VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Evropské firmy jsou po Brexitu méně ochotny investovat ve Velké Británii

Praha - Analytici Fidelity International v každoročním průzkumu Analyst Survey 2017 zaznamenali zlepšování ekonomických ukazatelů napříč odvětvími a regiony, přetrvává síla vyspělých trhů. Ačkoli dle průzkumu není celkově nijak patrný významný vliv politického rizika, nejistota kolem Brexitu snižuje ochotu firem činit strategická investiční rozhodnutí ve Spojeném království.

18.4.2017
SDÍLEJ:

Britská vlajkaFoto: Deník

Uvádí to více než polovina všech evropských analytiků Fidelity International a čtvrtina všech asijských (40 % analytiků zaměřujících se na Japonsko).

Brexit bude mít podle nich na jejich firmy mírně negativní dopad, přičemž postihne zejména průmyslové a energetické firmy, výrobce zbytného spotřebního zboží, finanční společnosti a IT.

Nejistota kolem Velké Británie

Analytici se obávají tlumivého účinku všeobecné nejistoty, dále nedostatku informací ohledně budoucích vztahů mezi Británií a EU a dalších obchodních vazeb, také rizik hrozících londýnskému finančnímu sektoru a realitnímu trhu a v neposlední řadě i možnosti odlivu talentů.

„V důsledku zpomalení britské ekonomiky a zrychlení inflace v průběhu roku je pravděpodobné, že britská centrální banka ve druhé polovině roku možná znovu spustí program nákupu státních dluhopisů," komentuje dopady Brexitu investiční ředitelka Fidelity International Anna Stupnytska.

„V případě absence obzvláště silných mzdových tlaků bude mít britská centrální banka jen málo důvodů zahájit v roce 2017 cyklus zvyšování sazeb, o to méně, pokud se v datech projeví „brexitová brzda". Zpomalení v souvislosti s brexitem by mohlo prostřednictvím obchodních vazeb ovlivnit další evropské země, přičemž obzvláště zranitelné je Německo," dodává Anna Stupnytska.

Co je Analyst Survey 2017

Analyst Survey je každoroční vlastní výzkum analytiků investiční společnosti Fidelity International pokrývá všechny regiony a sektory. Opírá se o názory a znalosti 146 akciových a dluhopisových analytiků, kteří vycházejí ze 17 tisíc rozhovorů s odpovědnými zástupci firem. Názory v rámci výzkumu tak odrážejí pohledy tisíců generálních ředitelů a dalších vedoucích pracovníků ze společností z celého světa a výsledkem je souhrnný ukazatel sentimentu.

Autor: Redakce

18.4.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Rada České televize volila ve druhém kole 26. dubna nového ředitele České televize. Na snímku Petr Dvořák.
4 9

Překvapení se nekoná, Rada zvolila šéfem ČT opět Petra Dvořáka

Biskup František Radkovský.
VÍME PRVNÍ
19

Prazdroji loni rostly prodeje, pomohl zájem o prémiová piva

Kdo nemá platnou jízdenku, ať si vystoupí. Cože?!

Od dubna se na problémových linkách městské hromadné dopravy vyskytují takzvaní asistenti přepravy. Mají za úkol dbát na bezpečnost, nepustit do vozidla osoby bez platné jízdenky, se zápachem a pod vlivem alkoholu, nebo je na příští zastávce „vysadit".

Zimola věří, že své jméno očistí

Končící jihočeský hejtman Jiří Zimola dnes prezidentovi Miloši Zemanovi na Pražském hradě řekl, že ve čtvrtek odstoupí z čela hejtmanství pouze kvůli brutálnímu politickému tlaku na úrovni kraje. „Mám signály i o tom, že mohl být i koordinován z řad ČSSD," zopakoval. Zdůraznil, že v souvislosti s kauzami kolem jihočeského zdravotnictví, které vedly ke konci koalice na jihu Čech, není vyšetřován policií. Věří tomu, že svoje jméno očistí.

Mexiko odmítá Trumpovu zeď. Je to nepřátelský akt, tvrdí

Mexický ministr zahraničí Luis Videgaray nazval plány na stavbu zdi oddělující Mexiko a Spojené státy nepřátelským činem a absolutním plýtváním penězi.

AKTUALIZUJEME

Charlie Hebdo: Policie zadržela 10 podezřelých

/VIDEO/ Velké zatýkání po Francii a Belgii. V souvislosti s útokem na redakci časopisu Charie Hebdo z ledna 2015 bylo do dneška zadrženo deset podezřelých.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies