VYBERTE SI REGION

dTest žaluje O2 kvůli změnám podmínek datových tarifů

Praha - Spotřebitelská organizace dTest podala žalobu na mobilního operátora O2 kvůli změnám podmínek u datových tarifů. O2 nebude od poloviny července klientům, kteří vyčerpají datový limit, zpomalovat mobilní internetové připojení, ale bez přikoupení dat je od internetu rovnou odpojí. Zákazníci nebyli podle dTestu včas informování, což organizace považuje za protiprávní jednání.

12.7.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Alena Kaňková

"Vyjednávání s O2 nevedlo k tomu, aby operátor změnil svůj postoj, a proto dTest podává žalobu na zdržení se protiprávní činnosti vůči spotřebitelům," uvedl dTest. Organizace žalobu podala dnes k Obvodnímu soudu pro Prahu 4. Zákon o ochraně spotřebitele umožňuje spotřebitelským organizacím podobné žaloby podávat.

Operátor podmínky změní k 15. červenci. Zákazníkům s velkou spotřebou dat nabídne možnost automatické obnovy datového limitu, možnost přikoupení dat v rámci jednorázového balíčku a nebo si mohou nastavit jiný vhodnější datový tarif. Před vyčerpáním limitu bude operátor klienty varovat prostřednictvím SMS.

Podle dTestu jde ale o podstatnou změnu uzavřené smlouvy. Zákazníci prý měli být informováni, že smlouvu mohou k datu účinnosti změny ukončit, což se nestalo. V žalobě dTest navrhuje, aby soud označil změnu podmínek a ceníku O2 za protiprávní a zakázal mu ji na spotřebitelích uplatňovat. "Soud by tak vlastně vrátil ceník do stavu před 15. červencem. Celá situace by se bývala mohla vyřešit, kdyby operátor informoval své zákazníky o možnosti ukončit smlouvu a nechal odejít bez sankcí ty, kterým se změna nelíbí," uvedl právní poradce dTestu Miloš Borovička.

Žaloba nemá přímý vliv na jednotlivé zákazníky a nelze se k ní individuálně přidat. Pokud ale soud rozhodne o protiprávnosti jednání operátora, může to podle dTestu zpochybnit všechny následovné změny podmínek a smluv. Pravomocný rozsudek by prý mohl sloužit jako jako podklad pro reklamace a námitkové řízení nebo proti vymáhání pokut, které by po zákazníkovi operátor chtěl za předčasné ukončení smlouvy. "Riziko soudního sporu tak na sebe bereme my. Dopadne-li podle našeho návrhu, může pomoci každému, kdo se změnou nesouhlasil," dodal Borovička.

Podobnou opatření, které chystá O2, zavedl již loni T-Mobile u svých levnějších tarifů. Podle operátorů počet zákazníků, kteří překračují datové limity, není příliš velký a pohybuje se kolem čtyř procent.

Český telekomunikační úřad si myslí, že poté, co operátoři získali další frekvence v aukci kmitočtů, není nutné čerpání dat zákazníky jakkoliv omezovat. Odhad průměrné spotřeby dat na jednu SIM kartu využívající datové služby byl v loňském roce v Česku 598 MB, například ve Finsku ale připadá na každou SIM kartu v průměru desetinásobek spotřebovaných dat.

Autor: ČTK

12.7.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Vlevo Lumír Palyza, vpravo Adam Rykala.
7

Ostravská ČSSD páchá harakiri. Uvnitř strany zuří mocenský boj

Z Ferrari 458 Speciale zbyl jen vrak.
5

Poněkud drahý večer. Opilý řidič zdemoloval Ferrari 458 Speciale

Trump: Amerika bude od nynějška na prvním místě

Amerika bude ode dneška na prvním místě, řekl nový prezident Spojených států Donald Trump. Všechna rozhodnutí, která bude vláda přijímat v oblasti obchodu, daní, imigrace či zahraničních vztahů, bude podle Trumpa dělat ve prospěch Američanů a jejich rodin.

AKTUALIZOVÁNO

Nemocných s chřipkou přibylo za jediný týden o deset procent

Počet nemocných, kteří mají chřipku nebo akutní respirační onemocnění, za týden vzrostl o deset procent.

Nejbohatší startupisté v Indii chtějí kapitál, ale ne americkou konkurenci

Zakladatelé největších indických technologických startupových firem Flipkart a Ola, kteří soupeří s americkými konkurenty Amazon a Uber, chtějí, aby byli v zemi ochráněni před americkou konkurencí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies