Společnost eMarketer, která pro Facebook vypracovává předpovědi uživatelského chování, poprvé vyhodnotila zájem amerických uživatelů o sociální síť Facebook jako klesající. Firma letos očekává uživatelskou aktivitu 14,5 milionu mladých ve věku dvanácti až sedmnácti let, což znamená pokles o 3,4 procenta oproti loňskému roku.
Facebooku sice celosvětově stále přibývají noví uživatelé, mezi mladými lidmi ve věku teenagerů ale začíná převládat obliba jiných platforem. Jedná se především o Snapchat a Instagram, aplikaci na sdílení obrázků, která taky spadá do vlastnictví Facebooku.
„Facebook stále roste, letos ho využívají více než dvě miliardy lidí po celém světě. Mladí jej už ale považují za méně atraktivní,“ říká Oscar Orozco, analytik společnosti eMarketer.
Firma potřebuje, aby si na Facebook zvykli uživatelé už v mladém věku. V dospělosti jsou pak totiž primární cílovou skupinou reklamy na této sociální síti.
„Děti a teenageři, kteří na Facebooku stále zůstávají, už nevyvíjí tolik aktivity. Přihlašují se méně často a také na platformě tráví méně času,“ říká Orozco. „Zároveň tady máme mladé kolem dvanácti let, kteří Facebook nepoužívají vůbec. Zároveň jsou ale aktivní na Instagramu, který Facebook vlastní,“ dodal.