VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dvě třetiny obchodních řetězců nabízejí nákup přes internet

Praha – Dvě třetiny obchodních řetězců již nabízejí zákazníkům možnost nákupu přes internet. Nejvíce internetových obchodů loni otevřeli prodejci módy, naopak své zboží on-line stále většinou nenabízejí prodejci potravin a drogerie. Vyplývá to z výzkumu konzultační společnosti Acomware mezi 126 největšími obchodníky, který byl zveřejněn v rámci dnešního Retail Summitu.

6.2.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/ Ondřej Littera

Podle výsledků průzkumu, provedeného ve spolupráci s Vysokou školou ekonomickou v Praze, se přístup prodejců k trhu e-commerce za poslední dva roky dramaticky zlepšil. Vlastní e-shop podle posledních čísel provozuje 67 procent velkých řetězců.

„Stoupá nejen celkové množství obchodníků, kteří začali s provozem e-shopu, ale také segmentů, v nichž už e-shop provozují všechny největší značky na českém trhu. Platí to třeba pro hračky, knihy, ale nově také koberce či koupelnové vybavení," uvedl ředitel Acomware Jan Penkala.

Mezi segmenty, kde loni počet nových e-shopů rostl nejrychleji, patří také lékárny nebo stavebniny. Naopak prodejci potravin a drogerie se do prodeje přes internet příliš nehrnou. „Očekáváme, že do tří let přibude dalších až 25 e-shopů. Na internetu už v té době nebude prodávat jen zlomek řetězců, zhruba každý desátý," dodal Penkala.

Takřka všechny obchodní řetězce již využívají internet alespoň k základní prezentaci své značky a zboží. Ty obchody, které nemají e-shop, zpravidla zveřejňují na svých stránkách katalog zboží nebo akční letáky.

Obchodníci také loni více než v předchozím roce zareagovali na trend mobilního nakupování. E-shopů či webů optimalizovaných pro mobilní zařízení meziročně přibylo o 76 procent a celkem jich je 79 ze 126 sledovaných.

Nejhledanější značkou na internetu zůstává Lidl. Z první desítky vypadla značka Adidas, nahradil ji Datart.

Autor: ČTK

6.2.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Francouzský satirický časopis Charlie Hebdo novým vydáním ukázal, že se nenechá zastrašit. Tak hodnotí německé deníky první číslo časopisu po krvavém atentátu na redakci z minulého týdne.
AKTUALIZUJEME
6 11

Charlie Hebdo: Policie zadržela 10 podezřelých

Americká letadlová loď Carl Vinson
8 27

Američané jsou v Koreji zatím bezzubí. Nesestřelí balistické střely KLDR

Kdo nemá platnou jízdenku, ať si vystoupí. Cože?!

Od dubna se na problémových linkách městské hromadné dopravy vyskytují takzvaní asistenti přepravy. Mají za úkol dbát na bezpečnost, nepustit do vozidla osoby bez platné jízdenky, se zápachem a pod vlivem alkoholu, nebo je na příští zastávce „vysadit".

Festivaly musí poprvé přejít na EET. Očekávají problémy

Startující festivalová sezóna přinese jejich provozovatelům i zúčastněným prodejcům a stánkařům zásadní změnu: poprvé budou muset evidovat své tržby v elektronickém systému. Zkušenosti z trhů naznačují, že je to může připravit o značnou část tržeb.

Penta pokračuje v zahraničních akvizicích. Podle Dospivy není na prodej

Finanční skupina Penta miliardáře Marka Dospivy hodlá i letos pokračovat v zahraničních akvizicích, do nichž se pustila v loňském roce. Celková aktivita firem, které má skupina v portfoliu, se loni zvýšila meziročně o 21 procent, zisk skupiny o čtvrtinu. Podle Dospivy není Penta na prodej.

Obchody musí stáhnout německé pudinky, mohou mít v sobě kov

Státní veterinární správa nařídila stáhnout z prodeje pudinkové dezerty od německého výrobce Neuburger Milchwerke GmbH & Co. Německé dozorové orgány informovaly prostřednictvím systému rychlého varování RASFF ostatní členské země o přítomnosti kovového úlomku v balení dezertu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies