VYBERTE SI REGION

E-shopy letos chtějí ukousnout větší podíl z trhu hobbymarketů

Praha – E-shopy letos chtějí získat větší podíl na trhu hobbymarketů. Plánují využít toho, že řada velkých hobby řetězců svůj sortiment nebo jeho část přes internet stále ještě nenabízí. Právě prodeje zboží pro dům, bydlení a zahradu patří v internetových obchodech k těm nejrychleji rostoucím. Svůj e-shop letos spustil i řetězec Hornbach. Vyplývá to z ankety mezi prodejci.

19.2.2016 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Shutterstock

Internetový obchod Mall.cz očekává, že obrat zboží v kategorii hobby poroste na internetu v příštích letech až dvojnásobnou rychlostí než e-commerce jako celek. „Segment hobby má na internetu velký potenciál. Stále je zde ohromný prostor pro rozšiřování sortimentu o produkty, které se zatím on-line neprodávají. A oboru nahrává i nepřítomnost velkých kamenných hráčů," uvedla mluvčí e-shopu Michala Gregorová.

„V Alze jsme s prodejem zboží v tomto segmentu začínali před dvěma lety. Meziroční nárůst prodejů je raketový, hovoříme o stovkách procent," dodala Šárka Jakoubková z Alza.cz

Obrat on-line prodejů zboží v kategorii Dům a zahrada loni vzrostl meziročně o více než pětinu, vyplývá z údajů srovnávače cen Heureka.cz. „Jen v kategorii dům a zahrada se prodalo v prvním pololetí loňského roku na internetu přes 300.000 kusů zboží. To bylo dvakrát víc než za stejné období v kategorii IT a mobilů," uvedl ředitel Heureky Tomáš Braverman.

Národ kutilů a zahrádkářů

Češi již uskuteční desetinu všech nákupů na internetu právě v segmentu pro dům a zahradu. „O Češích se tvrdí, že jsou národ kutilů a zahrádkářů, a data z on-line prodejů tento trend jasně dokazují," dodal Braverman. Podle výsledků studie Incoma GfK DIY 2015 se ukazuje, že při rozhodování o koupi konkrétního výrobku z kategorie hobby se loni výrazně zvýšil význam kvality výrobku. „Hypotézou tedy může být, že zákazníci jsou optimističtější, mají zájem o kvalitnější a dražší zboží," tvrdí studie.

Obrat trhu se zbožím pro dům, bydlení a zahradu činí v Česku zhruba 30 miliard korun ročně. Na tuzemském trhu působí sedm hobbymarketových řetězců – OBI, Bauhaus, Baumax (Merkury Market), Globus Baumarkt, Hornbach Baumarkt, Uni Hobby a Mountfield.

Klasický e-shop letos spustil u části sortimentu Hornbach, společnost ale zatím spuštění on-line prodejů nechtěla komentovat. Na stránkách řetězce OBI si lze zboží pouze rezervovat a vyzvednout na prodejně. Bauhaus ani Globus Baumarkt svůj sortiment on-line dosud neprodávají.

První čtyři hobbymarkety Baumax se pod novým vlastníkem otevřou zákazníkům v sobotu 20. února. Půjde o prodejny v Ostravě – Mariánských Horách, Olomouci, Znojmě a ve Frýdku-Místku. Celkem 18 hobbymarketů Baumax v ČR loni převzala polská společnost Merkury Market.

Autor: ČTK

19.2.2016 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

Předseda ODS Fiala: Zemanův projev ukázal na jeho sbližování s Babišem

Praha - Projev prezidenta Miloše Zemana ve Sněmovně při projednávání státního rozpočtu ukázal na jeho sbližování s ministrem financí Andrejem Babišem (ANO). Novinářům to dnes řekl předseda opoziční ODS Petr Fiala s tím, že to nepokládá za šťastné pro Česko. Zeman podle Fialy svými závěry popřel některé teze, které sám v projevu přednesl.

Nazí brněnští veslaři nafotili kalendář. Třásli jsme se jak ratlíci, smáli se

Brno /FOTOGALERIE/ – Namísto pravidelného tréninku zapózovali před objektivy fotoaparátů. Veslaři z brněnského ČVK se svlékli při tvorbě týmového kalendáře s cílem rozšířit povědomí o tradičním jihomoravském klubu a zvýšit zájem o veslování.

Devatero originálních adventních trhů

S blížícími se Vánocemi zaplavují náměstí evropských měst stánky s rozmanitými vánočními dárky, dekoracemi i místními specialitami. Ne všechny adventní trhy ale nabízejí tu samou atmosféru. Vánoční atmosféra se dá zažít i za polárním kruhem, pod zemí či na vodě, zjistil hotelový vyhledávač trivago.cz.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies