VYBRAT REGION
Zavřít mapu

O evropské miliony usiluje rekordní počet žadatelů z jihu

Českobudějovicko - Jen město Hluboká nad Vltavou zažádalo ve třetí výzvě Regionálního operačního programu (ROP) Jihozápad o desítky milionů na modernizaci školky, revitalizaci sídliště či rekonstrukci dětské klubovny a hasičské zbrojnice.

26.8.2008
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Michaela Červená

Borovany chtějí z evropských peněz opravit místní komunikace, zdravotní středisko nebo přistavit mateřskou školku. A ve jmenování dalších projektů by se dalo dlouze pokračovat. Jihozápadní Čechy totiž v počtu žádostí trhly rekord a převýšily vyčleněnou částku o 5,7 miliard.

„V rámci třetí výzvy pro předkládání projektů jsme přijali rekordních 721 projektových žádostí, 490 z nich bylo podáno územnímu odboru implementace programu v Českých Budějovicích a 231 v Plzni,“ uvedl ředitel Úřadu Regionální rady regionu soudržnosti Jihozápad Jiří Trnka. „Tato čísla potvrzují skutečnost, že region Jihozápad je nejlépe připraveným regionem na čerpání evropských prostředků v celé České republice,“ dodal Trnka.

Největší zájem byl podle něj o dotace v oblasti rozvoje infrastruktury cestovního ruchu, kam bylo podáno celkem 152 žádostí (109 v Českých Budějovicích, 43 pak v Plzni). Velký zájem byl také o rozvoj místních komunikací se 140 žádostmi (v Č. Budějovicích 90 žádostí a 50 v Plzni) a dále o rozvoj infrastruktury ve školství se 120 žádostmi (80 v Č. Budějovicích a 40 v Plzni).

Dotace se obcím, městům, krajům, ale i podnikatelům a sdružením daří získávat. „V druhé výzvě nám vyšla žádost na vybudování cyklostezky z Hluboké do Purkarce za 12 milionů a rekonstrukce domova důchodců za 13 milionů,“ vyjmenovala Lucie Vačviricová z hlubocké radnice. Evropské peníze získal také například Jihočeský kraj na stavbu nového mostu v Roudnémči město Trhové Sviny na úpravu náměstí. V třetí výzvě ROP Jihozápad je vyčleněno 4,7 miliard korun. Loňská první výzva přinesla do regionu 704 milionů korun a druhá výzva, která byla uzavřena letos v březnu, pak tři miliardy. Letos v říjnu bude následovat ještě výzva čtvrtá.

Autor: Daniela Procházková

26.8.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ladislav Leksa pečuje o hodiny v kostele sv. Josefa v Obořišti.

Zvoník Ladislav Leksa: Změna času je proti přírodě

Bohuslav Sobotka na setkání lídrů států Evropské unie.
4 6

Sobotka po summitu EU: Deklarace obsahuje priority České republiky

Ceny Thálie pro Vránovou či Kňažka. V muzikálu uspěl Vojtek

Herečka Alena Vránová převzala dnes večer v Praze za dlouhotrvajícího potlesku zaplněného hlediště české první scény prestižní Cenu Thálie za celoživotní činoherní mistrovství. Na jevišti historické budovy Národního divadla v Praze stála už před devíti lety, kdy přebírala prestižní pohár za výkon v inscenaci Bouřlivé jaro v Divadle Ungelt, které je už téměř 20 let jejím druhým domovem.

Dominik Feri: Lajknutí neznamená hlas v urně. A to je výzva i pro mě

/ROZHOVOR/ Sešli jsme se v restauraci, která podle Dominika Feriho (TOP 09) změnila prostředí v Praze. Ráno tu lidé snídají, odpoledne studenti píší seminární práce a v létě se tady sedí na okenních parapetech a pije pivo. Přesně to vystihuje atmosféru, kterou má nejmladší radní nejen v Teplicích, ale v celé české historii, rád – uvolněnou, plnou života, diskusí a plánů. Ty má Dominik Feri velké. 

Sivok před San Marinem: Vpředu máme hladové kluky, věřím jim

/ROZHOVOR od zvláštního zpravodaje Deníku/ Od českého národního týmu se zítra v San Marinu očekává čisté konto. Podle kapitána Tomáše Sivoka však právě první pohled klame, svěřence Karla Jarolíma, a speciálně obránce, nečeká jednoduchá práce. 

Návštěva interiéru: petrolejová modř

Vydejme se do bytu mladého muže, úspěšného muže, fanouška dobrého umění, fotografie a modré barvy ve všech jejích odstínech. Pojďme se podívat do bytu s petrolejovou modří.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies