VYBERTE SI REGION

Elektro na internetu nakupuje už 60 procent lidí

ČR - Podle ředitele prodejen Electro World Milana Růžičky už dávno neplatí pravidlo, že ceny na internetu jsou vždy nižší než v kamenných prodejnách.

22.5.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Jan Jelínek

Význam internetu při prodeji spotřební elektroniky stále roste. Elektrospotřebiče v internetových obchodech nakupuje už téměř 60 procent českých spotřebitelů. Vyplývá to ze studie Elektro 2011, kterou vypracovala společnost Incoma GfK.

"Na internetu dnes běžně nakupují i lidé se základním vzděláním a lidé ze starších věkových kategorií, což v minulosti nebylo tak časté," stojí v tiskové zprávě Incoma Gfk. Spotřebitelé na internetu nakupují zejména počítače a jejich příslušenství, pračky a myčky.

Mezi nejpopulárnější internetové prodejny s elektrospotřebiči podle studie patří Alza.cz, Kasa.cz a Mall.cz. "Velmi dobrou pozici má ovšem také internetový obchod kamenného řetězce Datart," uvedla Incoma GfK.

Češi na internetu podle průzkumu společnosti GfK Czech nakupují už zhruba pětinu technického zboží včetně spotřební elektroniky, což je více než v ostatních evropských zemích.

Rostoucí význam internetu při prodeji spotřební elektroniky potvrzují obchodníci. "Internetový obchod je nedílnou součástí naší nabídky zákazníkům. Prodej prostřednictvím internetu vykazuje v posledních několika letech meziroční růst o deset až 20 procent. Těžiště našich prodejů ale přesto zůstává v kamenných prodejnách," řekl ČTK ředitel sítě tuzemských prodejen se spotřební elektronikou Datart Pavel Sláma.

Podle ředitele prodejen Electro World Milana Růžičky už dávno neplatí pravidlo, že ceny na internetu jsou vždy nižší než v kamenných prodejnách. "Ceny se stále sbližují a někdy je výhodnější koupit zboží v kamenné prodejně," podotkl Růžička. Podle něj konkurenční boj donutil obchodníky pracovat s minimálními maržemi.

Z pohledu všech komodit obliba internetových obchodů v posledních letech rychle roste. Tuzemské internetové obchody loni podle odhadu Asociace pro elektronickou komerci celkově utržily rekordních 33 miliard korun, což je o šest miliard korun více než v roce 2009. Hlavním důvodem využití internetových obchodů je nejen obvykle nižší cena zboží než v kamenných prodejnách, ale také pohodlí a úspora času. Internetové obchody navíc loni těžily ze snahy lidí nakoupit v době hospodářské krize zboží co nejvýhodněji. Spotřebitelé kvůli tomu více utráceli právě na internetu.

Autor: ČTK

22.5.2011
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Počasí na Vánoce a v závěru roku? Mráz jen v noci, srážek bude méně

Praha - Teploty v závěru roku včetně Vánoc by se přes den měly držet slabě nad nulou, v noci bude mrznout. Výkyvy jsou ale možné, uvedli meteorologové ve čtyřtýdenním výhledu počasí. Sněhu a deště bude ve srovnání s dlouhodobým průměrem méně. Výhled dnes zveřejnil Český hydrometeorologický ústav (ČHMÚ).

Jídlo zdražuje. Kvůli EET to není, tvrdí Babiš

Praha – Doby, kdy se ceny skoro nehýbaly a inflace byla téměř na nule, minuly. Drahota roste a nová data Českého statistického úřadu to potvrzují. V listopadu byla inflace meziročně vyšší o 1,5 procenta, v říjnu to bylo meziročně „jen" 0,8 procenta.

Při nehodě dvou aut v Rajhradě se zranil kojenec

Rajhrad – Čtyři zraněné včetně jednoho kojence si vyžádala nehoda dvou osobních aut. Ta se střetla v sobotu dopoledne v Rajhradě na Brněnsku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies