VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Elektro na internetu nakupuje už 60 procent lidí

ČR - Podle ředitele prodejen Electro World Milana Růžičky už dávno neplatí pravidlo, že ceny na internetu jsou vždy nižší než v kamenných prodejnách.

22.5.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Jan Jelínek

Význam internetu při prodeji spotřební elektroniky stále roste. Elektrospotřebiče v internetových obchodech nakupuje už téměř 60 procent českých spotřebitelů. Vyplývá to ze studie Elektro 2011, kterou vypracovala společnost Incoma GfK.

"Na internetu dnes běžně nakupují i lidé se základním vzděláním a lidé ze starších věkových kategorií, což v minulosti nebylo tak časté," stojí v tiskové zprávě Incoma Gfk. Spotřebitelé na internetu nakupují zejména počítače a jejich příslušenství, pračky a myčky.

Mezi nejpopulárnější internetové prodejny s elektrospotřebiči podle studie patří Alza.cz, Kasa.cz a Mall.cz. "Velmi dobrou pozici má ovšem také internetový obchod kamenného řetězce Datart," uvedla Incoma GfK.

Češi na internetu podle průzkumu společnosti GfK Czech nakupují už zhruba pětinu technického zboží včetně spotřební elektroniky, což je více než v ostatních evropských zemích.

Rostoucí význam internetu při prodeji spotřební elektroniky potvrzují obchodníci. "Internetový obchod je nedílnou součástí naší nabídky zákazníkům. Prodej prostřednictvím internetu vykazuje v posledních několika letech meziroční růst o deset až 20 procent. Těžiště našich prodejů ale přesto zůstává v kamenných prodejnách," řekl ČTK ředitel sítě tuzemských prodejen se spotřební elektronikou Datart Pavel Sláma.

Podle ředitele prodejen Electro World Milana Růžičky už dávno neplatí pravidlo, že ceny na internetu jsou vždy nižší než v kamenných prodejnách. "Ceny se stále sbližují a někdy je výhodnější koupit zboží v kamenné prodejně," podotkl Růžička. Podle něj konkurenční boj donutil obchodníky pracovat s minimálními maržemi.

Z pohledu všech komodit obliba internetových obchodů v posledních letech rychle roste. Tuzemské internetové obchody loni podle odhadu Asociace pro elektronickou komerci celkově utržily rekordních 33 miliard korun, což je o šest miliard korun více než v roce 2009. Hlavním důvodem využití internetových obchodů je nejen obvykle nižší cena zboží než v kamenných prodejnách, ale také pohodlí a úspora času. Internetové obchody navíc loni těžily ze snahy lidí nakoupit v době hospodářské krize zboží co nejvýhodněji. Spotřebitelé kvůli tomu více utráceli právě na internetu.

Autor: ČTK

22.5.2011
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Opel Insignia Grand Sport.

Francouzi chtějí Opel. Rýsuje se nový automobilový gigant

Žižkovský vysílač v Praze

Nové televizní vysílání startuje od března

Spoření na penzi. Vydělává, ale slabá koruna ho sráží

Penzijní fondy si pochvalují, že spoření na penzi táhne více než v nedávné minulosti. Na přilepšení k důchodu dokonce svým dětem začínají šetřit i někteří rodiče.

EUC koupila od Homolky firmu poskytující nadstandardní péči

Praha - Skupina EUC (dříve Euroclinicum), která v Česku provozuje mimo jiné síť poliklinik a laboratoři, koupila za 50,5 milionu korun firmu Homolka Premium Care, která se specializuje na poskytování nadstandardní individuální zdravotní péče. Prodej akcií firmy je součástí likvidace společnosti Holte, která je dceřinou společností Nemocnice Na Homolce. Ve čtvrtek o tom informovala mluvčí nemocnice Martina Dostálová.

Praha zaplatí na 22 školách výuku češtiny jako cizího jazyka

Praha - Hlavní město zaplatí ve 22 základních školách výuku češtiny pro děti, pro které není mateřským jazykem. Dvě vyučovací hodiny jednou týdně město vyjdou za celý rok zhruba na 620 tisíc korun. Přidělení peněz ve čtvrtek schválili pražští zastupitelé.

Zlikviduje KLDR svého velvyslance v Česku? Prý je na řadě

Paranoidní severokorejský režim v čele s Kim Čong-unem by mohl zlikvidovat svého velvyslance v Česku Kim Pchjong-ila, který patří k členům vládnoucí dynastie. Tvrdí to zahraniční experti na KLDR, podle nichž je ambasador pro režim hrozbou, stejně jako nedávno zavražděný bratr diktátora Kim Čong-una.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies