Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Farmáři zvyšují propagaci, aby zlepšili svůj prodej

Jihlava - Zemědělci na Vysočině v poslední době zintenzivnili propagaci svých výrobků. Velké firmy se snaží čelit dovozu potravin.

6.5.2010
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Zuzana Kyselová

Rodinné farmy mají podle zjištění ČTK v plánu zvýšit přímý prodej zákazníkům, protože tak mohou dostat za svou produkci líp zaplaceno než při dodávkách obchodníkům a zpracovatelům. Do internetového projektu Najdi si svého farmáře se během prvních tří měsíců zapojilo 95 farem z celé republiky. Podnik na Třebíčsku nedávno spustil kampaň na podporu prodeje mléka z automatů.

"Zemědělci zintenzivnili propagaci, protože vidí, že bez propagace to nejde," konstatoval Michal Bratršovský, tajemník krajské organizace Zemědělského svazu ČR.

Iniciátor projektu Najdi si svého farmáře, zemědělec František Němec z Netína na Žďársku, je s prvními výsledky spokojen. "Už jsme některé farmy z webu i stahovali, protože měly všechno prodané," řekl. Na jeho farmě se návštěvnost od spuštění webových stránek zvýšila o desítky procent.

O další propagaci se v tomto měsíci postará Český rozhlas Region, který každý den představí jednu farmu z Vysočiny. Podle Němce je potřeba, aby zemědělci přestali být závislí na obchodech. "Dokud budou jen prvovýrobci, tak se nemohou divit, že je obchodníci budou natahovat," míní. Rodina Němcova hospodaří na 150 hektarech půdy. Asi polovinu mléka od 70 dojnic zpracovává ve vlastní mlékárně na jogurty, tvaroh a sýry.

Kampaň na podporu mléčných automatů spustila koncem dubna na Třebíčsku firma Agro Mohelno. Její součástí jsou pravidelné ochutnávky a vysvětlování výhod čerstvého mléka přímo zákazníkům. Podnik má pět automatů, jejich prostřednictvím by chtěl prodávat třetinu své mléčné produkce. Část zákazníků ale odpadla zkraje tohoto roku, kdy se v médiích objevily informace o možných průjmových onemocněních ze syrového mléka.

Zemědělci marketingově zaspali

Podle ředitele Michala Smetany mohlo k poklesu zájmu přispět i to, že chyběla propagace. "Určitě jsme marketingově zaspali. Už jsem pochopil, že je to i naše chyba, že se v zemědělství spíš soustředíme na výrobu a kvalitu a neumíme ještě tu koncovku. Ale doba je taková, musíme se to naučit," míní. Agro chová 190 dojnic. Za propagační kampaň, která poběží i přes léto, zaplatí 150.000 korun.

Naopak zemědělský podnik Rynagro Rynárec sází na vlastní prodejny. Zatím provozuje čtyři na Pelhřimovsku, pátou bude v příštím týdnu otevírat v Jihlavě. Reklamní akce nepořádá. Podle předsedy představenstva Zdeňka Maděry jich už na lidi útočí až moc. "To, co zákazník ochutná, je naše nejlepší reklama. Trvá to sice dlouho, ale myslím si, že je to o to účinnější," věří.

Rynagro hospodaří na 1500 hektarech půdy. Má vlastní řeznictví a uzenářství. Další zpracování svého hovězího a vepřového masa posiluje proto, že se zhoršují podmínky pro prodej ve velkém. "Určitým vzorem je pro nás to rakouské heslo - od vidlí až po vidličku," podotkl Maděra. Firma má také mléčný automat.

Autor: ČTK

6.5.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Nedokázal jsem si pomoci, tvrdil facebookový pedofil. Schůzce zabránili rodiče

Transparent z demonstrace proti Andreji Babišovi
1 14

Babiš chce vidět žádost o vydání k trestnímu stíhání

Turistika na Ibize drtí starousedlíky. Nájem za tisíc euro neseženete

Gabriel Alberto Andrade žije už rok v dodávce. Na ostrově Ibiza, který je už téměř dvě desetiletí jeho domovem, nemůže najít bydlení odpovídající jeho příjmům. Činže na tomto turisticky obléhaném ostrově rostou kvůli zájmu turistů do strmých výšin a nikdo neví, kdy a kde se zastaví.

Odporný útok na nevinné, odsuzují čeští politici útok v Barceloně

Český premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) označil dnešní najetí auta do lidí v Barceloně za další "odporný teroristický útok na nevinné". Sdělil to na twitteru. Na sociálních sítích odsoudili čin také další tuzemští politici. Útok, ke kterému se přihlásil Islámský stát, si vyžádal asi 13 mrtvých a osm desítek zraněných.

Piráti, sundejte mě z vězeňského autobusu, požaduje Nečasová. Hrozí právníky

Advokáti Jany Nečasové (dříve Nagyové) požadují po Pirátské straně, aby odstranila podobu někdejší šéfky kabinetu premiéra Petra Nečase z "vězeňského autobusu", s kterým tento týden vyrazila do volební kampaně. Piráti na autobusu poukazují kresbami na kauzy politických protivníků. V předžalobní výzvě, žádají zástupci Nečasové také omluvu, v opačném případě hrozí právními kroky. 

Blondýna dál okrádá opavské restaurace, policie je na ní krátká

Arogantní a značně pod vlivem. Taková je podle všeho žena, která odmítá v restauracích platit. Okradla už několik restaurací, policii zatím uniká.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení