VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Důvěra v českou ekonomiku v prosinci dál vzrostla

Praha - Důvěra v českou ekonomiku v prosinci stoupla na 11,6 bodu, proti listopadu byla výše o 1,5 bodu. Dále tak zrychlila svůj předchozí růst. Zvýšil se optimismus podnikatelů i spotřebitelů. Proti počátku roku se ukazatel důvěry víc než zdvojnásobil. Informoval o tom dnes Český statistický úřad.

29.12.2014 5
SDÍLEJ:

Peníze, ilustrační snímek.Foto: Deník, agentura VLP

„Prosincové výsledky konjunkturálního průzkumu statistického úřadu vyznívají velmi optimisticky. Opět se zlepšuje nálada spotřebitelů i podnikatelského sektoru. V celé ekonomice panuje nejlepší nálada od srpna 2008," uvedl analytik ČSOB Petr Dufek.

Podle hlavního analytika Generali PPF Asset Management Radomíra Jáče se zlepšující se sentiment spotřebitelů promítne do růstu maloobchodních tržeb a obecně do růstu celkové spotřeby domácností.

Celkový ukazatel důvěry podnikatelů proti listopadu vzrostl o 1,5 bodu na 13,8 bodu. Důvěra spotřebitelů se zvýšila také o 1,5 bodu na 2,8 bodu, její růst se ale proti listopadu zpomalil. Snížily se obavy lidí ze zhoršení ekonomické situace v příštím roce, proti listopadu ale mají větší strach z růstu cen.

Pozvolný růst

Souhrnný ukazatel důvěry po celý letošní rok s výjimkou července zvolna rostl. Mezi podnikateli převažovali optimisté nad pesimisty už od ledna, u spotřebitelů hodnocení převážilo ke zlepšení teprve v listopadu, poprvé po víc než 7,5 letech.

Ukazatel důvěry ve stavebnictví se v prosinci v porovnání s předchozím měsícem zvýšil o 2,5 bodu na minus 21,5 bodu, stavebníci tak jako jediní nadále očekávají častěji zhoršení situace než zlepšení. Růst důvěry podle ČSÚ nadále podporovalo příznivé počasí. Stavební firmy sice hodnotily hůře než v listopadu ekonomickou situaci, hlásí ale vyšší poptávku a očekávají, že budou mít víc práce.

V obchodě se důvěra zvýšila o 5,3 bodu na 16,3 bodu, v průmyslu vzrostla o bod na tři body. Průmyslové podniky očekávají pro příští tři měsíce mírné zvýšení výroby a růst zaměstnanosti.

Ve vybraných odvětvích služeb ukazatel důvěry stoupl o 1,4 bodu na 33,7 bodu mimo jiné vlivem zvýšení poptávky

Autor: ČTK

29.12.2014 VSTUP DO DISKUSE 5
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Francouzský satirický časopis Charlie Hebdo novým vydáním ukázal, že se nenechá zastrašit. Tak hodnotí německé deníky první číslo časopisu po krvavém atentátu na redakci z minulého týdne.
AKTUALIZUJEME
6 11

Charlie Hebdo: Policie zadržela 10 podezřelých

Americká letadlová loď Carl Vinson
9 27

Američané jsou v Koreji zatím bezzubí. Nesestřelí balistické střely KLDR

Kdo nemá platnou jízdenku, ať si vystoupí. Cože?!

Od dubna se na problémových linkách městské hromadné dopravy vyskytují takzvaní asistenti přepravy. Mají za úkol dbát na bezpečnost, nepustit do vozidla osoby bez platné jízdenky, se zápachem a pod vlivem alkoholu, nebo je na příští zastávce „vysadit".

Festivaly musí poprvé přejít na EET. Očekávají problémy

Startující festivalová sezóna přinese jejich provozovatelům i zúčastněným prodejcům a stánkařům zásadní změnu: poprvé budou muset evidovat své tržby v elektronickém systému. Zkušenosti z trhů naznačují, že je to může připravit o značnou část tržeb.

Penta pokračuje v zahraničních akvizicích. Podle Dospivy není na prodej

Finanční skupina Penta miliardáře Marka Dospivy hodlá i letos pokračovat v zahraničních akvizicích, do nichž se pustila v loňském roce. Celková aktivita firem, které má skupina v portfoliu, se loni zvýšila meziročně o 21 procent, zisk skupiny o čtvrtinu. Podle Dospivy není Penta na prodej.

Obchody musí stáhnout německé pudinky, mohou mít v sobě kov

Státní veterinární správa nařídila stáhnout z prodeje pudinkové dezerty od německého výrobce Neuburger Milchwerke GmbH & Co. Německé dozorové orgány informovaly prostřednictvím systému rychlého varování RASFF ostatní členské země o přítomnosti kovového úlomku v balení dezertu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies