VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Drtinová představila nový internetový projekt a kritizovala Českou televizi

Praha – Bývalá moderátorka České televize (ČT) Daniela Drtinová dnes přiblížila nový internetový projekt, za kterým stojí spolu s dalšími lidmi z ČT. Při současném jednání s vydavatelstvím Economia si údajně stanovili tři podmínky, za kterých by spolupráce při tvorbě videoobsahu mohla fungovat. Drtinová to uvedla na dnešní konferenci o Koncentraci mediální moci na Právnické fakultě UK. Mezi důvody k odchodu z televize uvedla podezření z napojení některých lobbistů na ČT. Spekulace o takových vlivech ale ČT následně odmítla jako nepodložené a lživé.

16.4.2014 9
SDÍLEJ:

Daniela DrtinováFoto: Deník/Milan Jaroš

Skupina novinářů, připravujících v České televizi zpravodajské pořady Události, komentáře nebo Interview 24, se v uplynulých měsících rozhodla odejít a přenést videoobsah a rozhovory na internet. K důvodům podle Drtinové patřilo mimo jiné riziko nebo podezření, že se zájmové politické nebo obchodní skupiny koncentrují a realizují skrz propracovaný systém i ve veřejnoprávních médiích.

„Co je podle mě nebezpečné, že se to děje netransparentně a nepřiznaně," uvedla. Je to podle ní nebezpečnější než například koupě mediální skupiny Mafra Agrofertem současného ministra financí Andreje Babiše, u něhož jsou tyto kroky čitelné. Není podle ní nutné sahat ke konspiračním teoriím o propojení velkých skupin a České televize, ale je prý možné vycházet z toho, co se dá prokázat, a to rizikové napojení některých vlivových agentur s obchodními zájmy na ČT.

Spekulace o politických tlacích ČT odmítá

Česká televize kritiku odmítla mimo jiné s odvoláním na analýzy vypracované po loňském podnětu redaktorů ČT, mezi nimiž byla i Drtinová. Podle výsledků analýzy je zpravodajství České televize vyvážené a objektivní. „Spekulace o neurčitých politických či jiných vlivech, o kterých Daniela Drtinová často hovoří, jsou tak nepodložené, lživé a je nutné je odmítnout. Zároveň považujeme za nepřijatelné, aby byla využívána kritika veřejnoprávního zpravodajství jako prostředek pro zviditelnění soukromého projektu," řekla mluvčí televize Alžběta Plívová.

Podle Drtinové by bylo ideální nový projekt vystavět zcela na zelené louce, protože jinak vzniká podezření na ovlivňování ze strany vlastníka. „My jsme tedy hledali cestu, jak si uchovat nezávislost v rámci nějaké investorské skupiny. Nakonec jsme si stanovili tři podmínky, které pro nás byly nepřekročitelné," zmínila Drtinová. Je to vytvoření vlastní firmy, smlouva o redakční nezávislosti a striktní oddělení činnosti od nejrůznějších PR a vlivových agentur.

Skupinu vedle Drtinové dále tvoří moderátor Martin Veselovský, editoři Jan Rozkošný, Jan Ouředník a Lenka Vinšová. Nejprve byli osloveni několika mediálními společnostmi, nyní jednají pouze s vydavatelskou společností Economia podnikatele Zdeňka Bakaly.

Autor: ČTK

16.4.2014 VSTUP DO DISKUSE 9
SDÍLEJ:
Alexej Navalnyj
2 6

Soud uložil Navalnému 15 dní vězení, kladl prý odpor policii

Předseda KDU-ČSL a místopředseda vlády Pavel Bělobrádek (vpravo) a 1. místopředseda strany a ministr zemědělství Marian Jurečka.
12 8

Devět procent. Lidovci a STAN by se do Sněmovny společně nedostali

AKTUALIZOVÁNO

Smrt Špinarové její kolegy z branže zasáhla. Zpívala do posledního dechu, říkají

Zpěvačka Věra Špinarová zemřela ve věku 65 let v neděli v pražské motolské nemocnici. Ve středu zkolabovala při koncertu v Čáslavi, měla zástavu srdce.

Zeman jmenuje Havlíčka ministrem průmyslu příští týden

Prezident Miloš Zeman jmenuje příští týden novým ministrem průmyslu a obchodu Jiřího Havlíčka. Havlíček to řekl po dnešní schůzce s prezidentem na Pražském hradě. Termín jmenování oznámí Pražský hrad.

AKTUALIZOVÁNO

Dva lidé a firma čelí obžalobě za podplácení v České poště

Pražské vrchní státní zastupitelství v pondělí podalo obžalobu na dva lidi a jednu firmu za korupci v souvislosti se zajištěním bezpečnostních služeb pro Českou poštu. Na webu o tom informoval dozorující státní zástupce Zdeněk Matula. Za podplácení úřední osoby hrozí obviněným až šestileté vězení, propadnutí majetku nebo peněžitý trest. Podle dřívějších informací se kauza týká firmy Alkom.

Porno na počítači prezidenta. Národní bezpečnostní úřad o tom nevěděl

Pražský hrad se v případě dětské pornografie, kterou podle prezidenta Miloše Zemana někdo nainstaloval na jeho počítač v Lánech, na Národní bezpečnostní úřad (NBÚ) neobrátil. Mluvčí úřadu Radek Holý řekl, že daný počítač zřejmě nespadá pod zákon o kybernetické bezpečnosti. Povinnost obrátit se na úřad tak Hrad neměl.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies