VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Farmáři zvyšují propagaci, aby zlepšili svůj prodej

Jihlava - Zemědělci na Vysočině v poslední době zintenzivnili propagaci svých výrobků. Velké firmy se snaží čelit dovozu potravin.

6.5.2010
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Zuzana Kyselová

Rodinné farmy mají podle zjištění ČTK v plánu zvýšit přímý prodej zákazníkům, protože tak mohou dostat za svou produkci líp zaplaceno než při dodávkách obchodníkům a zpracovatelům. Do internetového projektu Najdi si svého farmáře se během prvních tří měsíců zapojilo 95 farem z celé republiky. Podnik na Třebíčsku nedávno spustil kampaň na podporu prodeje mléka z automatů.

"Zemědělci zintenzivnili propagaci, protože vidí, že bez propagace to nejde," konstatoval Michal Bratršovský, tajemník krajské organizace Zemědělského svazu ČR.

Iniciátor projektu Najdi si svého farmáře, zemědělec František Němec z Netína na Žďársku, je s prvními výsledky spokojen. "Už jsme některé farmy z webu i stahovali, protože měly všechno prodané," řekl. Na jeho farmě se návštěvnost od spuštění webových stránek zvýšila o desítky procent.

O další propagaci se v tomto měsíci postará Český rozhlas Region, který každý den představí jednu farmu z Vysočiny. Podle Němce je potřeba, aby zemědělci přestali být závislí na obchodech. "Dokud budou jen prvovýrobci, tak se nemohou divit, že je obchodníci budou natahovat," míní. Rodina Němcova hospodaří na 150 hektarech půdy. Asi polovinu mléka od 70 dojnic zpracovává ve vlastní mlékárně na jogurty, tvaroh a sýry.

Kampaň na podporu mléčných automatů spustila koncem dubna na Třebíčsku firma Agro Mohelno. Její součástí jsou pravidelné ochutnávky a vysvětlování výhod čerstvého mléka přímo zákazníkům. Podnik má pět automatů, jejich prostřednictvím by chtěl prodávat třetinu své mléčné produkce. Část zákazníků ale odpadla zkraje tohoto roku, kdy se v médiích objevily informace o možných průjmových onemocněních ze syrového mléka.

Zemědělci marketingově zaspali

Podle ředitele Michala Smetany mohlo k poklesu zájmu přispět i to, že chyběla propagace. "Určitě jsme marketingově zaspali. Už jsem pochopil, že je to i naše chyba, že se v zemědělství spíš soustředíme na výrobu a kvalitu a neumíme ještě tu koncovku. Ale doba je taková, musíme se to naučit," míní. Agro chová 190 dojnic. Za propagační kampaň, která poběží i přes léto, zaplatí 150.000 korun.

Naopak zemědělský podnik Rynagro Rynárec sází na vlastní prodejny. Zatím provozuje čtyři na Pelhřimovsku, pátou bude v příštím týdnu otevírat v Jihlavě. Reklamní akce nepořádá. Podle předsedy představenstva Zdeňka Maděry jich už na lidi útočí až moc. "To, co zákazník ochutná, je naše nejlepší reklama. Trvá to sice dlouho, ale myslím si, že je to o to účinnější," věří.

Rynagro hospodaří na 1500 hektarech půdy. Má vlastní řeznictví a uzenářství. Další zpracování svého hovězího a vepřového masa posiluje proto, že se zhoršují podmínky pro prodej ve velkém. "Určitým vzorem je pro nás to rakouské heslo - od vidlí až po vidličku," podotkl Maděra. Firma má také mléčný automat.

Autor: ČTK

6.5.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Z areálu muniční továrny v Boříně se ozývají exploze. Hasiči se z místa museli stáhnout.
SLEDUJEME ON-LINE
14 18

Výbuch v Poličce: 19 zraněných. Policie chystá evakuaci okolí

Tramvaj přejela mladého muže u brněnského Ústředního hřbitova.
AKTUALIZOVÁNO
4

Tramvaj přejela muže ležícího na kolejích. Amputovala mu obě nohy

Spoření na penzi. Vydělává, ale slabá koruna ho sráží

Penzijní fondy si pochvalují, že spoření na penzi táhne více než v nedávné minulosti. Na přilepšení k důchodu dokonce svým dětem začínají šetřit i někteří rodiče.

EUC koupila od Homolky firmu poskytující nadstandardní péči

Praha - Skupina EUC (dříve Euroclinicum), která v Česku provozuje mimo jiné síť poliklinik a laboratoři, koupila za 50,5 milionu korun firmu Homolka Premium Care, která se specializuje na poskytování nadstandardní individuální zdravotní péče. Prodej akcií firmy je součástí likvidace společnosti Holte, která je dceřinou společností Nemocnice Na Homolce. Ve čtvrtek o tom informovala mluvčí nemocnice Martina Dostálová.

Praha zaplatí na 22 školách výuku češtiny jako cizího jazyka

Praha - Hlavní město zaplatí ve 22 základních školách výuku češtiny pro děti, pro které není mateřským jazykem. Dvě vyučovací hodiny jednou týdně město vyjdou za celý rok zhruba na 620 tisíc korun. Přidělení peněz ve čtvrtek schválili pražští zastupitelé.

Zlikviduje KLDR svého velvyslance v Česku? Prý je na řadě

Paranoidní severokorejský režim v čele s Kim Čong-unem by mohl zlikvidovat svého velvyslance v Česku Kim Pchjong-ila, který patří k členům vládnoucí dynastie. Tvrdí to zahraniční experti na KLDR, podle nichž je ambasador pro režim hrozbou, stejně jako nedávno zavražděný bratr diktátora Kim Čong-una.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies