VYBERTE SI REGION

Téma pro Frankfurt: Letos elektromobily

Praha - Na renomovaný autosalon si už světové automobilky nedovolí nepřivézt ekologické modely.

15.9.2009 1
SDÍLEJ:
Fotogalerie
14 fotografií
Lamborghini „Reventon“

Lamborghini „Reventon“Foto: REUTERS

Nové Ferrari, nový Rolls Royce ale i ekologické a úsporné vozy, které by měly lidem spíše peníze šetřit, než je dávat okatě na odiv. I o tom je právě probíhající frankfurtský autosalon. Své vozy jezdící na elektřinu sem přivezly například automobilky Hyundai, Peugeot, Renault, Citroën ale i BMW, Volkswagen či Toyota.

Už před začátkem autosalonu se hovořilo o tom, že velká část pozornosti bude věnována ekologii. A tyto prognózy se rozhodně nemýlily. Automobilka, která nemá ve Frankfurtu ve svém stánku alespoň jedno auto na elektřinu, je doslova a do písmene „out“. Navíc už teď se výrobci předhánějí, kdo své ekovozy uvede dříve do sériové výroby a kdo bude levnější.

Alespoň s takovým předsevzetím, trumfnout všechny, jde do Frankfurtu třeba francouzský Renault. Na autosalonu chce představit čtyři koncepty elektromobilů s tím, že je bude chtít uvést na trh co nejrychleji. Navíc, jak se automobilka nechala slyšet, mají to být auta pro všechny.

Renault totiž slibuje, že prodejní cena jeho elektrických vozů se vyrovná těm dieselovým, což je násobně méně, než za kolik se prodávají elektromobily dnes.

160 kilometrů na jedno nabití

Své želízko v ohni má ve Frankfurtu třeba i automobilka Hyundai, která s sebou přivezla svou i10 Electric. Městské vozítko, jak ho označuje podle vedení firmy, nabídne nízkou hmotnost a díky nové generaci baterií i poměrně slušný dojezd.

„Na jedno nabití akumulátorů je i10 Electric schopen ujet 160 km. Aby se hmotnost vozu udržela na hranici 1000 kg, vyvinuli inženýři společnosti Hyundai systémy x-by-wire, které nahrazují rozměrné a těžké hydraulické kompo- nenty,” informovala manažerka komunikace automobilky Veronika Jakubcová.

Pro představu: systém třeba umožňuje, aby byl volant s koly spojen pouze elektronicky, tedy bez žádných tyčí a dalších doprovodných mechanismů, jako je to dnes. A datum uvedení i10 Electric na trh? Oficiální zdroje hovoří už o příštím roku, ovšem s dodatkem, že půjde nejdříve o omezenou sérii.

Pozadu samozřejmě nemohou zůstat ani německé automobilky. Konkrétně společnost Volkswagen, pod kterou patří i mladoboleslavská Škoda, odhalila studii s názvem E-Up!. Výrobce slibuje, že do třímetrového městského automobilu se díky maximálnímu využití vnitřního prostoru pohodlně vejdou tři dospělí lidé a dítě a na jedno nabití baterií pak ujedou 130 kilometrů.

Na rozdíl od Hyundaie či Renaultu německý automobilový gigant s uvedením na trh zase tak příliš nespěchá. V souvislosti s E-Up! je totiž zmiňován až rok 2013.

Pro Česko přišla z Frankfurtu ale ještě jedna důležitá zpráva. Korejská Kia zde vystavila poprvé na odiv svou novinku Venga. Vůz, který vzešel ze studie Kia No 3 a který se Deníku podařilo vyfotografovat při tajném testování v ostravských ulicích, se bude vyrábět v severomoravských Nošovicích.

Kompaktní vůz, který sice designově neoplývá žádnými převratnými novinkami, by měl lákat na příznivou cenu. U prodejců se má objevit ke konci roku.

Autor: Vojtěch Janda

15.9.2009 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Bugatti už prodalo 220 nových Chironů. Kupci na auto mohou čekat i tři roky

Od představení modelu Chiron v březnu letošního roku už automobilka Bugatti našla kupce pro 220 exemplářů tohoto nástupce legendárního Veyronu. Z auta se však zatím raduje jediný zákazník, všichni ostatní ještě musejí čekat.

Zmlátil dvě ženy. Zdržely jej ve prý ve frontě u pokladny

Pardubice - Z výtržnictví obvinila pardubická policie 47letého muže, který měl zmlátit dvě ženy. Jednu vážně zranil.

EET padá na zákazníky, restaurace zdražují

Berounsko - V jaké míře zasahuje nová povinnost elektronické evidence tržeb hospodským do provozu restaurací? Je jim na obtíž, nebo se s ní po sedmi dnech už sžili? Na Berounsku převažují zastánci prvního názoru.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies