VYBERTE SI REGION

Eurovia: Na D47 je škoda jen za 125 milionů korun

Praha - Škody způsobené vadami na dálnici D47 u Ostravy činí jen 125 milionů korun. Tato částka představuje zhruba tři procenta z celkových nákladů, což je obvyklé riziko, se kterým se počítá.

24.1.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Barbora Horáková

V rozhovoru v úterním vydání deníku E15 to řekl Martin Borovka, ředitel zhotovitelské firmy Eurovia CS. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) ale odhaduje, že celkové škody budou několikanásob­ně vyšší.

Na zhruba devítikilometrovém úseku dálnice D47 mezi Bělotínem a Ostravou reklamuje ŘSD celkem 901 vad. Pověřený ředitel ŘSD René Poruba na začátku ledna novinářům oznámil, že ředitelství bude prověřovat i další lokality a škody jdou do stamilionů korun. Eurovia ale tvrdí, že většinu údajných vad způsobilo samo ŘSD špatnou nebo nedostatečnou údržbou. „Není to žádná reklamace za miliardu korun, jak se prezentuje,“ sdělil E15 Borovka.

Spory firmy Eurovia s ŘSD odstartovalo zvlnění dálnice D47, což je podle ředitelství důsledek použití nevhodného materiálu při stavbě. „Problematický materiál je použit pouze na úseku 1,9 kilometru a hýbe se jen dvakrát tři sta metrů. To přepočteno znamená, že je to škoda maximálně za 125 milionů korun. Jde tedy pouze o 2,8 procenta celkových nákladů stavby, což je obvyklé technické riziko, se kterým se při stavbách počítá,“ řekl deníku šéf stavební firmy. Takzvaný studený odval, který byl při stavbě použit a později nabobtnal, si podle Borovky přálo právě ŘSD.

Údajné vady na mostech

Kromě zvlněné vozovky chce však Ředitelství silnic a dálnic reklamovat stovky vad na mostech. „S těmi mosty není žádný problém. A už vůbec nepřipouštíme pochybení na naší straně. My tvrdíme, že ŘSD neplní manuál údržby,“ uvedl Borovka.

Problematický úsek dálnice postavilo za 4,3 miliardy korun konsorcium firem v čele se společností ODS-Dopravní stavby Ostrava, kterou v roce 2009 převzala Eurovia CS. Úsek je v provozu od prosince 2007. Severomo­ravská D47 se začala budovat v roce 2004, nyní se stavba blíží ke svému konci. Zbývá dostavět poslední část mezi Bohumínem a hranicemi s Polskem.

Ředitel společnosti Eurovia také deníku řekl, že firma propustí stovky lidí. „V současné době jsme v procesu výrazné redukce počtu zaměstnanců. V Česku jdeme ze 3000 na 2200. Propouštíme všude, jde to průřezově celou pyramidou společnosti,“ uvedl. Borovka navíc nevěří, že by se situace na stavebním trhu v České republice mohla v brzké době zlepšit, takže snižování stavů může pokračovat i po dosažení hranice 2200 zaměstnanců, píše E15.

Autor: ČTK

24.1.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Bunkr Waltrovka.
31

OBRAZEM: Výstavba v Praze odhalila opuštěné bunkry

Igor Dodon, prezident Moldávie
6 4

Kreml, nebo Brusel? Moldavský prezident má jasno

VIDEO: Bezva finta? Řidiče načapali se „schovávací“ SPZ

Možná jste si taky někdy chtěli připadat jako James Bond, jehož otáčecí SPZ na autě se stala legendární vychytávkou. Podobné pocity nedávno zažíval jistý řidič z americké Floridy. I když… Vlastně se chtěl jen vyhnout placení mýtného.

Degiro slibuje neuvěřitelně nízké poplatky, klidně si ale naúčtuje 10 tisíc

Jestli někdo zvažuje nákup akcií na burze, mohla by ho zlákat nabídka brokerské firmy Degiro. Ta se totiž chlubí tím, že její „účtované poplatky jsou pro všechny investory neuvěřitelně nízké". Bohužel realita je odlišná. Poplatek ve výši zhruba 41 procent celkové hodnoty transakce rozhodně není neuvěřitelně nízký, ale spíše neuvěřitelně vysoký.

Stát pátrá po majitelích čtyř tisíc domů. Když se nepřihlásí, přijdou o ně

O vydání nemovitostí po sedlácích, emigrantech či obětech války žádají tisíce Čechů ročně. Uspějí jen stovky z nich.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies