Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Facebook využívá stále více tuzemských obchodníků

Praha - Stále více tuzemských obchodníků využívá k podpoře prodeje a komunikaci se svými zákazníky Facebook, který je nejrozšířenější sociální sítí v Česku i ve světě.

14.7.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/David Taneček

Účet na Facebooku mají už přes tři miliony Čechů, takže obchodníci díky této rychle rostoucí sociální síti mohou oslovit velké množství lidí a učinit z nich své pravidelné zákazníky.

Na Facebooku už nějakou dobu působí například české a slovenské obchody s módou s.Oliver. Jejich facebookové stránky mají více než čtyři tisíce fanoušků. "Facebook aktivně využíváme a považujeme ho za účinný nástroj k přímému oslovení stávajících i potenciálních zákazníků. Počet našich uživatelů každý týden narůstá," sdělila Pavla Pirklová, která má ve společnosti s.Oliver na starost marketing.

Obchody s.Oliver na Facebooku v průměru dvakrát až třikrát týdně publikují aktuality, které se týkají této značky. "Uživatelům Facebooku tak pravidelně předáváme informace týkající se nových i speciálních kolekcí a produktových řad, aktuálních módních trendů, výprodejů, slevových i dalších prodejních akcí pro zákazníky. Zákazníkům také odpovídáme na jejich dotazy," podotkla Pirklová.

Facebookový profil na začátku července zprovoznil tuzemský drogistický řetězec dm drogerie markt, který už získal zhruba 3.700 příznivců. "Připraveno je několik rubrik a celá řada příspěvků. Fanoušci se mohou těšit na novinky dodávané minimálně dvakrát týdně i na stálé rubriky či kampaně. K zákazníkovi se dostanou aktuální informace a dm má ideální možnost zpětné vazby na základě připomínek a komentářů zákazníků," uvedla Eva Vaněčková ze společnosti dm drogerie markt.

Zpětná vazba zákazníků

Facebook do svých marketingových aktivit zařadily rovněž obchodní domy Ikea v Praze a Brně. "Facebooková komunikace přináší oproti klasickým kampaním jednu velkou výhodu, a tou je zpětná vazba zákazníků. Podněty čerpáme z názorů fanoušků, kteří aktivně hodnotí, zda je pro ně nabídka zajímavá, co v obchodním domě zažili, co mají rádi i co jim chybí. Často se ptají například na dostupnost zboží před plánovanou cestou na nákup," řekl mluvčí společnosti Ikea ČR Petr Chadraba, podle kterého je Facebook pro společnost doplňkový komunikační kanál. "Plánujeme vytvoření centrálního profilu pro Ikea Česká republiku," dodal.

Některé velké obchodní řetězce ale potenciál Facebooku dosud nevyužívají. "Na Facebooku zatím nejsme aktivní. Nicméně analyzujeme, jak tuto síť případně využít," sdělila mluvčí supermarketů a hypermarketů Albert Judita Urbánková. Profil na Facebooku nemá ani společnost Tesco Stores ČR, která na loňském žebříčku největších tuzemských obchodních řetězců obsadila první místo. "Spuštění oficiální profilu na Facebooku a aktivní vstup naší značky do sociálních sítí plánujeme ještě v letošním roce. S využitím sociálních sítí máme velmi dobrou zkušenost například ve Velké Británii. Členové našeho globálního managementu jsou sami velmi aktivní na Twitteru," uvedla mediální zástupkyně Tesco Stores ČR Tereza Law.

Podle obchodníků není primárním cílem zvýšit pomocí Facebooku obrat. "Je to spíše efektivní interaktivní zeď, která umožňuje přímý a oboustranný kontakt se zákazníky. Do budoucna se chystáme investovat více času i financí do podpory sociálních médií, plánujeme spustit celonárodní soutěž i další interaktivní akce, které povedou ke zvýšení aktivity a zájmu ze strany fanoušků," podotkla Pirklová.

Čtěte také: Facebook je mocnější, jeho pán bohatší

Autor: ČTK

14.7.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Podzim. Ilustrační foto.
4

Z následujících čtyř týdnů bude nejchladnější ten od 9. října

Martin Kratochvíl.

Týdenní zkrat: Jak si správně vybrat záchod

VÍME PRVNÍ / AKTUALIZOVÁNO

Střelba ve vlaku do Adamova: Spolucestující zabil známého, trať hodiny stála

/FOTOGALERIE/ Kolaps cestujícího a zastavení vlaku. Houfy policistů, výslechy svědků. Tak vypadala jízda pátečního vlaku z Brna do Adamova, který se na cestu vydal po desáté večerní. Jeho jízda skončila v Bílovicích nad Svitavou nedaleko za Brnem. Kolabující cestující byl totiž zastřelen.

AKTUALIZOVÁNO

Parašutista na Dnu armády dopadl mezi diváky. Jsou tři zranění

/FOTOGALERIE/ Při závěrečném seskoku osmi parašutistů na Dnu armády na pražské Letné se jeden z nich netrefil do určeného prostoru a dopadl mezi diváky. Zranění byli tři lidé, vedle parašutisty ještě jedna z divaček a dítě. Šestatřicetiletý výsadkář skončil v Ústřední vojenské nemocnici Praha, žena byla převezena do Motola. Zranění nejsou vážná, řekla mluvčí pražské záchranné služby Jana Poštová.

Španělská vláda opět zasahuje. Převzala kontrolu nad katalánskou policií

Španělské úřady se rozhodly zasáhnout i do vedení nad katalánskou policií. Jednají tak ve snaze překazit referendum o nezávislosti, který vláda považuje za nelegální. V době očekávaného konání bude tedy muset katalánská policie poslouchat příkazy z Madridu. V sobotu o tom rozhodlo ministerstvo vnitra.

Muž podle policie vylákal z žen 2,5 milionu, hrozí mu osm let vězení

/VIDEO/ Pražští kriminalisté vyšetřují jedenatřicetiletého muže, který podle nich podvodně vylákal z žen téměř 2,5 milionu korun. Seznamoval se s nimi na internetu. Policisté zatím evidují deset poškozených a hledají případné další oběti. Muži, který je od září ve vazbě, hrozí až osm let vězení. Na webu tom dnes informoval mluvčí pražské policie Jan Daněk.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení