VYBERTE SI REGION

Facebook využívá stále více tuzemských obchodníků

Praha - Stále více tuzemských obchodníků využívá k podpoře prodeje a komunikaci se svými zákazníky Facebook, který je nejrozšířenější sociální sítí v Česku i ve světě.

14.7.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/David Taneček

Účet na Facebooku mají už přes tři miliony Čechů, takže obchodníci díky této rychle rostoucí sociální síti mohou oslovit velké množství lidí a učinit z nich své pravidelné zákazníky.

Na Facebooku už nějakou dobu působí například české a slovenské obchody s módou s.Oliver. Jejich facebookové stránky mají více než čtyři tisíce fanoušků. "Facebook aktivně využíváme a považujeme ho za účinný nástroj k přímému oslovení stávajících i potenciálních zákazníků. Počet našich uživatelů každý týden narůstá," sdělila Pavla Pirklová, která má ve společnosti s.Oliver na starost marketing.

Obchody s.Oliver na Facebooku v průměru dvakrát až třikrát týdně publikují aktuality, které se týkají této značky. "Uživatelům Facebooku tak pravidelně předáváme informace týkající se nových i speciálních kolekcí a produktových řad, aktuálních módních trendů, výprodejů, slevových i dalších prodejních akcí pro zákazníky. Zákazníkům také odpovídáme na jejich dotazy," podotkla Pirklová.

Facebookový profil na začátku července zprovoznil tuzemský drogistický řetězec dm drogerie markt, který už získal zhruba 3.700 příznivců. "Připraveno je několik rubrik a celá řada příspěvků. Fanoušci se mohou těšit na novinky dodávané minimálně dvakrát týdně i na stálé rubriky či kampaně. K zákazníkovi se dostanou aktuální informace a dm má ideální možnost zpětné vazby na základě připomínek a komentářů zákazníků," uvedla Eva Vaněčková ze společnosti dm drogerie markt.

Zpětná vazba zákazníků

Facebook do svých marketingových aktivit zařadily rovněž obchodní domy Ikea v Praze a Brně. "Facebooková komunikace přináší oproti klasickým kampaním jednu velkou výhodu, a tou je zpětná vazba zákazníků. Podněty čerpáme z názorů fanoušků, kteří aktivně hodnotí, zda je pro ně nabídka zajímavá, co v obchodním domě zažili, co mají rádi i co jim chybí. Často se ptají například na dostupnost zboží před plánovanou cestou na nákup," řekl mluvčí společnosti Ikea ČR Petr Chadraba, podle kterého je Facebook pro společnost doplňkový komunikační kanál. "Plánujeme vytvoření centrálního profilu pro Ikea Česká republiku," dodal.

Některé velké obchodní řetězce ale potenciál Facebooku dosud nevyužívají. "Na Facebooku zatím nejsme aktivní. Nicméně analyzujeme, jak tuto síť případně využít," sdělila mluvčí supermarketů a hypermarketů Albert Judita Urbánková. Profil na Facebooku nemá ani společnost Tesco Stores ČR, která na loňském žebříčku největších tuzemských obchodních řetězců obsadila první místo. "Spuštění oficiální profilu na Facebooku a aktivní vstup naší značky do sociálních sítí plánujeme ještě v letošním roce. S využitím sociálních sítí máme velmi dobrou zkušenost například ve Velké Británii. Členové našeho globálního managementu jsou sami velmi aktivní na Twitteru," uvedla mediální zástupkyně Tesco Stores ČR Tereza Law.

Podle obchodníků není primárním cílem zvýšit pomocí Facebooku obrat. "Je to spíše efektivní interaktivní zeď, která umožňuje přímý a oboustranný kontakt se zákazníky. Do budoucna se chystáme investovat více času i financí do podpory sociálních médií, plánujeme spustit celonárodní soutěž i další interaktivní akce, které povedou ke zvýšení aktivity a zájmu ze strany fanoušků," podotkla Pirklová.

Čtěte také: Facebook je mocnější, jeho pán bohatší

Autor: ČTK

14.7.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Postrach Vysočiny: Žena zničila desítky aut a zapálila volejbalové kabiny

Havlíčkův Brod – Bývalou řidičku kamionu a uklízečku Bohumilu Šustrovou ze Ždírce nad Doubravou poslal v úterý Okresní soud v Havlíčkově Brodě na devět měsíců do vězení, a to za podpálení kabin havlíčkobrodským sportovcům.

Týden fungování EET: 18,1 milionu účtenek a 700 udání

Praha - Restauratéři a hoteliéři odeslali do systému EET do dnešních 19:00, tedy za skoro týden fungování evidence tržeb, zhruba 18,1 milionu účtenek. Zároveň finanční správa už eviduje 706 oznámení o nevydání účtenky. Informovala o tom mluvčí Finanční správy Petra Petlachová. Systém podle ní běží plynule a bez problémů.

ANO chce Jermanovou ve vedení Sněmovny nahradit Vondráčkem

Praha - Poslanci ANO do vedení Sněmovny vybrali svého místopředsedu Radka Vondráčka. Měl by nahradit místopředsedkyni dolní komory Jaroslavu Jermanovou, která se rozhodla rezignovat kvůli zvolení středočeskou hejtmankou. O nominaci rozhodli poslanci ANO ve středu večer v tajném hlasování. Informovala o tom mluvčí hnutí Lucie Kubovičová.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies