VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Důvěra v českou ekonomiku v listopadu stoupla na 11,1 bodu

Praha – Důvěra v českou ekonomiku se v listopadu zvýšila o 1,1 bodu na 11,1 bodu. Vrátila se tak na červencovou úroveň. Optimismus vzrostl více mezi podnikateli, u spotřebitelů se důvěra zvýšila mírněji. Informoval o tom dnes Český statistický úřad. V meziročním srovnání důvěra také stoupla.

24.11.2015 AKTUALIZOVÁNO 24.11.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: ČTK

Statistici v průzkumu zjišťují, jak podnikatelé a spotřebitelé odhadují budoucí vývoj své ekonomické situace. Rozdíl mezi pozitivním a záporným hodnocením v procentech je takzvané konjunkturální saldo. U podnikatelů ze říjnové hodnoty 11,9 bodu stouplo v listopadu na 13,1 bodu. V případě spotřebitelů se ukazatel zvýšil z 2,5 bodu na tři body.

„Spotřebitelé vidí ekonomickou situaci nejoptimističtěji od letošního března. Za tím stojí nízké ceny pohonných hmot, nízké úrokové sazby (např. u hypoték), růst mezd a vyhlídky na jeho zrychlení, poměrně stabilní politická a hospodářská situace v zemi a absence akutního vnějšího ohrožení současného zářného růstu českého hospodářství," uvedl hlavní ekonom Roklen Lukáš Kovanda. Dopad pařížských teroristických útoků se projeví podle něj spíše až v prosincových číslech.

Vývoj důvěry v tuzemské ekonomice podle hlavního ekonoma Generali Investments CEE Radomíra Jáče dobře navazuje na výsledky průzkumu podnikatelské aktivity za eurozónu, které byly zveřejněny v pondělí. „Výsledky pro eurozónu jako celek signalizují zrychlení růstu aktivity jak v průmyslu, tak ve službách," uvedl.

Z jednotlivých podnikatelských oblastí stoupla důvěra především ve stavebnictví, v obchodě a ve vybraných odvětvích služeb, v průmyslu se zvýšila mírně. Ve stavebnictví nicméně ukazatel důvěry nadále zůstává v záporných hodnotách.

Spotřebitelé se oproti říjnu méně bojí zhoršení celkové ekonomické situace. „Obavy z jejich vlastní finanční situace a obavy ze zvýšení nezaměstnanosti se v meziměsíčním srovnání nezměnily," uvedl ČSÚ. Na stejné úrovni zůstal i úmysl spotřebitelů spořit, téměř se nezměnily ani obavy lidí z růstu cen.

Před rokem činil souhrnný indikátor důvěry 10,1 bodu, což je o jeden bod níže než nyní. Důvěra podnikatelů proti loňskému listopadu stoupla o 0,8 bodu a u spotřebitelů, u kterých byl loni indikátor důvěry 1,3 body, se zvýšila o 1,7 bodu.

Autor: ČTK

24.11.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO
5

Za německé dálnice budou od roku 2019 platit i osobní auta

Volkswagen Touareg.
AUTOMIX.CZ
10

Sháníte ojeté SUV? Těmto kouskům se raději vyhněte

Dalík obnovu řízení nenavrhl, informace soudu byla chybná

Odsouzený lobbista Marek Dalík obnovu trestního řízení v kauze nákupu pandurů nenavrhl. Pražský městský soud v pátek dementoval svou předchozí informaci o podání návrhu, kterou původně uvedl v justiční databázi a následně i potvrdil. Podle mluvčí soudu Markéty Puci vznikla chyba tak, že právník v jiné, nesouvisející kauze zaslal soudu omylem návrh na obnovu řízení pod spisovou značkou Dalíkova případu.

Proti falšování. Pěstování česneku ohlídá zákon

/INFOGRAFIKA/- Český česnek je unikátní vyšším podílem silic, které mu dávají unikátní chuť a říz. Nad jeho sadbou mají bdít odborníci.

Záhadná smrt v boleslavské nemocnici. Podezřelá ošetřovatelka je ve vazbě

Skon osmaosmdesátileté pacientky Klaudiánovy nemocnice policie vyšetřuje jako možnou vraždu. Z té je podezřelá jednadvacetiletá ošetřovatelka.

AKTUALIZOVÁNO

Madona z Veveří patří církvi, rozhodl znovu soud

Gotický obraz Madony z Veveří patří církvi. V pátek o tom opět rozhodl pražský městský soud, ke kterému se spor vrátil po dovolání Národní galerie (NG). Obraz byl desítky let součástí expozice galerie, v rámci církevních restitucí na něj vznesla nárok římskokatolická farnost Veverská Bítýška. Páteční rozhodnutí je pravomocné.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies