vlaků měl zpoždění přibližně každý 14. spoj. V roce 2010 to byl každý jedenáctý. Nejlépe si vedla Pendolina, u nichž nabral časový „skluz“ cca každý 22. vlak, ještě předloni to byl každý 13. Za zpožděný vlak se přitom ve všech případech považovaly soupravy, která se proti jízdnímu řádu opozdí o více než pět minut.

Nejčastější příčina zpoždění

„Tradičně nejčastější příčinou zdržení vlaků jsou takzvané zásahy vyšší moci, kam spadají například nehody na železničních přejezdech, usmrcení osob v kolejišti nebo mimořádné povětrnostní vlivy, jako jsou povodně a větrné smrště,“ uvedl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. Tyto vlivy podle dopravce mohou zhruba za třetinu všech zpoždění na železnici. Druhou nejčastější příčinou je prý čekání na přípoj. Naopak poruchy kolejových vozidel mají na zpoždění vliv relativně malý, způsobí zhruba 4,5 procenta všech případů nedodržení jízdního řádu.

České dráhy podle letošního jízdního řádu denně vypraví přes 7000 spojů. Od loňského prosince společnost přistoupila na evropský systém odškodnění cestujících za závažná zpoždění. Pasažéři tak nově mohou po hodinovém čekání na spoj požadovat po dopravci vrácení peněz.

Autor: ČTK

19.1.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Komerční banka

Přechod k jiné bance bude od března snazší

Ilustrační foto
3

Vlk samotář útočil v Bílých Karpatech. Zardousil při tom 14 ovcí

Nemocnice se propadají do dluhů. Bez injekcí z krajů by neměly na provoz

/INFOGRAFIKA/ Nemocnice jsou na tom stále hůř, přestože účty pojišťoven bobtnají – jen za poslední dva roky se jejich přebytky navýšily o 11,5 miliardy korun. Kde je problém? Experti tvrdí, že je české zdravotnictví špatně nastaveno.

Obejít EET? Každá sedmá provozovna na Královéhradecku porušila zákon

Neodeslání údajů či nevystavení účtenky. To byly nejčastější prohřešky podnikatelů u elektronické evidence tržeb (EET), na které přišli kontroloři z Finančního úřadu. Ti od prosince do poloviny února udělali 220 kontrol a zjistili 30 pochybení.

Kdo neumí, ten učí? Může to být ale naopak

Ministerstvo školství chce, aby všude před tabulí stáli kvalitní lidé, kteří rozumějí svému oboru a zároveň mají požadované pedagogické vzdělání. Ne vždy se to potkává s realitou. Kvalifikovaných učitelů matematiky, fyziky a chemie je kupříkladu velký nedostatek. Nejde o planý poplach, neboť zatímco před revolucí třeba obor učitelství fyziky na Matematicko-fyzikální fakultě UK absolvovalo na 150 lidí ročně, v posledních letech je to necelá desítka.

SpaceX poletí na Měsíc. Dopraví tam dva pasažéry

Soukromá americká společnost SpaceX příští rok uskuteční let k Měsíci, do jehož blízkosti dopraví dva lidi, kteří si cestu objednali. Oznámil to v pondělí šéf firmy Elon Musk, aniž prozradil podrobnosti o svých klientech či ceně za let. Půjde o první výpravu do těchto míst od doby, co americká vesmírná agentura NASA ukončila mise modulů Apollo před zhruba půl stoletím.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies