VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Farmáři zvyšují propagaci, aby zlepšili svůj prodej

Jihlava - Zemědělci na Vysočině v poslední době zintenzivnili propagaci svých výrobků. Velké firmy se snaží čelit dovozu potravin.

6.5.2010
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Zuzana Kyselová

Rodinné farmy mají podle zjištění ČTK v plánu zvýšit přímý prodej zákazníkům, protože tak mohou dostat za svou produkci líp zaplaceno než při dodávkách obchodníkům a zpracovatelům. Do internetového projektu Najdi si svého farmáře se během prvních tří měsíců zapojilo 95 farem z celé republiky. Podnik na Třebíčsku nedávno spustil kampaň na podporu prodeje mléka z automatů.

"Zemědělci zintenzivnili propagaci, protože vidí, že bez propagace to nejde," konstatoval Michal Bratršovský, tajemník krajské organizace Zemědělského svazu ČR.

Iniciátor projektu Najdi si svého farmáře, zemědělec František Němec z Netína na Žďársku, je s prvními výsledky spokojen. "Už jsme některé farmy z webu i stahovali, protože měly všechno prodané," řekl. Na jeho farmě se návštěvnost od spuštění webových stránek zvýšila o desítky procent.

O další propagaci se v tomto měsíci postará Český rozhlas Region, který každý den představí jednu farmu z Vysočiny. Podle Němce je potřeba, aby zemědělci přestali být závislí na obchodech. "Dokud budou jen prvovýrobci, tak se nemohou divit, že je obchodníci budou natahovat," míní. Rodina Němcova hospodaří na 150 hektarech půdy. Asi polovinu mléka od 70 dojnic zpracovává ve vlastní mlékárně na jogurty, tvaroh a sýry.

Kampaň na podporu mléčných automatů spustila koncem dubna na Třebíčsku firma Agro Mohelno. Její součástí jsou pravidelné ochutnávky a vysvětlování výhod čerstvého mléka přímo zákazníkům. Podnik má pět automatů, jejich prostřednictvím by chtěl prodávat třetinu své mléčné produkce. Část zákazníků ale odpadla zkraje tohoto roku, kdy se v médiích objevily informace o možných průjmových onemocněních ze syrového mléka.

Zemědělci marketingově zaspali

Podle ředitele Michala Smetany mohlo k poklesu zájmu přispět i to, že chyběla propagace. "Určitě jsme marketingově zaspali. Už jsem pochopil, že je to i naše chyba, že se v zemědělství spíš soustředíme na výrobu a kvalitu a neumíme ještě tu koncovku. Ale doba je taková, musíme se to naučit," míní. Agro chová 190 dojnic. Za propagační kampaň, která poběží i přes léto, zaplatí 150.000 korun.

Naopak zemědělský podnik Rynagro Rynárec sází na vlastní prodejny. Zatím provozuje čtyři na Pelhřimovsku, pátou bude v příštím týdnu otevírat v Jihlavě. Reklamní akce nepořádá. Podle předsedy představenstva Zdeňka Maděry jich už na lidi útočí až moc. "To, co zákazník ochutná, je naše nejlepší reklama. Trvá to sice dlouho, ale myslím si, že je to o to účinnější," věří.

Rynagro hospodaří na 1500 hektarech půdy. Má vlastní řeznictví a uzenářství. Další zpracování svého hovězího a vepřového masa posiluje proto, že se zhoršují podmínky pro prodej ve velkém. "Určitým vzorem je pro nás to rakouské heslo - od vidlí až po vidličku," podotkl Maděra. Firma má také mléčný automat.

Autor: ČTK

6.5.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Olomoucký vrchní státní zástupce Ivo Ištvan
2 8

Ištvan o kauze úniků: Panovala obava, že obvinění budou mařit vyšetřování

Místo, kde se v berlínském parku Teirgarten scházejí mladiství prostituti.
5 7

Prodáváme se, abychom přežili, říkají mladí uprchlíci - prostituti v Německu

DOTYK.CZ / AKTUALIZOVÁNO

Australané řeší, co s místními žraloky

Mnoho Australanů se donedávna usmívalo nad pověstí své země jakožto rejdišti světově obávaných zvířat. Byla to ale smrt místní surfařky Laeticie Brouwerové, která odstartovala zájem státních orgánů ohledně řešení, které by eliminovalo riziko útoků a zároveň nevedlo k drastickým opatřením.

Itálie rozdává stovky hradů. Má ale podmínku

Toužíte po vlastním hradu nebo alespoň po sídle, které dýchá historií? V Itálii máte možnost. Země nabízí soukromým investorům zdarma víc než 100 historických památek. Má ale podmínku: nový vlastník je musí zrenovovat a transformovat do podoby turistického objektu.

Nečasová nepřišla k soudu. Zradilo ji zdraví

Bývalá šéfka kabinetu premiéra Petra Nečase Jana Nečasová (dříve Nagyová), která čelí obžalobě v kauze údajného zneužití Vojenského zpravodajství, dnes nepřišla vypovídat k soudu. Podle jejího právníka Eduarda Bruny je nemocná a zároveň nedala souhlas s konáním jednání ve své nepřítomnosti. Soud proto hlavní líčení odročil.

Poslanci navrhli pro státní firmy nové úlevy z registru smluv

Některé státní podniky a společnosti s většinovou účastí státu a národní podnik Budějovický Budvar možná dostanou částečnou výjimku z povinného zveřejňování smluv v internetovém registru. Do evidence se také nebudou muset vkládat smlouvy, které se týkají nakládání s výbušninami, a kolektivní smlouvy. Předpokládá to novela zákona, kterou předložila skupina poslanců z ANO, ČSSD, KDU-ČSL, KSČM, ODS a Úsvitu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies