VYBERTE SI REGION

E-shopy letos chtějí ukousnout větší podíl z trhu hobbymarketů

Praha – E-shopy letos chtějí získat větší podíl na trhu hobbymarketů. Plánují využít toho, že řada velkých hobby řetězců svůj sortiment nebo jeho část přes internet stále ještě nenabízí. Právě prodeje zboží pro dům, bydlení a zahradu patří v internetových obchodech k těm nejrychleji rostoucím. Svůj e-shop letos spustil i řetězec Hornbach. Vyplývá to z ankety mezi prodejci.

19.2.2016 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoAutor: Shutterstock

Internetový obchod Mall.cz očekává, že obrat zboží v kategorii hobby poroste na internetu v příštích letech až dvojnásobnou rychlostí než e-commerce jako celek. „Segment hobby má na internetu velký potenciál. Stále je zde ohromný prostor pro rozšiřování sortimentu o produkty, které se zatím on-line neprodávají. A oboru nahrává i nepřítomnost velkých kamenných hráčů," uvedla mluvčí e-shopu Michala Gregorová.

„V Alze jsme s prodejem zboží v tomto segmentu začínali před dvěma lety. Meziroční nárůst prodejů je raketový, hovoříme o stovkách procent," dodala Šárka Jakoubková z Alza.cz

Obrat on-line prodejů zboží v kategorii Dům a zahrada loni vzrostl meziročně o více než pětinu, vyplývá z údajů srovnávače cen Heureka.cz. „Jen v kategorii dům a zahrada se prodalo v prvním pololetí loňského roku na internetu přes 300.000 kusů zboží. To bylo dvakrát víc než za stejné období v kategorii IT a mobilů," uvedl ředitel Heureky Tomáš Braverman.

Národ kutilů a zahrádkářů

Češi již uskuteční desetinu všech nákupů na internetu právě v segmentu pro dům a zahradu. „O Češích se tvrdí, že jsou národ kutilů a zahrádkářů, a data z on-line prodejů tento trend jasně dokazují," dodal Braverman. Podle výsledků studie Incoma GfK DIY 2015 se ukazuje, že při rozhodování o koupi konkrétního výrobku z kategorie hobby se loni výrazně zvýšil význam kvality výrobku. „Hypotézou tedy může být, že zákazníci jsou optimističtější, mají zájem o kvalitnější a dražší zboží," tvrdí studie.

Obrat trhu se zbožím pro dům, bydlení a zahradu činí v Česku zhruba 30 miliard korun ročně. Na tuzemském trhu působí sedm hobbymarketových řetězců – OBI, Bauhaus, Baumax (Merkury Market), Globus Baumarkt, Hornbach Baumarkt, Uni Hobby a Mountfield.

Klasický e-shop letos spustil u části sortimentu Hornbach, společnost ale zatím spuštění on-line prodejů nechtěla komentovat. Na stránkách řetězce OBI si lze zboží pouze rezervovat a vyzvednout na prodejně. Bauhaus ani Globus Baumarkt svůj sortiment on-line dosud neprodávají.

První čtyři hobbymarkety Baumax se pod novým vlastníkem otevřou zákazníkům v sobotu 20. února. Půjde o prodejny v Ostravě – Mariánských Horách, Olomouci, Znojmě a ve Frýdku-Místku. Celkem 18 hobbymarketů Baumax v ČR loni převzala polská společnost Merkury Market.

Autor: ČTK

19.2.2016 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

Hollande: Islamistická hrozba v Evropě je nyní nevídaná

Paříž – Islamistická hrozba ve Francii i v Evropě ještě nikdy nebyla tak veliká jako nyní, řekl dnes francouzský prezident François Hollande. Reagoval tak na dopolední teroristický útok na kostel na severu země, kde dva útočníci ozbrojení nožem zavraždili duchovního. K útoku se přihlásila teroristická organizace Islámský stát (IS).

Obrana podpoří historický film Anthropoid 12 miliony korun

Praha – Film Anthropoid o atentátu na říšského protektora Reinharda Heydricha podpoří ministerstvo obrany 12 miliony korun. Britsko-český snímek chce využít k propagaci Česka a české armády. Před každým uvedením filmu v ČR by tak měl běžet v souvislosti se snímkem půlminutový spot o české armádě.

Americká vláda vydala nové směrnice pro boj proti hackerům

Washington – Americká vláda dnes zveřejnila nové směrnice pro boj se závažnými hackerskými útoky, které poprvé přesněji definují role Federálního úřadu pro vyšetřování (FBI), ministerstva pro vnitřní bezpečnost a dalších vládních úřadů. Směrnice se týkají obrany před kybernetickými útoky proti státním institucím i proti privátnímu sektoru.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.