VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Facebook využívá stále více tuzemských obchodníků

Praha - Stále více tuzemských obchodníků využívá k podpoře prodeje a komunikaci se svými zákazníky Facebook, který je nejrozšířenější sociální sítí v Česku i ve světě.

14.7.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/David Taneček

Účet na Facebooku mají už přes tři miliony Čechů, takže obchodníci díky této rychle rostoucí sociální síti mohou oslovit velké množství lidí a učinit z nich své pravidelné zákazníky.

Na Facebooku už nějakou dobu působí například české a slovenské obchody s módou s.Oliver. Jejich facebookové stránky mají více než čtyři tisíce fanoušků. "Facebook aktivně využíváme a považujeme ho za účinný nástroj k přímému oslovení stávajících i potenciálních zákazníků. Počet našich uživatelů každý týden narůstá," sdělila Pavla Pirklová, která má ve společnosti s.Oliver na starost marketing.

Obchody s.Oliver na Facebooku v průměru dvakrát až třikrát týdně publikují aktuality, které se týkají této značky. "Uživatelům Facebooku tak pravidelně předáváme informace týkající se nových i speciálních kolekcí a produktových řad, aktuálních módních trendů, výprodejů, slevových i dalších prodejních akcí pro zákazníky. Zákazníkům také odpovídáme na jejich dotazy," podotkla Pirklová.

Facebookový profil na začátku července zprovoznil tuzemský drogistický řetězec dm drogerie markt, který už získal zhruba 3.700 příznivců. "Připraveno je několik rubrik a celá řada příspěvků. Fanoušci se mohou těšit na novinky dodávané minimálně dvakrát týdně i na stálé rubriky či kampaně. K zákazníkovi se dostanou aktuální informace a dm má ideální možnost zpětné vazby na základě připomínek a komentářů zákazníků," uvedla Eva Vaněčková ze společnosti dm drogerie markt.

Zpětná vazba zákazníků

Facebook do svých marketingových aktivit zařadily rovněž obchodní domy Ikea v Praze a Brně. "Facebooková komunikace přináší oproti klasickým kampaním jednu velkou výhodu, a tou je zpětná vazba zákazníků. Podněty čerpáme z názorů fanoušků, kteří aktivně hodnotí, zda je pro ně nabídka zajímavá, co v obchodním domě zažili, co mají rádi i co jim chybí. Často se ptají například na dostupnost zboží před plánovanou cestou na nákup," řekl mluvčí společnosti Ikea ČR Petr Chadraba, podle kterého je Facebook pro společnost doplňkový komunikační kanál. "Plánujeme vytvoření centrálního profilu pro Ikea Česká republiku," dodal.

Některé velké obchodní řetězce ale potenciál Facebooku dosud nevyužívají. "Na Facebooku zatím nejsme aktivní. Nicméně analyzujeme, jak tuto síť případně využít," sdělila mluvčí supermarketů a hypermarketů Albert Judita Urbánková. Profil na Facebooku nemá ani společnost Tesco Stores ČR, která na loňském žebříčku největších tuzemských obchodních řetězců obsadila první místo. "Spuštění oficiální profilu na Facebooku a aktivní vstup naší značky do sociálních sítí plánujeme ještě v letošním roce. S využitím sociálních sítí máme velmi dobrou zkušenost například ve Velké Británii. Členové našeho globálního managementu jsou sami velmi aktivní na Twitteru," uvedla mediální zástupkyně Tesco Stores ČR Tereza Law.

Podle obchodníků není primárním cílem zvýšit pomocí Facebooku obrat. "Je to spíše efektivní interaktivní zeď, která umožňuje přímý a oboustranný kontakt se zákazníky. Do budoucna se chystáme investovat více času i financí do podpory sociálních médií, plánujeme spustit celonárodní soutěž i další interaktivní akce, které povedou ke zvýšení aktivity a zájmu ze strany fanoušků," podotkla Pirklová.

Čtěte také: Facebook je mocnější, jeho pán bohatší

Autor: ČTK

14.7.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Lubomír Bystroň nacistický poklad na Budišovsku hledá už více než dvacet let.
DOTYK.CZ
4

Nacistický poklad na Budišovsku: reálná možnost anebo čirá utopie?

S ukradeným autem ujížděl policistům, zastavila ho až svodidla.
4

VIDEO: S ukradeným autem ujížděl policistům, zastavila ho až svodidla

Nemocnice se propadají do dluhů. Bez injekcí z krajů by neměly na provoz

/INFOGRAFIKA/ Nemocnice jsou na tom stále hůř, přestože účty pojišťoven bobtnají – jen za poslední dva roky se jejich přebytky navýšily o 11,5 miliardy korun. Kde je problém? Experti tvrdí, že je české zdravotnictví špatně nastaveno.

V obchodě už jen s účtenkou. Startuje EET

Malé krámky i velké supermarkety. Řeznictví, pekařství, trafiky nebo třeba prodejny textilu a obuvi. Tam všude už ve středu dostanete – nebo byste alespoň teoreticky měli dostat – povinnou účtenku.

Kdo neumí, ten učí? Může to být ale naopak

Ministerstvo školství chce, aby všude před tabulí stáli kvalitní lidé, kteří rozumějí svému oboru a zároveň mají požadované pedagogické vzdělání. Ne vždy se to potkává s realitou. Kvalifikovaných učitelů matematiky, fyziky a chemie je kupříkladu velký nedostatek. Nejde o planý poplach, neboť zatímco před revolucí třeba obor učitelství fyziky na Matematicko-fyzikální fakultě UK absolvovalo na 150 lidí ročně, v posledních letech je to necelá desítka.

Sobotka chce jednat ve Sněmovně o snížení cen za mobilní data

Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) svolal na pátek jednání zástupců všech parlamentních stran k novele zákona o elektronických komunikacích. Chce prověřit možnost zrychleného přijetí normy. Přijetí normy v prvním čtení by podle premiéra tlačilo na snížení ceny mobilních dat.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies