Češi s podílem 58 procent, kteří obdarovávají sebe sama, nejsou v Evropě raritou. Celoevropský průměr je 56 procent. Nejvíce na sebe myslí Rusové, kde si naděluje 71 procent lidí.

Lidé používají i rafinovanější trik, při němž koupí dárky ostatním s tím, že je nakonec budou používat sami. „S touto myšlenkou vybírá dárky 27 procent oslovených, nejvíce Němci (36 procent), Češi jsou s 18 procenty méně sobečtí než je evropský průměr. Nejvíce manipulativní jsou mladší respondenti. Ve věkové skupině 18 až 24 let takto uvažují tři z deseti," uvedl Martin Vařbuchta z Intelu.

Více než třetina Evropanů nejčastěji kupuje dárky přes internet. Celkem 58 procent lidí na internetu surfuje o porovnává nabídky, v Česku je to 77 procent respondentů. K výrazným celoevropským trendům na předvánočním trhu patří vyhledávání slev a akcí, které praktikuje 66 procent dotázaných. Stejné je to v Česku. Nejvíce nakupují ve slevách a akcích Britové s podílem 82 procent.